Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-21, 08:12
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelFoucault123
Ja, ska han vara med flera ggr i veckan nu?
Så otroligt störig på många sätt.
”Geniet” tror det räcker att man varit känd en gång i tiden för att man har något att tillföra.

Har man något att tillföra så avsätter man inte sin morgon flera dagar i veckan till det där rövhänget.

Kul med Maria Montelius, när hon sa något som fick flickebarnen som satt i studion att fnittra så upprepade hon det fast på olika sätt 2-3 ggr, EXAKT som ett barn gör när det får vuxna att skratta. Så gammal men ändå så bekräftelsetörstande.
Hon borde också bli fast personal på Ogott Snack!

Gårdagens lyssning var en shit show utan dess like!
Ger ”Geniet” året ut sen finns inte Gott Snack så han han börja punda och supa på heltid!
Man får ändå ge Fredrik att han hanterade programledarrollen bra. Utan att kommentera Montelius pinsamma försök att vara rolig gick han bara rakt på nästa ämne. Blandningen av Erling, Gilbert, RFSL-bögen och Montelius går nog till historien som ett av de tråkigaste GS-avsnitten.

Efter att Gilbert svarat på det han ville berätta om Håkan och rättigheterna han sålde för billigt, så har han inte tillfört något. Man blir dock lite orolig när man hör hur en 50-åring sitter och knappt kan andas och låter som att han är äldre än alla tidigare medlemmar i seniorpanelen tillsammans.

Det snackades redan för några veckor sen om "nåt stort" som var på gång och som man snart skulle berätta om. Tror aldrig det kommenterades mer, men om jag hörde rätt skulle de fira "något stort" på fredag. Så vi får väl se om Fredrik lyckats hitta en kapitalstark vänstersponsor den här gången, eller om det är nåt falafelställe han fått rabatt på några månader till.
Citera
2024-11-21, 13:53
Medlem
Citat:
Gårdagens lyssning var en shit show utan dess like!
Ger ”Geniet” året ut sen finns inte Gott Snack så han han börja punda och supa på heltid!

Jag sätter emot, men blir förvånad om Gottesnack finns kvar 2026.
Citera
2024-11-21, 23:13
Medlem
Montelius verkar ju faktiskt inte riktigt klok om jag ska vara ärlig. Först hävdar hon att om vi inte hade haft stor invandring så hade vi haft blonda och blåögda pojkar som sprungit runt och dödat varandra istället.

Och när Fredrik ställer en högst relevant fråga om varför vi i stort sätt inte har några etniska svenskar som gör det idag, då påstod hon att media mörkar detta. Hon är ju bortom delusional om hon på fullaste allvar tror på vad hon själv säger.

Visste att kulturarbetare lever lite i en skyddad verkstad, men att det vara såhär illa trodde jag faktiskt inte.
Citera
2024-11-22, 01:29
Citat:
Ursprungligen postat av Dagarnapadagarna
Montelius verkar ju faktiskt inte riktigt klok om jag ska vara ärlig. Först hävdar hon att om vi inte hade haft stor invandring så hade vi haft blonda och blåögda pojkar som sprungit runt och dödat varandra istället.

Och när Fredrik ställer en högst relevant fråga om varför vi i stort sätt inte har några etniska svenskar som gör det idag, då påstod hon att media mörkar detta. Hon är ju bortom delusional om hon på fullaste allvar tror på vad hon själv säger.

Visste att kulturarbetare lever lite i en skyddad verkstad, men att det vara såhär illa trodde jag faktiskt inte.

Tror Montelius är rätt så knasig i jämförelse med andra i hennes värld också
Citera
2024-11-22, 08:53
Daniel Gilbert kan väl inte vara inbjuden?

Han dyker bara upp eller?

Fasansfullt att få en sån på halsen om man gör ett morgonradioprogram.
Ska han inte skaffa ett jobb om han har så tajt ekonomiskt att han inte har råd med kollektivtrafiksbiljett?
Citera
2024-11-22, 09:04
Citat:
Daniel Gilbert kan väl inte vara inbjuden?

Han dyker bara upp eller?

Fasansfullt att få en sån på halsen om man gör ett morgonradioprogram.
Ska han inte skaffa ett jobb om han har så tajt ekonomiskt att han inte har råd med kollektivtrafiksbiljett?

Han utstrålar rätt så mycket dåligt mående, kan vara svårt med jobben då
Citera
2024-11-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagarnapadagarna

Hon kanske tänker på sina egna barn? Som hennes man dömdes för att ha misshandlat och begått övergrepp på i åratal, med Marias fulla vetskap. Äldsta dottern som var mest utsatt har visst tagit livet av sig men annars kanske hon hade varit ute på stan och jappat folk idag, vem vet?
Citera
2024-11-22, 12:01
Medlem
kaktusplastiks avatar
Kul att han läser upp inlägg härifrån i podden! Här har du ett Fredrik. Gissar att det kommer råka försvinna i mängden.

Din galopperande alkoholism gör inte underverk för vare sig din produktivitet, ditt humör eller din personlighetsstörning. Nu skrattar nog dina medberoende poddkompisar obekvämt och flackar med blicken. Vrider på sig. Får man skratta? Vilket humör är han på idag?

Allt handlar nämligen om vad du är på för humör. Om du vill skoja då ska man vara med på det tåget, vill du jämföra allt med folkmord ("hur kan man bry sig om reality när man borde läsa böcker om Palestina" är ett verkligt exempel) är det istället det som gäller. Du kanske känner igen det, jag gissar att gunnsans humör styrde ganska mycket där hemma...

Man blir extremt lat av alkohol. Det kan vara anledningen till att du känner dig utbränd trots att du jobbar minst av alla som kommer in i din studio. Arbetslösa inkluderat. Eller ja, det är väl bara arbetslösa som är med nuförtiden? Det märks att du tycker att det är mysigt att gå till en studio och tända ljus och dricka bubbel. Men det är inget jobb. Jobbet är allt det där andra du inte vill göra. Hålla igång ett community, göra sponsorer nöjda, boka in relevanta gäster, överleverera, se till att gäster känner sig hörda, lyssna på kritik, tänka nytt och så vidare. Att be om pengar till kameror är inte att tänka nytt, det är en distraktion från det verkliga jobbet.

Du har ett guldläge med GS och du håller på att pissa bort allting. För din egen envishet och ditt missbruk. Är det värt det? Snart är du själv Gunnsan och tigger SL-biljetter för att prata GS-minnen i någon annans radioprogram. Fullständigt uppfylld av dina egna glansdagar som är förbi sedan länge.
Citera
2024-11-22, 12:01
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmysdiktator
Han utstrålar rätt så mycket dåligt mående, kan vara svårt med jobben då
Han har en dröm om att jobba på kyrkogård så Fredrik ringde och hjälpte honom att söka jobb. Tyvärr blir det tidigast till våren så han kommer nog fortsätta dyka upp utanför studion när han känner sig ensam.
Citera
2024-11-23, 12:40
Medlem
Nåt sätt o få koll på hur patreon går? graphtreon e inte uppdaterad sen i maj när han fick sitt chatt-psykbryt
Citera
2024-11-23, 12:43
Medlem
inte samma fråga, men vore kul med nån som lyssnat från början berätta varför dom tycker det här e bra fortfarande
Citera
2024-11-23, 16:00
Medlem
ISayNothings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powokir350
inte samma fråga, men vore kul med nån som lyssnat från början berätta varför dom tycker det här e bra fortfarande

Det är fortfarande såpass bra här och där så att det känns värt att betala. Men nånting hände när det totala brytet med lyssnarna och chatten skedde. Har gått utför sen dess så jag ser nog inte mig som Patreon särskilt länge till. Allt har sin tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in