2020-06-25, 23:00
Medlem
Ta bort allt som heter skräpmat, godis, dricka, chips, fikabröd osv.

Helt vanlig mat kommer man långt på.
Citera
2020-06-25, 23:03
Medlem
Det snabbaste sättet till viktnedgång är att undvika kolhydrater, 1g kolhydrater binder 4g vätska så man blir lätt pluffsig av kollisar, komplettera med 45-60min rask promenad per dag och undvik alkohol så gott det går, sallad med vinägerdressing, och en bit entrecote är både gott och nyttigt.

Låter ju ändå som du vet hur man gör, damma av disciplinen and get to work.
Citera
2020-06-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxor1
Ta bort allt som heter skräpmat, godis, dricka, chips, fikabröd osv.

Helt vanlig mat kommer man långt på.

Sant. Måndag-fredag går bra men helger är svårare.
Senast redigerad av WhatDoesTheFoxSay 2020-06-25 kl. 23:07.
Citera
2020-06-25, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatDoesTheFoxSay
Tar till mig av det du skriver! Kanske mest behöver pepp, kanske därför jag sökte mig hit. Mår väldigt bra psykiskt. Har bra jobb, har god ekonomi, ser till att min son ska ha en trygg ekonomisk grund att starta på i framtiden... Men tror jag har halkat in i fel spår med kosten då jag alltid haft ett svårt förhållande till mat, kroppsuppfattning osv. Har bra självkänsla men inte bra självförtroende. Sen har jag alltid kunnat äta vad som helst utan att gå upp i vikt och inte kunnat förhålla mig riktigt till att åldern verkar göra sitt. Är nu 30+ och efter 30 hände verkligen något med ämnesomsättning och motivation att hålla sig i form 🙊

Det är de tre första veckorna som är jobbiga. Att bryta vanor och ställa om är aldrig enkelt. När kroppen har vant sig så kommer det naturligt. Med det sagt så får du inget gratis. Alla kilon som du vill gå ner kommer du behöva kämpa för. Jag drar in vanor i detta eftersom det även handlar om hitta en sund livsstil som du trivs med och minimerar risken för att halka tillbaka igen. Glöm alla krusiduller och ursäkter runtomkring och kör så det ryker.
Citera
2020-06-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Det är de tre första veckorna som är jobbiga. Att bryta vanor och ställa om är aldrig enkelt. När kroppen har vant sig så kommer det naturligt. Med det sagt så får du inget gratis. Alla kilon som du vill gå ner kommer du behöva kämpa för. Jag drar in vanor i detta eftersom det även handlar om hitta en sund livsstil som du trivs med och minimerar risken för att halka tillbaka igen. Glöm alla krusiduller och ursäkter runtomkring och kör så det ryker.

Tack! Jag är ingen dietperson utan jag behöver nog bara motivation att ändra kosten. Att komma tillbaka i rätt vanor. Tänker fan stoppa här i vikt för ingen tar en tjockis på allvar. Tar fan livet av mig om jag blir fet på rikigt. Men det lär inte hända. Jag ska bara skaffa motivation och stålsätta mig så är jag tillbaka i form inom ett år tänker jag

KONKRETA TIPS på bra dagsintag mottages tacksamt som man är någorlunda mätt på (kan om jag verkligen vill dribbla bort hungerkänslor) frukost, lunch, middag osv...
Citera
2020-06-25, 23:22
Medlem
Jag rekomenderar dig att prova Lchf (low carbon high fat) det fungerar ypperligt för mig.

Ta bort vit pasta vitt ris vitt bröd sötdricka mjölk potatis rotfrukter som växer under jord. Kompletterar du detta med att gå långa promenader så underlättar det din viktnedgång.

Börja gärna dagen med scrambled egg och bacon. Ät dig mätt vare sig mer eller mindre.

Lycka till.
Citera
2020-06-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Jag rekomenderar dig att prova Lchf (low carbon high fat) det fungerar ypperligt för mig.

Ta bort vit pasta vitt ris vitt bröd sötdricka mjölk potatis rotfrukter som växer under jord. Kompletterar du detta med att gå långa promenader så underlättar det din viktnedgång.

Börja gärna dagen med scrambled egg och bacon. Ät dig mätt vare sig mer eller mindre.

Lycka till.
Bra tips men finns undantag på livsmedel som man kan göra mycket gott med men fortfarande hålla nere på kcal intaget såsom morötter och kålrot.

Broccoli är också ett grymt tillbehör som i folkmun kallas för supergrönsak.
Citera
2020-06-25, 23:32
Medlem
Köp en köksvåg för 99 kr på Jula eller liknande. Ladda ner appen LifeSum, fyll i dina uppgifter och ange att du vill gå ner i vikt, sätt den på maximal viktnedgång och räkna kalorierna du äter och mata in ALLT i appen. Är du en person som älskar att småäta så är Wasa Delikatessknäckebröd med Kavli Mjukost (originalsmaken har minst kalorier) inte så kaloririkt. Man kan även byta ut knäckebrödet mot Smörgåsrån.
Citera
2020-06-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan

Lycka till.

TACK SNÄLLA 🤗 Tycker mycket om ägg! Och bacon. Men tar mig sällan tid på morgonen utan det blir oftast en knäckemacka i bilen... Men ska fan kliva upp 10min tidigare före jobbet om det ger något att fixa ägg & bacon.
Citera
2020-06-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatDoesTheFoxSay
Tack! Jag är ingen dietperson utan jag behöver nog bara motivation att ändra kosten. Att komma tillbaka i rätt vanor. Tänker fan stoppa här i vikt för ingen tar en tjockis på allvar. Tar fan livet av mig om jag blir fet på rikigt. Men det lär inte hända. Jag ska bara skaffa motivation och stålsätta mig så är jag tillbaka i form inom ett år tänker jag

KONKRETA TIPS på bra dagsintag mottages tacksamt som man är någorlunda mätt på (kan om jag verkligen vill dribbla bort hungerkänslor) frukost, lunch, middag osv...

Kan inte ge några tips eftersom mina matvanor är ganska speciella och utformade för mig. Men gör jobbet själv och undersök hur mycket kalorier du får i dig i relation till vad du behöver. Det är lite meckigt i början men när man lär sig snart gällande kalorimängd för olika måltider. Snart kommer du ha en bra uppfattning om hur du ska lägga upp din kost och vad du kan äta. Kan ge ett tips: ägg är helt fantastiskt bra och väldigt mångsidigt.

Hungern kommer finnas där tills din kropp har accepterat dina nya vanor. Lika bra du ställer in dig på det och stålsätter dig. Det kommer som sagt att vara tufft i början innan dess att kroppen har vant sig.
Citera
2020-06-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Bra tips men finns undantag på livsmedel som man kan göra mycket gott med men fortfarande hålla nere på kcal intaget såsom morötter och kålrot.

Broccoli är också ett grymt tillbehör som i folkmun kallas för supergrönsak.

Älskar broccoli! Ska äta mer av det.
Senast redigerad av WhatDoesTheFoxSay 2020-06-25 kl. 23:47.
Citera
2020-06-25, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Kan inte ge några tips eftersom mina matvanor är ganska speciella och utformade för mig. Men gör jobbet själv och undersök hur mycket kalorier du får i dig i relation till vad du behöver. Det är lite meckigt i början men när man lär sig snart gällande kalorimängd för olika måltider. Snart kommer du ha en bra uppfattning om hur du ska lägga upp din kost och vad du kan äta. Kan ge ett tips: ägg är helt fantastiskt bra och väldigt mångsidigt.

Hungern kommer finnas där tills din kropp har accepterat dina nya vanor. Lika bra du ställer in dig på det och stålsätter dig. Det kommer som sagt att vara tufft i början innan dess att kroppen har vant sig.

Ägg älskar jag i alla former så det ska jag absolut ta roll mig att ta mig tid att tillaga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in