2022-05-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WONGnr1
Ägg och äggröra i massor. Näringsrikt. Bra mat som verkligen mättar. Är själv uppe i 15 ägg per dag. Kommer aldrig sluta med ägg. Att det är bra för ekonomin bryr jag mig inte så mycket om. Pengarna försvinner ändå.
hur äter du äggen? enbart äggröra och stekta ägg på macka känns lite jobbigt i längden?
Citera
2022-05-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
hur äter du äggen? enbart äggröra och stekta ägg på macka känns lite jobbigt i längden?

Äter det alltid på morgonen som frukost efter träningen och då är man ju hungrigare. Jag brukar ha salt och lite findus vitlökssås över 700g äggröra.
Citera
2022-05-11, 21:04
Medlem
Citat:
Äter det alltid på morgonen som frukost efter träningen och då är man ju hungrigare. Jag brukar ha salt och lite findus vitlökssås över 700g äggröra.
då får det bli 10 ägg på nån macka med havre å skit, en liter mjölk å proteinshake på det. undra hur magen kommer må men det märks. ska jag komplettera med något annat också?
Citera
2022-05-11, 21:52
Medlem
Citat:
då får det bli 10 ägg på nån macka med havre å skit, en liter mjölk å proteinshake på det. undra hur magen kommer må men det märks. ska jag komplettera med något annat också?

Hoppa proteinshake och ta istället två ägg till. Nä, men det finns ju annat som grönsaker, lök, kött, grönsaker. Tonfisk på burk eller makrill, musslor. Fisk i ugn osv. Någon maträtt kanske eller så.
Citera
2022-05-11, 23:39
Medlem
Citat:
Hoppa proteinshake och ta istället två ägg till. Nä, men det finns ju annat som grönsaker, lök, kött, grönsaker. Tonfisk på burk eller makrill, musslor. Fisk i ugn osv. Någon maträtt kanske eller så.

inget gott man kan äta alltså?
Citera
2022-05-12, 07:58
Medlem
Citat:
inget gott man kan äta alltså?

Finns hur mycket som helst. LCHF recept min vän. Det är nyckeln. Gäller bara att lägga ner tid så man blir bra på det man gör. När man ser att något ger resultat så börjar hjärnan ställa om sig och man börjar tycka om det desto mer och mer.
Citera
2022-05-12, 15:35
Medlem
Citat:
Finns hur mycket som helst. LCHF recept min vän. Det är nyckeln. Gäller bara att lägga ner tid så man blir bra på det man gör. När man ser att något ger resultat så börjar hjärnan ställa om sig och man börjar tycka om det desto mer och mer.
har googlat som en tok, allt innehåller antingen typ avokado eller fisk. finns inget normalt
Citera
2022-05-12, 18:51
Medlem
Citat:
har googlat som en tok, allt innehåller antingen typ avokado eller fisk. finns inget normalt

Inte konstigt att det känns svårt i början. Jag vet inte vad du behöver.
Citera
2022-05-12, 23:56
Medlem
Citat:
Inte konstigt att det känns svårt i början. Jag vet inte vad du behöver.
inte ens hela ägg är bra att äta om man ska deffa. fråga mig inte varför. potatis och lax är bra. vill man lyxa till det kan man köra entrecote eller kyckling. morötter är bra och andra grönsaker. nu köpte jagg potatissallad å rostbiff. pallar ej koka potatis, har för klen spisplatta, tar ca ett halvår. men det är bra mat förutom allt kladd i potatissalladen antagligen
Citera
2022-05-13, 08:30
Medlem
Citat:
inte ens hela ägg är bra att äta om man ska deffa. fråga mig inte varför. potatis och lax är bra. vill man lyxa till det kan man köra entrecote eller kyckling. morötter är bra och andra grönsaker. nu köpte jagg potatissallad å rostbiff. pallar ej koka potatis, har för klen spisplatta, tar ca ett halvår. men det är bra mat förutom allt kladd i potatissalladen antagligen

Bra livsmedel som du nämner tycker jag.
Hela ägg är jättebra på deff så du kan vara lugn. Det som verkligen inte är bra är en stor del av processad och ultra processat mat. Allt halvfabrikat och helfabrikat kan du hoppa. Laga helst all mat om du vill underlätta för dig.
Försök iaf få i dig 600-1000g grönsaker varje dag. Tex sådana där frysta påsar med färdiga grönsaker fungerar bra om du vill göra det enkelt.
Citera
2022-05-13, 09:31
Medlem
Korkad fråga kanske, men hur bra fungerar muskler som energikälla? T.ex vid en svält eller dylikt. 1kg kroppsfett är ju 7k+ kcal som man kan nyttja, men hur är det med muskler?
Citera
2022-05-14, 02:23
Medlem
Citat:
Bra livsmedel som du nämner tycker jag.
Hela ägg är jättebra på deff så du kan vara lugn. Det som verkligen inte är bra är en stor del av processad och ultra processat mat. Allt halvfabrikat och helfabrikat kan du hoppa. Laga helst all mat om du vill underlätta för dig.
Försök iaf få i dig 600-1000g grönsaker varje dag. Tex sådana där frysta påsar med färdiga grönsaker fungerar bra om du vill göra det enkelt.
jag har ätit sjukt mycket fabrikat sen i höstas, +5kg i samma veva som jag slutade träna, flyttade hemifrån och började studera på uni. inte så bra nu blire inge godis, chips å inget prefab de veckorna som är kvar av terminen. köpte lite kyckling å bulgur nu också. jag tror jag är ner 3-500 gram denna vecka, men räknar inga kalorier. eller så har jag bara mindre mat i magen eller nåt, svårt att dra slutsatser så snabbt då det ju diffar från dag till dag. jag tror inte jag gör av med speciellt mycket kalorier heller, sitter mest hemma som student och ugglar in i väggen. men nu är jag igång med gymmet igen, efter ett års paus. vägde typ 54 när jag åt bra hemma och innan började gymma, så har lagt på mig lite muskelmassa under den tiden iallafall
Senast redigerad av DrillBitTTT 2022-05-14 kl. 02:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in