2022-03-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-3
Gillar geniet och tycker det r trkigt att han inte r med .h.t lngre, ngon gng borde han vl kunna slpa sig till studion? Sen r det ocks intressant hur man i hstas bnade och bad efter hjda patreonniver och nu gr och kper en Rolex fr 150 papp. Hur mycket har han dragit in p podden med Rapace egentligen?

Citat:
I Gott Klock Snack sa han att han bestllt en, minns dock inte exakt hur mycket han sa att det gick p.

Okej, jag nekar ingen att unna sig saker rent generellt men om de nu frlitar sig stenhrt p att folk pungar in pengar i deras patreon (dr de frvrigt knappt verkar utfra ngra av de ml de uppnr? Trgt gr det iallafall) fr att "verleva" s r det onekligen konstigt att han kan unna sig en klocka fr 150k nr de "knappt kan betala sina anstllda", r han bara otroligt grym p att spara p sin del av lnen eller vad?

Sen i vrigt s kan man undra om Fredrik har ftt sig en extra knpp efter sin hjrnbldning eller vad annars som har hnt, helt pltsligt glider han runt i tjock guldkedja, guldklocka p armen och rd tracksuit till vardags...

Men fr att hlla sig till podden, jag tycker den r ganska trevlig nufrtiden, dock s hller jag med om att Ploj r helt olidlig, vidrigare verklasspatrask fr man leta efter, jag spyr s fort han pratar
Citera
2022-03-19, 17:13
Medlem
Inte fr att "pile on", men Ploj lskar verkligen att hela tiden anvnda uttryck som blivit populra i "gnget", s som "bing bong", "sarg ut", "ha skalle" och s vidare. Allt fr att passa in.

Kommer sakna Calle nd, framstr nd som en rtt sympatisk kille som kunde ltta upp stmningen. Verkligen bra karrirsval av honom att haka p Wilbacher & co dock, inget snack om saken. Fr se om Fredrik och Jesper kommer hlla igng med GS fram till sommaren, knns tveksamt. Frstr dock inte charmen med hans nya podd med Schulman, varken roligt eller annorlunda? Tv killar som snackar lite skit.

Jesper r fortsatt bra och stabil de flesta dagarna, dessutom genomsympatisk.
Citera
2022-03-19, 17:24
Medlem
st33rs avatar
r Sderholm, tillbaka i podden n?
Jag lyssnar bara nr han r med
Citera
2022-03-23, 10:02
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Gillar geniet och tycker det r trkigt att han inte r med .h.t lngre, ngon gng borde han vl kunna slpa sig till studion? Sen r det ocks intressant hur man i hstas bnade och bad efter hjda patreonniver och nu gr och kper en Rolex fr 150 papp. Hur mycket har han dragit in p podden med Rapace egentligen?

Det r vl fejkklockor han kper fr att reta Ploj, vill minnas att han sagt det? Kanske p insta i nn story iofs.
Citera
2022-03-23, 14:15
Medlem
st33rs avatar
Klockpodden fascinerar eftersom det r ngot s djupt verklighetsfrnvnt med klockkonssrer.
Vad de tror sjlva att de signalerar.
Att de alls signalerar ngot.

Det dr med att inte bra upp sin klocka.
Den stora vndan ver de sm detaljerna.

Vilka kretsar riktar man sig till? Till vem tror man att ens klocka talar?

En mycket smal krets av andra klockintresserade mn gissar jag?
Citera
2022-03-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
r Sderholm, tillbaka i podden n?
Jag lyssnar bara nr han r med

Han r tyvrr tillbaka nu verkar det som

Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Det r vl fejkklockor han kper fr att reta Ploj, vill minnas att han sagt det? Kanske p insta i nn story iofs.

De han har p sig nu ja, men han har ju stllt sig i k fr att f kpa en riktig klocka och den kostade vl runt 100 papp, han hade ju lagt in en handpenning som man "garanterat inte fr tillbaka" oavsett om han fr klockan eller inte, s jvla efterblivet

Citat:
Klockpodden fascinerar eftersom det r ngot s djupt verklighetsfrnvnt med klockkonssrer.
Vad de tror sjlva att de signalerar.
Att de alls signalerar ngot.

Det dr med att inte bra upp sin klocka.
Den stora vndan ver de sm detaljerna.

Vilka kretsar riktar man sig till? Till vem tror man att ens klocka talar?

En mycket smal krets av andra klockintresserade mn gissar jag?

Det riktar sig vl mest till andra personer som r intresserade av den typen av accessoarer?
Jag har sjlv absolut 0 intresse av klockor men tycker klockpodden r lite intressant fr att man fr in en inblick i snt som man sjlv inte kan ngonting om, sen att det finns massor av folk som kar i r fr att f kpa en klocka som kostar 100-250k r enligt mig helt efterblivet.

Men det r vl likadant med allt som man sjlv inte har intresse i...vissa vljer att lgga 250k p en klocka och andra vljer att lgga 250k p en bil

Du har frmodligen ocks ngot intresse som du kan tnka dig att lgga stora pengar p som mnga andra bara skulle skaka p huvudet t lol
Citera
2022-03-23, 20:37
Medlem
Otroligt vad smrtsamt det var att lyssna nr de ringde flyktningsnubben.
Mrks s tydligt att det inte gr att ha vem som helst i studion, tur att Jesper nd tog tag i det lite och ven knde av sjlv hur uselt det var.

Nr de gjort snahr telefonare tidigare tycker jag Fredrik briljerar ngot oerhrt.
Knns som de gjorde fler sna tidigare samtal s grna fler snt, men d Fredrik vid skutan grna
Citera
2022-03-23, 20:57
Medlem
Jag gillade frsta avsnittet med Fredrik. Mycket njutbart samtal med Klara & Jag dr Jesper surfade p senaste tidens sjlvfrtroende fast p bisittarposition. terstr att se hur lnge Fredrik lter honom hllas.

Fredrik R rolig och r mstare p att hitta rtt ton i sina syrligheter och skmt. Det r nr han brjar ta sig sjlv och sina reflektioner p fr stort allvar, brjar lspa och samla saliv i takt med upphetsningen, som han blir svr att lyssna p (lex podden med Schulman).

Frvrigt ej frvnande att Ploj inte kan uttala indoktrineras och sger dligast, och nej det r ingen urskt att han har bott i Norge. BH.
Senast redigerad av efterskalvet 2022-03-23 kl. 21:03.
Citera
2022-03-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Jag gillade frsta avsnittet med Fredrik. Mycket njutbart samtal med Klara & Jag dr Jesper surfade p senaste tidens sjlvfrtroende fast p bisittarposition. terstr att se hur lnge Fredrik lter honom hllas.

Fredrik R rolig och r mstare p att hitta rtt ton i sina syrligheter och skmt. Det r nr han brjar ta sig sjlv och sina reflektioner p fr stort allvar, brjar lspa och samla saliv i takt med upphetsningen, som han blir svr att lyssna p (lex podden med Schulman).

Frvrigt ej frvnande att Ploj inte kan uttala indoktrineras och sger dligast, och nej det r ingen urskt att han har bott i Norge. BH.

Haha ja, r otroligt kul nr han frberett ett litet manus och man hr hur han samlar saliv i munnen fr att leverera sitt frskrivna manus s som det vore ett nytt testamente, medan de andra ska tyst sitta och lyssna. r det ngot genetiskt, Max har ju inte alls samma talfel?

Sen r det ju fortsatt otroligt roligt hur han pstr att han utvecklats otroligt p ett psykologiskt plan, samtidigt som han r den mest knsliga personen jag vet fr andras mothugg och negativa kommentarer.
Citera
2022-03-24, 01:38
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
Han r tyvrr tillbaka nu verkar det som

De han har p sig nu ja, men han har ju stllt sig i k fr att f kpa en riktig klocka och den kostade vl runt 100 papp, han hade ju lagt in en handpenning som man "garanterat inte fr tillbaka" oavsett om han fr klockan eller inte, s jvla efterblivet

Det riktar sig vl mest till andra personer som r intresserade av den typen av accessoarer?
Jag har sjlv absolut 0 intresse av klockor men tycker klockpodden r lite intressant fr att man fr in en inblick i snt som man sjlv inte kan ngonting om, sen att det finns massor av folk som kar i r fr att f kpa en klocka som kostar 100-250k r enligt mig helt efterblivet.

Men det r vl likadant med allt som man sjlv inte har intresse i...vissa vljer att lgga 250k p en klocka och andra vljer att lgga 250k p en bil

Du har frmodligen ocks ngot intresse som du kan tnka dig att lgga stora pengar p som mnga andra bara skulle skaka p huvudet t lol

Absolut - men ingenting av detta jag skulle lgga stora pengar p r ngot jag inbillar mig sknker mig en unik aura eller r ngot jag tror folk verlag skulle notera

Mode och klder r en annan sak. Men det r s mycket mer n ett ftal extremt dyra plagg. Det r en hel palett.

Men att ngon har en viss modell av en klocka som kostar 94000 istllet fr 8000. Det mrker ingen som inte har just det specialintresset. Det ger dig inte nn lyskraft. Drfr r klocktokar intressanta. Det linne nstan en vanfrestllning.
Citera
2022-03-24, 17:21
Medlem
Citat:
Absolut - men ingenting av detta jag skulle lgga stora pengar p r ngot jag inbillar mig sknker mig en unik aura eller r ngot jag tror folk verlag skulle notera

Mode och klder r en annan sak. Men det r s mycket mer n ett ftal extremt dyra plagg. Det r en hel palett.

Men att ngon har en viss modell av en klocka som kostar 94000 istllet fr 8000. Det mrker ingen som inte har just det specialintresset. Det ger dig inte nn lyskraft. Drfr r klocktokar intressanta. Det linne nstan en vanfrestllning.

N, fast det r ju inte en annan sak fr personer som inte har intresse fr mode heller.

Jag har 0 intresse i bde klockor och mode i verlag, kommer du med en klocka p armen som kostar 94000 s kommer jag inte mrka det, kommer du med en jacka som kostar 94000 s kommer jag inte heller mrka det.

Allt riktar sig ju bara mot personer som har samma intressen s att man tillsammans kan sitta och kta upp sig ver hur dyra saker man har p sig och hur mycket "bttre" man r n alla andra som inte har p sig dyra saker lol

Detta gr ju lite off-topic s jag har inte s mycket mer att sga i detta och tycker att vi hller oss direkt till podden istllet
Citera
2022-03-26, 09:30
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Vldigt mysigt och kul att ha Fredrik tillbaka i veckan, det blir ocks vldigt tydligt att han r programmet. Nr han programleder vill jag inte att det ska ta slut, men nr avsnitten till strsta del bestr av praktikanter s blir det svrt att ta sig igenom ett helt avsnitt. Jesper gr ett bra jobb som programledare och det har varit vldigt uppfriskande med gstprogramledare som Schulman, Arve och Kronlund.

Men utan Fredriks motivation blir det nog inte mycket gott snack framver. Fokus verkar ligga p andra poddar, standup, liveshowen, festivalen mm och inte att leverera det man lovat oss patreons. Har gladeligen betalat extra fr att f eftersnack och nattsnack, men varfr ska man betala det dubbla nr det knappt levereras ngot bonusmaterial lngre. Dessutom tar man in spons trots att hela programidn r att vara oberoende. Jag hjer grna min patreon och unnar redaktionen sponspengar, men d fr man ocks se till att pengarna gr till att hja nivn p programmet. Jag hoppas p en nystart som gr att Gott snack utvecklas och kan drivas av bde gldje och pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in