2023-04-30, 08:43
Medlem
1 timma gåendes på löpband kommer knappt göra någon skillnad i sammanhanget (men kan vara bra för psyket, och lägga grunden framåt). Det är inte att tokträna. Jag springer 1h på löpband varje dag mest hela vintern och motsvarande nu ute när underlaget medger. Min vikt pendlar något kilo upp och ner beroende på om jag är i perioder med 50km i veckan eller 120km (gå 7h i veckan handlar om 35-40km)

Rejäl minskning av energiintag och medföljande underskott är det du måste göra. Du kan välja om du gör det genom strikt diet, eller lite mindre srtikt diet kompenserat av mycket aktivitet (dvs förenklat vara väldigt hungrig och äta väldigt strikt, eller äta lite mindre strikt men öka aktivitet och i slutändan vara lika hungrig)

Jag gjorde en liknande dum grej i yngre dar, tror det blev runt 12kg på ungefär samma tid. Rörde mig inte det minsta mer än innan utan det var bara på restriktion på hur mycket som stoppades in i käften.

Citat:
Ursprungligen postat av MarcusDa
Jag och en polare slog vad, om jag lyckas så ska han betala en tatuering och vice versa.
Jag ska gå ner 15 kg minst men framför allt så ska ölkaggen bort.

Jag måste tokträna , jag har tills 2023-06-24 på mig att tappa mitt bukfett. Tänker jag måste gå en timma varje dag på äckliga löpbandet alternativt på cykeln. Givetvis är det slut med all form av alkohol start idag men jag vill inte svälta. Vad bra kost som gör att du går ner i vikt men samtidigt orkar tokträna för att minska typ 15 kg fram till midsommar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
13 kg på två veckor?? Hur mycket alkohol drack du innan då?

Drack massvis. Dyngrak 6-7 dagar i veckan och mycket av det öl.

Jag var uppblåst som en ballong av alkovikt.
Citera
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Varför skulle han riskera hjärtstillestånd?

Om han går in otränad, överviktig, svälter sig, tar centralstimulantia, så han kan köra hårda pass, och delvis tar bort varningssignalerna, så är det sammantaget en stor risk.
Citera
2023-04-30, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusDa
Det är uteslutet, jag sa att jag ska inte svälta utan äta rätt och träna som en tok 5 ggr/vecka efter arbetet. Tror inte jag orkar mer än 1h löpbandet/cykeln dels rent fysiskt och dels att det tråkigt cykla en fucking timma men jag gör det som krävs. Jag måste orka träna, då kan jag inte har 100000 kalorier per dag!

Nej redan nu, innan du ens börjat träna, så börjar du stylta upp saker du inte vill göra för att vinna vadet.
Du är helt enkelt körd.
Du får helt enkelt börja spara pengar till din polares prispeng.

Tjocka personer försöker alltid hitta genvägar.
Din polare utnyttjade din dumhet o nu får du helt enkelt betala

Skall du vinna så krävs det all in.
Hur fan skall du annars gå ner så mycket på mindre än två månader?
Citera
2023-04-30, 08:49
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Nej redan nu, innan du ens börjat träna, så börjar du stylta upp saker du inte vill göra för att vinna vadet.
Du är helt enkelt körd.
Du får helt enkelt börja spara pengar till din polares prispeng.

Tjocka personer försöker alltid hitta genvägar.
Din polare utnyttjade din dumhet o nu får du helt enkelt betala

Skall du vinna så krävs det all in.
Hur fan skall du annars gå ner så mycket på mindre än två månader?

Exakt.

Med den kravspecifikationen är det ”allt han kan, samtidigt” som gäller.
Citera
2023-04-30, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoadToPerdition
Man förlorar inte vikt på att träna. Viktminskning handlar om kosten.
+1 på den. Det är verkligen otroligt hur svårt många har att ta till sig det.
Citera
2023-04-30, 08:59
Medlem
Kontakta en privatläkare och be om diabetesmedicin, finns en som får dig att rasa i vikt.

Annars är svält och konditionsträning det enda som hjälper.
Citera
2023-04-30, 09:04
Medlem
Det klarar du lätt.
Ta bort allt socker,kolhydrater ,bröd, mejeri och alkohol.
2 ägg t frukost. En burk tonfisk till lunch. Kyckling och sallad till middag.
Kommer va jobbigt dom första 2 veckorna sen gr det av bara farten. Å ingen jävla dressing till salladen.
Citera
2023-04-30, 09:04
Avslutad
Inga som helst problem. Vissa UFC fighters har gått ner ännu mer på 48 timmar.

Men alla som har stor ölmage är insulinresistenta och har fuckat up insulinreceptorerna efter åratal av för högt kolhydratintag.

Du kan börja med att reparera och köra ketos direkt. 10 dagar minst med 0 kolhydrater och massa fett. Sedan kan du äta lite igen på kvällar efter träning. Ät aldrig kolhydrater innan lunch. Då sabbar du både nivån av testosteron och tillväxthormon.

5-6 dagar innan kör du vattenbantning som är väldigt effektivt, säkert och populärt just nu. Med det kan du lätt gå med 10 kg. En klassiska sådan ser ut såhär:

Dag 1: 7 liter vatten, 0 salt och kolhydrater

Dag 2: 3,5 liter vatten, 0 salt och kolhydrater

Dag 3: 3,5 liter vatten, 0 salt och kolhydrater

Dag 4: 1,75 liter vatten, 0 salt och kolhydrater

Dag 5: 0,9 liter vatten, 0 salt och kolhydrater

Dag 6 – invägning, inget vatten förrän efter.

Lycka till.
Citera
2023-04-30, 09:11
Medlem
TS, du har svaret i tråden sedan är det upp till dig om du vill lyssna eller ej.
Ska du ner 15kg på 8 veckor är det ett enormt kaloriunderskott som gäller. Ska du äta "normalt" och ändå hamna på kaloriunderskott så måste du träna MYCKET för att kompensera. Och är du ur form kommer du inte orka och sannolikt skada dig.

Ett förenklat räkneexempel nedan:

Man räknar grovt med att 7000kcal back krävs för 1kg viktnedgång i kroppsmassa. Så ska du ner 15kg kan vi räkna på att du ska ner 12kg i torrvikt och 3kg i vatten grejar du säkert. Du ska alltså ligga back 1500kcal per dag för att gå ned 1,5kg torrvikt per vecka vilket motsvarar ca 12kg på 8 veckar.

Vi antar att ditt behov av kalorier är ca 3000 kcal per dygn.
Du kan då:
1. 1500 kcal per dag och någorlunda inaktiv.
2. 3000kcal per dag och springa drygt 2 timmar per dag. (Du bränner omkring 350 kcal i halvtimmen på löpning som man 85-90 kg)

De här siffrorna är såklart inte helt exakta, men ger ett bra hum om vad som krävs.
Lycka till
Citera
2023-04-30, 09:12
Medlem
Ditt ungefärliga energibehov kan du räkna ut genom:

Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)

Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.

Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 - 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren

Jag har räknat på att du är 180cm 90kg och 25 år
= 2035 kcal.

1kg fett = ca 7000kcal
7000x15 dagar = 105 000 kcal
105 000/55 dagar = 1909kcal

Du måste bränna 1909 kcal varje dag för att uppnå ditt mål.
Alternativen är att inte äta någonting alls på 55 dagar, vilket skulle vara livsfarligt.
Eller t.ex. löpträning (10km/h) ca 3h per dag

Att du skulle löpa nästan ett maraton varje dag i 55 dagar är nästintill omöjligt.
Citera
2023-04-30, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Det klarar du lätt.
Ta bort allt socker,kolhydrater ,bröd, mejeri och alkohol.
2 ägg t frukost. En burk tonfisk till lunch. Kyckling och sallad till middag.
Kommer va jobbigt dom första 2 veckorna sen gr det av bara farten. Å ingen jävla dressing till salladen.

Det går mycket fortare om han får kroppen att använda fettet till energi, alltså hamna i ketos. Det görs fortare med högre fettintag. Så jo, hoppa inte över dressingen så länge den inte innehåller massa socker.

Men fett har mycket energi såklart så han får bara skära ner på andra saker och inte äta extrema mängder av det, men det borde vara hans primära energikälla.

Jag har testat varianter av det många gånger. Mer fett i dieten gör att man bränner kroppsfettet betydligt fortare. Man behöver inte snåla. Antalet ketoner går att mäta i urinen och man ser det inte minst på midjemåttet och vågen.

Att bara äta protein och sallad utan fett tar säkert 3 ggr så lång tid att nå sammas resultat. Helt seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in