2022-04-25, 23:06
Medlem
För mycket snutälskande i studion idag, anförda av Lidingö-Micke som säkert har haft jättemycket med polisen att göra. Samma studio som frågar om det inte är läskigt att gå på derby. Det som majoriteten på derbyn tycker är obehagligt är våldskåta snutar. Käften Micke!

(I andra fall kan Micke såklart vara jävligt rolig men här är det lite väl duktig pojke som lever i en skyddad värld.)

P.s har inte saknat Kalles garv i bakgrunden.
Senast redigerad av Linje40 2022-04-25 kl. 23:41.
Citera
2022-04-26, 17:58
Medlem
Tycker nästan det börjar bli dags för polisen att gräva i Fredrik och hans digitala spår...varje gång de ens nämner nåt som har med yngre personer att göra (från 15 typ) så sitter Fredrik och fnissar och skämtar om att han minsann "gillar yngre än så heheheheheh"

Sitter han på Grindr och kåtchattar med 12 åringar eller?

Från börjar var det ett smålustigt skämt men nuförtiden vet jag inte ens om det är ett skämt längre...börjar bli äckligt
Citera
2022-04-26, 19:02
Medlem
Här kommer historien om pizzasalladen som Uggla inte ville dra i fredagsen utspelar sig i en svensk byhåla någonstans i landet på 1970-talet när det härjades som värst.Magnus Uggla och hans band är på den lokala pizzerian som är typ det enda stället som finns, om man vill ha något att äta innan giget i folkparken. När de käkat klart och ska lämna stället kommer en i bandet på den briljanta idéen att urinera i skålen med pizzasallad…som ett litet minne.
Senare på kvällen träffar de dansbandet som har lirat i samma folkpark och ätit på samma ställe.., dock senare än Uggla . Dansbandet höll med Ugglas band om att pizzan var djävligt god…men de tyckte pizzasalladen hade varit äcklig.
Kanonhistoria om ni frågar mig 😝
Citera
2022-04-26, 19:31
Medlem
Djävulen läser bibeln som redaktionen läser Flashback hade varit en passande omskrivning av uttrycket, för djävlar vilket gnäll det är!

Att en skribent försiktigt lägger fram att det ibland kan bli lite väl mycket graspande av Jesper - och dessutom brasklappar med att det är förståeligt - ger upphov till ett jäkla buhu om att det har kommit massa kritik igen.

Har inte hört ett enda inlägg som har återgetts rättvist utan fultolkningar eller egenhändigt inklämda kraftuttryck. Är kritiken så pass jobbig att ta till sig verkligen (som ingen heller kräver att de ska göra)? Att Fredrik blev förvånad över den relativt goda tonen trots att ovanligt skoningslösa drapor råkade slinka med säger väl det mesta.

Man up eller sluta läs. Jag är nöjd så länge jag får diskutera med folk som ställer bara lite högre krav på sina egna analyser än ”Gås!!”.
Senast redigerad av efterskalvet 2022-04-26 kl. 20:05.
Citera
2022-04-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linje40
För mycket snutälskande i studion idag, anförda av Lidingö-Micke som säkert har haft jättemycket med polisen att göra. Samma studio som frågar om det inte är läskigt att gå på derby. Det som majoriteten på derbyn tycker är obehagligt är våldskåta snutar. Käften Micke!

(I andra fall kan Micke såklart vara jävligt rolig men här är det lite väl duktig pojke som lever i en skyddad värld.)

P.s har inte saknat Kalles garv i bakgrunden.

Micke är en riktig bebishjärna
Citera
2022-04-28, 19:57
Medlem
Det är klart det är trist att polisen är mer aggressiv mot packade fotbolls-wannabe-huliganer än mot kriminella bruschor i förorten, men det är ju rejäl Soneby-varning om man tycker att det är fel att Micke, och till viss del Jesper, står på polisens sida.

Var det för övrigt rekord i psykiatriska diagnoser idag i studion? Dock måste jag säga att det varit en riktigt stark vecka hittills, både med gäster och studions prestation, trots att Jesper verkade ha däckat imorse.

Har för övrigt Fredrik inte trillat dit rätt rejält med alkohol senaste månaderna? Han får så klart kröka hur mycket han vill, men har för mig att han i en intervju för någon månad sen sa att han hade för mycket på gång nu för att orka vara bakfull.
Citera
2022-04-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlantisx
Det är klart det är trist att polisen är mer aggressiv mot packade fotbolls-wannabe-huliganer än mot kriminella bruschor i förorten, men det är ju rejäl Soneby-varning om man tycker att det är fel att Micke, och till viss del Jesper, står på polisens sida.

Var det för övrigt rekord i psykiatriska diagnoser idag i studion? Dock måste jag säga att det varit en riktigt stark vecka hittills, både med gäster och studions prestation, trots att Jesper verkade ha däckat imorse.

Har för övrigt Fredrik inte trillat dit rätt rejält med alkohol senaste månaderna? Han får så klart kröka hur mycket han vill, men har för mig att han i en intervju för någon månad sen sa att han hade för mycket på gång nu för att orka vara bakfull.

Håller med dig.

--------------------------------------------------------------------------------

I övrigt avsnitt 513 och dess titel, när PO slänger in ett "Najs" när Sara pratar om att brösten växer när man är gravid, fyfan vad patetiskt...är PO 12 år gammal eller, skämdes fan på riktigt å Saras vägar när jag hörde det

--------------------------------------------------------------------------------

Också roligt att nu när de är sponsrade av NordVPN så har de ändrat meddelandet innan avsnitten

"Gott snack är som ni kanske vet typ helt lyssnarfinansierade"

Aldrig hört ett sponsormeddelande som skriker slick i röv som deras, för i helvete sluta dra ut på det så långt, läs meddelandet och gå vidare och sluta kallprata om hur "jääääääääävla mycket" ni älskar NordVPN, tungan ligger fan och trycker inuti 12 finger tarmen så långt har de tungorna uppe i NordVPNs röv.
Senast redigerad av uttrakad90 2022-04-29 kl. 15:07.
Citera
2022-04-29, 22:01
Medlem
Fredriks idé om bra radioinnehåll: Nu ska vi lyssna flera minuter på mitt och Max gamla homevideo på när min mormor, som jag saknar, pratar lite skit. Dessutom valfritt klipp, som tack gud Jesper och kompani stoppade, från den senaste personen jag känner mig fascinerad och uppslukad av.

Jag väntar fortfarande med spänning på när all denna otroliga självkännedom som kommit senaste tiden från Fredrik ska börja synas i programmet.
Citera
2022-05-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlantisx

Det är lätt att ha den åsikten om man som du helt saknar insikt, din åsikt blir ju dock inte särskilt värdefull. Välkommen ut till orten.
Citera
2022-05-02, 09:52
Medlem
Fredrik bör vara med i varje program. Det blir olidligt så fort han är borta. Fritidsgård varje "redaktionsmåndag". Här hade man kunnat name names men alla fattar vilka jag menar. Bra människor hela gänget men det är skillnad på bakom och framför-människor.

Hög kvalle när Fredrik, Julia och Jesper sitter. Gör det till den fasta ensemblen så ska ni se att patreon lyfter rejält. Haj.
Senast redigerad av kukensfarfar 2022-05-02 kl. 09:59.
Citera
2022-05-02, 22:23
Medlem
Får en känsla av att Jesper har fått lite mer respekt för August på senare tid, och det har även jag. Han har faktiskt lite känsla för hur man formulerar instick på ett fyndigt sätt, till skillnad från typ A*dré. Sen kan August också vara väldigt yrvaken och infantil i vissa diskussioner, men det är en annan sak.

Redaktionsmåndag går bara an om Max är med och ställer visst krav på innehållet/inte gapskrattar åt exakt allt som sägs.
Senast redigerad av efterskalvet 2022-05-02 kl. 22:27.
Citera
2022-05-06, 17:30
Medlem
Är det någon förutom Fredrik själv som faktiskt gillar "Terapi-torsdag"?
Otroligt långdraget igår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in