Citat:
jag har ätit sjukt mycket fabrikat sen i höstas, +5kg i samma veva som jag slutade träna, flyttade hemifrån och började studera på uni. inte så bra
nu blire inge godis, chips å inget prefab de veckorna som är kvar av terminen. köpte lite kyckling å bulgur nu också. jag tror jag är ner 3-500 gram denna vecka, men räknar inga kalorier. eller så har jag bara mindre mat i magen eller nåt, svårt att dra slutsatser så snabbt då det ju diffar från dag till dag. jag tror inte jag gör av med speciellt mycket kalorier heller, sitter mest hemma som student och ugglar in i väggen. men nu är jag igång med gymmet igen, efter ett års paus. vägde typ 54 när jag åt bra hemma och innan började gymma, så har lagt på mig lite muskelmassa under den tiden iallafall
nu blire inge godis, chips å inget prefab de veckorna som är kvar av terminen. köpte lite kyckling å bulgur nu också. jag tror jag är ner 3-500 gram denna vecka, men räknar inga kalorier. eller så har jag bara mindre mat i magen eller nåt, svårt att dra slutsatser så snabbt då det ju diffar från dag till dag. jag tror inte jag gör av med speciellt mycket kalorier heller, sitter mest hemma som student och ugglar in i väggen. men nu är jag igång med gymmet igen, efter ett års paus. vägde typ 54 när jag åt bra hemma och innan började gymma, så har lagt på mig lite muskelmassa under den tiden iallafallFörstår. Det är lätt att det går utför och det är bra att du inser vad du hållit på med och drar i nödbromsen.
Försök se det långsiktigt. Som en plan för hela livet i prencip. Man blir ju sin livsstil och inte vad man gör några månader.
Vill du bli smalare så är det egentligen nyttigare mat du vill fokusera på och inte vikten. Som du skriver så har du även kommit på att din kropp har ett behov av att röra sig och anstränga sig fysiskt. Att gå till gymmet varje dag är ingen dum idé. Kondition varannan dag i minst 20 minuter och någon form av styrketräning varannan dag kanske? Du, precis som alla vi andra har ju kroppar som behöver röra sig varje dag. Fixar du den biten så vet jag att chanserna att anstränga sig med kosten ökar.
Varje dag får du tänka på att äta bra mat. För vikten kommer automatiskt med tiden och speglar vad man äter och hur man rör sig. Och bara för att man rör sig ska man inte ta proteinpulver och sådan skit som bara lägger sig som bomull runt hjärtat. Det behövs inget extra käk utan man fortsätter mata munnen med bra käk.