2022-03-19, 16:11
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
Utveckla gärna.
  • Hur mycket bränner du normalt på en dag?
  • Hur fort vill du gå ner?
Citera
2022-03-19, 16:41
Medlem
Voldemort2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
  • Hur mycket bränner du normalt på en dag?
  • Hur fort vill du gå ner?

* Hur mycket bränner du normalt på en dag? 2200-2300
* Hur fort vill du gå ner? 750 g - 1000 g per vecka.
Citera
2022-03-21, 01:10
Medlem
maxatdunders avatar
Gått ned 750 gram varje vecka ungefär, börjar se positiva definitioner på kroppen. Nu är det bara 40 % kvar av min deff och så är man riktigt rippad till sommaren. Jag gillar det jag ser men ogillar att jag väger så lite på vågen, det känns som man blivit "liten" per se även fast jag bibehållet en bra nivå på muskelmassan.
Citera
2022-03-21, 14:46
Medlem
Deoxyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Ska du gå ner så mycket som möjligt ska du nog inte äta alls. Åtminstone förutsatt att du, eller vem "man" nu är, klarar av att inte äta på en hel vecka.

Hur mycket man kan gå ner beror på lite olika faktorer men säg 2-3kg fett åtminstone om du äter noll och tvingar dig själv till en del motion.

Beror på.

Säg att man inte äter alls på en vecka. Hur mycket går man ner?
Senast redigerad av Deoxys 2022-03-21 kl. 14:48.
Citera
2022-03-21, 17:05
Medlem
Voldemort2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deoxys
Säg att man inte äter alls på en vecka. Hur mycket går man ner?

Det beror på vad du väger och hur många kcal som du är i kaloribalans på.
Citera
2022-03-21, 17:46
Medlem
Deoxyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
Det beror på vad du väger och hur många kcal som du är i kaloribalans på.

Säg att jag väger 90 kg och inte tränar.
Citera
2022-03-21, 18:10
Medlem
Voldemort2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deoxys
Säg att jag väger 90 kg och inte tränar.

Om du äter cirka 3000 kcal per dag går du varken upp eller ned (på ett ungefär). Det innebär att du skulle tappa cirka 3 kg per vecka. Kroppen kommer dock att relativt snabbt reagera med att sänka ämnesomsättningen, men i början går du ner 3 kg per vecka, sedan kanske 2 kg. Det är min bästa gissning.
Citera
2022-03-23, 21:54
Medlem
Till nyårsfesten kom jag inte i mina gåbort brallor. Jag ställde mig på vågen och den visade 100,3 kg!!

Gahhhh!!!

Så mycket har jag aldrig vägt.

Åtgärd krävdes.

Jag laddade ner Lifesum appen och där fick man ange önskad målvikt och när denna skulle nås.
Jag satte 90 kg som målvikt och sista April som datum. Enligt appen ska jag käka max 1975 kallisar om dagen för att det målet ska uppnås.
Jag fyller i allt jag käkar skitnoga. Det är enkelt då käket och dess kalorier finns listade i appen.

Så har jag slutat äta och dricka skit. Inget socker och vetemjöl. Och ett klart minskat intag av snabba kolhydrater.
Ingen Cola eller Redbull och inget kaffebröd. Inget Mc Donalds.

Inget skit helt enkelt.

Och så väger jag käket. Max 300-400 gr / portion.

På helgen äter jag Pizza och Pasta och dricker öl, vin, whiskey och GT. Men skiter i chips och ostbågar.

Det är förvånande hur enkelt det är. Man blir nästan beroende av att lägga in kallisarna och hålla koll på vecko och månadsstatistiken. Den här veckan har jag snittat på 1350 kalorier per dag. Jag är inte hungrig och mår skitbra. Jag käkar alltså vanligt käk. Jag håller ingen diet, räknar inte fett och proteiner. Jag håller bara koll på vikten på käket och räknar kalorier. Och jag motionerar ingenting!

Loggade in i morse på 91,5 kg. Alltså loosat 9 kg sedan nyår och brallorna går att knäppa.
1,5 kg kvar till målgång om 35 dagar, så det borde funka. Det har inte ens varit jobbigt. Snarare känts bättre och jag mår bättre. (Undrar om man inte har lite glutenknas som har ordnat sig nu när jag inte käkar vetemjöl)

Efter målgång 90 kg kommer nästa mål bli 85 kg till årskiftet 22/23. Det blir 5 kg på 8 månader. Det kan inte vara så svårt. Målet efter det blir att hålla 85:an för framtiden. Det kommer nog att bli svårast..

Men som sagt. Det som funkar för mig är:
- Krångla inte till det.
- Väg käket. Ät inte för mycket
- Räkna kalorier. App är ett skitbra verktyg.
- Ät inte skit!

Återkommer med rapport efter målgång.
Citera
2022-03-24, 15:13
Medlem
Adelaides avatar
Den bästa dieten som finns är faktiskt hamburgardieten. Du får i dig kött, sallad, tomat, ost m.m.
Lite vitt bröd, dressing och en mindre mängd pommes gör ingen större skada.

En hamburgarmeny ger 1300-1500 kalorier per dag. Mer behöver du inte och ja du kommer rasa i vikt.
Mycket bättre än att köra svältdiet (och godare!).

Testade själv detta. Endast en hamburgarmeny om dagen (om jag ska vara helt ärlig så fuskade jag lite med småätande då och då, men inget överdrivet).
På en månad var ca 7 kilo borta!

Njut av goda hamburgare och rasa i vikt!
Citera
2022-03-30, 09:58
Avslutad
Viktnedgång

Tja flashback, hoppas ni haft en bra morgon

Jag har länge haft problem med min vikt och har nu äntligen börjat ta tag i det. Jag började i januari kämpa och bli liksom trånad och speciellt smal till sommaren. Det har gått väldigt bra och jag har nu gått från 107 till 92 kg.

Jag äter generellt uppenbart ganska bra men ibland så faller man tyvärr för fällan och äter sött. Det jag alltid fångar gjort är att bara skita i lunch eller liknande för att jämna ut kcal intaget. Det har än så länge funkar bra men det har ändrats. Äter fortfarande bra men börjar få en extrem ångest och ohälsa när jag äter för mycket, något sött eller inte följer min plan till exakta planering. Jag får ångest varje dag, är ledsen osv. Har ni någon idé hur man kan motarbeta det?

En annan fråga är gällande era tips! Ska till rosegarden och fira min väns 20 års dag på lördag. Jag tänker antingen äta lagom eller bara skiter jag i och spårar totalt. Hur hade ni gjort? Dessutom ska vännen bjuda och lite pinsamt att äta en halv portion då
Citera
2022-03-30, 10:35
Medlem
hej, jag tycker alltid det är svårt att hålla portionsstorlek när man är "ute" och maten är god. så skulle säga försök hålla en storlek, men världen går absolut inte under om du skulle äta mer än planerat. du får helt enkelt väga upp det genom ett större kaloriunderskott de dagarna innan eller efter.

har själv försökt komma tillbaka till träning men de är lite jobbigt att lyfta och köra styrketräning på kaloriunderskott så brukar ba ta en ordentlig raskpromenad eller annan cardio för att ändå få känslan av att man har gjort någon bra både för kroppen och huvudet. så om jag vet att jag kommer ha inplanerat en middag eller liknande, där de inte går att hålla de intaget jag vill, brukar jag försöka ha ett större underskott dagarna innan och träna innan jag ska iväg.
Citera
2022-03-30, 11:22
Medlem
Belters avatar
Jag hade berättat för vännen att jag håller på med en viktnedgång. Inte svårare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in