Citat:
Ursprungligen postat av
MarcusDa
Tack , en av få vettiga inlägg. Det ligger ett gym vid mitt jobb men jag kommer nog att träna på simhallens gym då det mycket billigare och också även bättre utrustning. Jag kommer försöka leva på tonfisk , en burk till lunch varje dag och så kanske någon macka till frukost. Kommer nog även att käka bananer på jobbet lite då och då och dricka massor med vatten. Sen efter jobbet till gymmet varje dag och cykla en timma alternativt gå på löpbandet en timma. Efter det kommer jag gymma 45 min så att jag verkligen känner mig slut. Tröttnar jag på tonfisken så kommer jag köra kyckling eller lax.
Låter kanon och genomförbart eftersom du har bestämt dig!
Visst fungerar Hänt i Veckans första side tips m ”bli av m 10kg på två veckor innan Spanien resan”, men!!! såna crash dieter skapar vrålhunger o återfall X 2 i intag efter retroaktivt sug, o vikten har ökat med typ 20% två veckor senare.
Lägg inte ribban för högt för dig själv. Gamla o dåliga vanor är som regel fruktansvärt svåra att göra sig av med.
Själv bytte jag från vadsomhelst-käk n jag var sugen närsomhelst o drack öl varenda dag, säkert under 20 är, till av tillfällighet testade cykel spinning i grupp som automatiskt ledde till noll alkohol. Alkohol är dessutom väldigt skadligt för organen, försämrar sömnen, stör ämnesomsättning o förkortar livet.
Simma är super! Även vid stillastående bränner du fett när kroppen arbetar för att hålla sig varm. (Syrran tror att en kall dusch 30min hemma ersätter 2h i gymet. Även det ett hänt i veckan tips)
Tonfisk är kanon. Själv kör jag en burk makrill i tomat i fräst lök med lite tomatpuré o kryddar lätt, även pikant m sambal oelek. Gott m ris o en bra lunch som håller länge i kylskåpet för uppvärming.
Kvällarna enbart fisk el kyckling m sallad. Du sover bättre o maten går genom tarmarna. Med tex potatis stoppar det upp o sätter sig. Potatis är bra men senast v 17 tiden, då går kroppen i viloläge
Färsk frukt vid vara sugen o som mellanmål.
För mig personligen blev gymet synonymt m kompisar o ett kul ställe att vara, o till slut ledde det till även styrketräning.
Alla babblade om sund kost o ingen alkohol, o till slut är jag medveten om vad jag äter o dricker.
Oavsett är din bantningsplan av livsavgörande betydelse och om du fortsätter, o kommer du att se ut o må mycket mycket bättre!
Skriv gärna o uppdatera här i tråden om dina framgångar
Vetenskapen håller oss i liv längre o vi kan själv skänka oss vitala o starka sista 10,20,30 år tills vi blir 90, istället för att gå m rollator o käka piller under decennier o ”leva länge” men som en trött zombie