Citat:
Ursprungligen postat av
WONGnr1
Bra livsmedel som du nämner tycker jag.
Hela ägg är jättebra på deff så du kan vara lugn. Det som verkligen inte är bra är en stor del av processad och ultra processat mat. Allt halvfabrikat och helfabrikat kan du hoppa. Laga helst all mat om du vill underlätta för dig.
Försök iaf få i dig 600-1000g grönsaker varje dag. Tex sådana där frysta påsar med färdiga grönsaker fungerar bra om du vill göra det enkelt.
jag har ätit sjukt mycket fabrikat sen i höstas, +5kg i samma veva som jag slutade träna, flyttade hemifrån och började studera på uni. inte så bra

nu blire inge godis, chips å inget prefab de veckorna som är kvar av terminen. köpte lite kyckling å bulgur nu också. jag tror jag är ner 3-500 gram denna vecka, men räknar inga kalorier. eller så har jag bara mindre mat i magen eller nåt, svårt att dra slutsatser så snabbt då det ju diffar från dag till dag. jag tror inte jag gör av med speciellt mycket kalorier heller, sitter mest hemma som student och ugglar in i väggen. men nu är jag igång med gymmet igen, efter ett års paus. vägde typ 54 när jag åt bra hemma och innan började gymma, så har lagt på mig lite muskelmassa under den tiden iallafall