2020-04-13, 21:26
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag vägde 104 kg och ska ned till 88-90 kg innan sista augusti. Började 1 april och har samma kostschema varje dag. Har tappat fyra kilo på snart två veckor.

Styrketränar mån, ons och fre. Löpning på band mån-fre 3 km.

17.00. Banan och Whey 100 eller 500 gr kvarg. Väger upp 100 gram Whey 100.
17.30-19.00 Gym
19.30 500 gram nötfärs/kyckling/veganfärs och 500 gram broccoli. Ibland ris och vita bönor i tomatsås.

Efter middagen kl.19.30 till 17.00 så fastar jag typ kan man säga.

Försöker ligga på mellan 200-210 gram protein per dag och mellan 1500-2000 kcal per dag.

Så äter jag mån-fre.

fyfan inget mat förens kl 17?
önskar dig lycka till de klarar du galant!
Citera
2020-04-13, 21:48
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flybikes
fyfan inget mat förens kl 17?
önskar dig lycka till de klarar du galant!

Nej. Jag äter sista måltiden kl.19.30 och då smäller jag ändå i mig lite över 1000 kcal och klarar mig väl på det till kl.17.00 konstigt nog. Känner ingen hunger på dagen och gör jag det så dricker jag vatten.
Citera
2020-04-14, 19:42
Medlem
flybikess avatar
hur brukar ni lägga in eran träning i lifesum? 1.5 timme ben/mage har jag ingen aning om hur många kcal de ligger på?
Citera
2020-04-14, 19:45
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
hur brukar ni lägga in eran träning i lifesum? 1.5 timme ben/mage har jag ingen aning om hur många kcal de ligger på?
Mitt tips är att inte logga träning överhuvudtaget, när det gäller kaloriförbrukning. Håll intaget av kalorier konstant istället, går vikten ned för fort (Fortare än vad du vill) så justerar du kalorierna. Enklast är att inta ungefär samma kalorier varje dag och inte ändra från dag till dag beroende på vad man tränat. Det handlar om en längre tidsperiod och då är ett konstant kaloriintag att rekommendera, inte tillfälliga fluktuationer.
Citera
2020-04-14, 19:53
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Mitt tips är att inte logga träning överhuvudtaget, när det gäller kaloriförbrukning. Håll intaget av kalorier konstant istället, går vikten ned för fort (Fortare än vad du vill) så justerar du kalorierna. Enklast är att inta ungefär samma kalorier varje dag och inte ändra från dag till dag beroende på vad man tränat. Det handlar om en längre tidsperiod och då är ett konstant kaloriintag att rekommendera, inte tillfälliga fluktuationer.

okej, för jag ska äta 1940kcal varje dag, då har jag inte räknat in nån träning i det. så tycker du jag ska äta upp till 1940 då bara utan att logga träningen?
Citera
2020-04-14, 19:54
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
okej, för jag ska äta 1940kcal varje dag, då har jag inte räknat in nån träning i det. så tycker du jag ska äta upp till 1940 då bara utan att logga träningen?
Ja. Upplever du att vikten går ned för fort så kan du öka 100-200 kcal/dag.
Citera
2020-04-15, 09:06
Medlem
Citat:

Du frågar inte mig. Men ca 2000 kcal låter inte alls fel. Dock kan du glömma målet med att nå målet med vikten till augusti. I så fall kommer du garanterat lyckas så grattis i fortskott!
Låt det ta den tiden det tar. Tid kan du sätta på din 2a eller 3e viktminskning när du har lite mer kunskap.

Nu skulle jag ge dig rådet jag själv använder varje gång. Oavsett vad du tycker om resultaten så håller du 2000 kcal om dagen. Oavsett om du tycker att det går för långsamt eller för fort. Jag väger betydligt mindre än dig och äter bara 1800 kcal +200 vid träning. Kör 3 månader på detta och sen tar du bilder och jämför med bilder från dagens datum. Simpelt och smidigt tycker jag.
Senast redigerad av MRZnr1 2020-04-15 kl. 09:12.
Citera
2020-04-15, 20:43
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Du frågar inte mig. Men ca 2000 kcal låter inte alls fel. Dock kan du glömma målet med att nå målet med vikten till augusti. I så fall kommer du garanterat lyckas så grattis i fortskott!
Låt det ta den tiden det tar. Tid kan du sätta på din 2a eller 3e viktminskning när du har lite mer kunskap.

Nu skulle jag ge dig rådet jag själv använder varje gång. Oavsett vad du tycker om resultaten så håller du 2000 kcal om dagen. Oavsett om du tycker att det går för långsamt eller för fort. Jag väger betydligt mindre än dig och äter bara 1800 kcal +200 vid träning. Kör 3 månader på detta och sen tar du bilder och jämför med bilder från dagens datum. Simpelt och smidigt tycker jag.

Jag har dock inte sagt antal veckor/månader på min diet, jag tänker köra tills jag känner mig nöjd och bekväm,

men jag kommer ligga på 2k kcal nu dagligen så får vi se hur de ser ut om några veckor. tacksam för alla tips!
Citera
2020-04-16, 07:37
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Jag har dock inte sagt antal veckor/månader på min diet, jag tänker köra tills jag känner mig nöjd och bekväm.

Jag tror h*n citerade fel. H*n skulle egentligen svara på mitt inlägg tror jag eftersom jag nämnde augusti i mitt inlägg?!
Citera
2020-04-16, 15:21
Medlem
Citat:
Jag har dock inte sagt antal veckor/månader på min diet, jag tänker köra tills jag känner mig nöjd och bekväm,

men jag kommer ligga på 2k kcal nu dagligen så får vi se hur de ser ut om några veckor. tacksam för alla tips!

Måste varit någon annan sorry
Citera
2020-04-18, 00:54
Medlem
tja, försöker gå ner i vikt men utan resultat. har varit vältränad för ca 5-6 år sen men sen slutade jag träna och blev alkis så nu har man samlat på sig ca 20-30kg som jag skulle vilja bli av med och tränar nu mellan 5-7 dagar i veckan och äter kanske 1000-1300kcal om dagen och har gjort det i ca 2 månader och vågen säger fortfarande samma, någon som har något tips på vad jag kan ändra? äter nu smoothie på bär och lätt yoghurt till frukost och en proteinbar till lunch efter träning sen en lätt middag
Citera
2020-04-18, 07:29
Medlem
Hej!
Vet inte riktigt vart detta hör, mitt inlägg får flyttas eller dumpas i papperskorgen om jag är fel ute.

Är matmissbrukare. Har inte alltid varit det men det har eskalerat pga ångest och psykisk ohälsa samt en fotskada som gjorde att jag har haft problem att gå och gick upp massor i vikt då promenader var min främsta "go to" motionsform.

Nu har jag nog nått botten. Brukar inte hetsäta men hade fått löning och blev sugen på massa gott men det fanns ingen ände på det. Åt helt enkelt macka till frukost, lax till lunch och en stor sushisallad till middag och sedan tryckte jag i mig en gott och blandat godispåse, en läsk, en cider och en hel (?) chokladkaka.

Åt rätt sent igår och mådde pyton hela natten och hatade mig själv och tänkte varför gör jag såhär?!?! Det kändes som att jag hade blivit förgiftad av att äta för mycket mat och socker.

Hatar detta och vill banta nu!
Vilka är era bästa tips på viktnedgång. Jag är 165 cm lång och lämplig vikt för mig är 65 kg men vore nöjd med 75 kg. Väger mer än så nu.

Har sportat mycket i perioder och ätit hälsosamt men sedan får jag svackor. Det handlar ofta om någon kris, antingen att för mycket händer samtidigt (stress) eller att jag gör klart någon examen eller blir ihop eller gör slut med någon. Anammar också ofta pojkvänners vanor vilket jag hatar. Mitt ex var en av orsakerna tilm min viktuppgång. Vägde kanske 75 kg då och var på väg ner!

.

Funderar på nån jäkla hård diet så man kommer i skick men det har gått för långt redan med min vikt så jag är rädd att ngn dyr diet som cambridge kuren skulle vara bortkastade pengar om jag inte klarar hålla den. Vet att jag har styrkan att klara allt om jag vill men detta känns som svåraste saken att göra i hela mitt liv.
Men vet att allt kommer bli bättre om jag lyckas. Kommer kunna hitta en snyggare partner och vara friskare och kunna göra mer.
Senast redigerad av jpettersson1991 2020-04-18 kl. 07:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in