2022-03-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-3
Gillar geniet och tycker det är tråkigt att han inte är med ö.h.t längre, någon gång borde han väl kunna släpa sig till studion? Sen är det också intressant hur man i höstas bönade och bad efter höjda patreonnivåer och nu går och köper en Rolex för 150 papp. Hur mycket har han dragit in på podden med Rapace egentligen?

Citat:
I Gott Klock Snack sa han att han beställt en, minns dock inte exakt hur mycket han sa att det gick på.

Okej, jag nekar ingen att unna sig saker rent generellt men om de nu förlitar sig stenhårt på att folk pungar in pengar i deras patreon (där de förövrigt knappt verkar utföra några av de mål de uppnår? Trögt går det iallafall) för att "överleva" så är det onekligen konstigt att han kan unna sig en klocka för 150k när de "knappt kan betala sina anställda", är han bara otroligt grym på att spara på sin del av lönen eller vad?

Sen i övrigt så kan man undra om Fredrik har fått sig en extra knäpp efter sin hjärnblödning eller vad annars som har hänt, helt plötsligt glider han runt i tjock guldkedja, guldklocka på armen och röd tracksuit till vardags...

Men för att hålla sig till podden, jag tycker den är ganska trevlig nuförtiden, dock så håller jag med om att Ploj är helt olidlig, vidrigare överklasspatrask får man leta efter, jag spyr så fort han pratar
Citera
2022-03-19, 17:13
Medlem
Inte för att "pile on", men Ploj älskar verkligen att hela tiden använda uttryck som blivit populära i "gänget", så som "bing bong", "sarg ut", "ha skalle" och så vidare. Allt för att passa in.

Kommer sakna Calle ändå, framstår ändå som en rätt sympatisk kille som kunde lätta upp stämningen. Verkligen bra karriärsval av honom att haka på Wilbacher & co dock, inget snack om saken. Får se om Fredrik och Jesper kommer hålla igång med GS fram till sommaren, känns tveksamt. Förstår dock inte charmen med hans nya podd med Schulman, varken roligt eller annorlunda? Två killar som snackar lite skit.

Jesper är fortsatt bra och stabil de flesta dagarna, dessutom genomsympatisk.
Citera
2022-03-19, 17:24
Medlem
st33rs avatar
Är Söderholm, tillbaka i podden än?
Jag lyssnar bara när han är med
Citera
2022-03-23, 10:02
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Gillar geniet och tycker det är tråkigt att han inte är med ö.h.t längre, någon gång borde han väl kunna släpa sig till studion? Sen är det också intressant hur man i höstas bönade och bad efter höjda patreonnivåer och nu går och köper en Rolex för 150 papp. Hur mycket har han dragit in på podden med Rapace egentligen?

Det är väl fejkklockor han köper för att reta Ploj, vill minnas att han sagt det? Kanske på insta i nån story iofs.
Citera
2022-03-23, 14:15
Medlem
st33rs avatar
Klockpodden fascinerar eftersom det är något så djupt verklighetsfrånvänt med klockkonässörer.
Vad de tror själva att de signalerar.
Att de alls signalerar något.

Det där med att inte ”bära upp sin klocka”.
Den stora våndan över de små detaljerna.

Vilka kretsar riktar man sig till? Till vem tror man att ens klocka ”talar”?

En mycket smal krets av andra klockintresserade män gissar jag?
Citera
2022-03-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Är Söderholm, tillbaka i podden än?
Jag lyssnar bara när han är med

Han är tyvärr tillbaka nu verkar det som

Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Det är väl fejkklockor han köper för att reta Ploj, vill minnas att han sagt det? Kanske på insta i nån story iofs.

De han har på sig nu ja, men han har ju ställt sig i kö för att få köpa en riktig klocka och den kostade väl runt 100 papp, han hade ju lagt in en handpenning som man "garanterat inte får tillbaka" oavsett om han får klockan eller inte, så jävla efterblivet

Citat:
Klockpodden fascinerar eftersom det är något så djupt verklighetsfrånvänt med klockkonässörer.
Vad de tror själva att de signalerar.
Att de alls signalerar något.

Det där med att inte ”bära upp sin klocka”.
Den stora våndan över de små detaljerna.

Vilka kretsar riktar man sig till? Till vem tror man att ens klocka ”talar”?

En mycket smal krets av andra klockintresserade män gissar jag?

Det riktar sig väl mest till andra personer som är intresserade av den typen av accessoarer?
Jag har själv absolut 0 intresse av klockor men tycker klockpodden är lite intressant för att man får in en inblick i sånt som man själv inte kan någonting om, sen att det finns massor av folk som köar i år för att få köpa en klocka som kostar 100-250k är enligt mig helt efterblivet.

Men det är väl likadant med allt som man själv inte har intresse i...vissa väljer att lägga 250k på en klocka och andra väljer att lägga 250k på en bil

Du har förmodligen också något intresse som du kan tänka dig att lägga stora pengar på som många andra bara skulle skaka på huvudet åt lol
Citera
2022-03-23, 20:37
Medlem
Otroligt vad smärtsamt det var att lyssna när de ringde flyktningsnubben.
Märks så tydligt att det inte går att ha vem som helst i studion, tur att Jesper ändå tog tag i det lite och även kände av själv hur uselt det var.

När de gjort sånahär telefonare tidigare tycker jag Fredrik briljerar något oerhört.
Känns som de gjorde fler såna tidigare samtal så gärna fler sånt, men då Fredrik vid skutan gärna
Citera
2022-03-23, 20:57
Medlem
Jag gillade första avsnittet med Fredrik. Mycket njutbart samtal med Klara & Jag där Jesper surfade på senaste tidens självförtroende fast på bisittarposition. Återstår att se hur länge Fredrik låter honom hållas.

Fredrik ÄR rolig och är mästare på att hitta rätt ton i sina syrligheter och skämt. Det är när han börjar ta sig själv och sina reflektioner på för stort allvar, börjar läspa och samla saliv i takt med upphetsningen, som han blir svår att lyssna på (lex podden med Schulman).

Förövrigt ej förvånande att Ploj inte kan uttala ”indoktrineras” och säger ”dåligast”, och nej det är ingen ursäkt att han har bott i Norge. BH.
Senast redigerad av efterskalvet 2022-03-23 kl. 21:03.
Citera
2022-03-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Jag gillade första avsnittet med Fredrik. Mycket njutbart samtal med Klara & Jag där Jesper surfade på senaste tidens självförtroende fast på bisittarposition. Återstår att se hur länge Fredrik låter honom hållas.

Fredrik ÄR rolig och är mästare på att hitta rätt ton i sina syrligheter och skämt. Det är när han börjar ta sig själv och sina reflektioner på för stort allvar, börjar läspa och samla saliv i takt med upphetsningen, som han blir svår att lyssna på (lex podden med Schulman).

Förövrigt ej förvånande att Ploj inte kan uttala ”indoktrineras” och säger ”dåligast”, och nej det är ingen ursäkt att han har bott i Norge. BH.

Haha ja, är otroligt kul när han förberett ett litet manus och man hör hur han samlar saliv i munnen för att leverera sitt förskrivna manus så som det vore ett nytt testamente, medan de andra ska tyst sitta och lyssna. Är det något genetiskt, Max har ju inte alls samma talfel?

Sen är det ju fortsatt otroligt roligt hur han påstår att han utvecklats otroligt på ett psykologiskt plan, samtidigt som han är den mest känsliga personen jag vet för andras mothugg och negativa kommentarer.
Citera
2022-03-24, 01:38
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
Han är tyvärr tillbaka nu verkar det som

De han har på sig nu ja, men han har ju ställt sig i kö för att få köpa en riktig klocka och den kostade väl runt 100 papp, han hade ju lagt in en handpenning som man "garanterat inte får tillbaka" oavsett om han får klockan eller inte, så jävla efterblivet

Det riktar sig väl mest till andra personer som är intresserade av den typen av accessoarer?
Jag har själv absolut 0 intresse av klockor men tycker klockpodden är lite intressant för att man får in en inblick i sånt som man själv inte kan någonting om, sen att det finns massor av folk som köar i år för att få köpa en klocka som kostar 100-250k är enligt mig helt efterblivet.

Men det är väl likadant med allt som man själv inte har intresse i...vissa väljer att lägga 250k på en klocka och andra väljer att lägga 250k på en bil

Du har förmodligen också något intresse som du kan tänka dig att lägga stora pengar på som många andra bara skulle skaka på huvudet åt lol

Absolut - men ingenting av detta jag skulle lägga stora pengar på är något jag inbillar mig skänker mig en unik aura eller är något jag tror folk överlag skulle notera

Mode och kläder är en annan sak. Men det är så mycket mer än ett fåtal extremt dyra plagg. Det är en hel palett.

Men att någon har en viss modell av en klocka som kostar 94000 istället för 8000. Det märker ingen som inte har just det specialintresset. Det ger dig inte nån lyskraft. Därför är klocktokar intressanta. Det linne nästan en vanföreställning.
Citera
2022-03-24, 17:21
Medlem
Citat:
Absolut - men ingenting av detta jag skulle lägga stora pengar på är något jag inbillar mig skänker mig en unik aura eller är något jag tror folk överlag skulle notera

Mode och kläder är en annan sak. Men det är så mycket mer än ett fåtal extremt dyra plagg. Det är en hel palett.

Men att någon har en viss modell av en klocka som kostar 94000 istället för 8000. Det märker ingen som inte har just det specialintresset. Det ger dig inte nån lyskraft. Därför är klocktokar intressanta. Det linne nästan en vanföreställning.

Nä, fast det är ju inte en annan sak för personer som inte har intresse för mode heller.

Jag har 0 intresse i både klockor och mode i överlag, kommer du med en klocka på armen som kostar 94000 så kommer jag inte märka det, kommer du med en jacka som kostar 94000 så kommer jag inte heller märka det.

Allt riktar sig ju bara mot personer som har samma intressen så att man tillsammans kan sitta och kåta upp sig över hur dyra saker man har på sig och hur mycket "bättre" man är än alla andra som inte har på sig dyra saker lol

Detta går ju lite off-topic så jag har inte så mycket mer att säga i detta och tycker att vi håller oss direkt till podden istället
Citera
2022-03-26, 09:30
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Väldigt mysigt och kul att ha Fredrik tillbaka i veckan, det blir också väldigt tydligt att han är programmet. När han programleder vill jag inte att det ska ta slut, men när avsnitten till största del består av praktikanter så blir det svårt att ta sig igenom ett helt avsnitt. Jesper gör ett bra jobb som programledare och det har varit väldigt uppfriskande med gästprogramledare som Schulman, Arve och Kronlund.

Men utan Fredriks motivation blir det nog inte mycket gott snack framöver. Fokus verkar ligga på andra poddar, standup, liveshowen, festivalen mm och inte att leverera det man lovat oss patreons. Har gladeligen betalat extra för att få eftersnack och nattsnack, men varför ska man betala det dubbla när det knappt levereras något bonusmaterial längre. Dessutom tar man in spons trots att hela programidén är att vara oberoende. Jag höjer gärna min patreon och unnar redaktionen sponspengar, men då får man också se till att pengarna går till att höja nivån på programmet. Jag hoppas på en nystart som gör att Gott snack utvecklas och kan drivas av både glädje och pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in