2023-04-30, 12:10
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Om han går in otränad, överviktig, svälter sig, tar centralstimulantia, så han kan köra hårda pass, och delvis tar bort varningssignalerna, så är det sammantaget en stor risk.

Ok, jag missade att han skulle ta stimulanter
Citera
2023-04-30, 12:47
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamia11
Skulle själv också föredra att cykla. Tror dock inte gemene man har tid eller ork att cykla 3h om dagen.
Antar att du också kompenserade för de kalorier som du brände genom att äta mera. Låg din vikt på +-0 i slutändan? även att cykla 3h om dagen med ett kaloriunderskott på nästan 2000kcal per dag blir tungt väldigt snabbt.

Tappade drygt 1kg i veckan vilket var planen då. Ja, krävs bra kondition för att bränna kalorier.

Man måste andas ut all koldioxid från förbränningen av fettet så utan att flåsa är det svårt tappa kilon.
Citera
2023-04-30, 13:28
Medlem
Jag lyckas inte sluta med att äta för mycket. Har lyckats i perioder förut och gått ner i vikt, men verkar inte kunna förmå mig att sköta mig längre. Har ni några mentala knep eller mirakelkurer för att stå emot att äta när man inte borde?
Citera
2023-04-30, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusDa
Tack , en av få vettiga inlägg. Det ligger ett gym vid mitt jobb men jag kommer nog att träna på simhallens gym då det mycket billigare och också även bättre utrustning. Jag kommer försöka leva på tonfisk , en burk till lunch varje dag och så kanske någon macka till frukost. Kommer nog även att käka bananer på jobbet lite då och då och dricka massor med vatten. Sen efter jobbet till gymmet varje dag och cykla en timma alternativt gå på löpbandet en timma. Efter det kommer jag gymma 45 min så att jag verkligen känner mig slut. Tröttnar jag på tonfisken så kommer jag köra kyckling eller lax.

Låter kanon och genomförbart eftersom du har bestämt dig!

Visst fungerar Hänt i Veckans första side tips m ”bli av m 10kg på två veckor innan Spanien resan”, men!!! såna crash dieter skapar vrålhunger o återfall X 2 i intag efter retroaktivt sug, o vikten har ökat med typ 20% två veckor senare.

Lägg inte ribban för högt för dig själv. Gamla o dåliga vanor är som regel fruktansvärt svåra att göra sig av med.

Själv bytte jag från vadsomhelst-käk n jag var sugen närsomhelst o drack öl varenda dag, säkert under 20 är, till av tillfällighet testade cykel spinning i grupp som automatiskt ledde till noll alkohol. Alkohol är dessutom väldigt skadligt för organen, försämrar sömnen, stör ämnesomsättning o förkortar livet.

Simma är super! Även vid stillastående bränner du fett när kroppen arbetar för att hålla sig varm. (Syrran tror att en kall dusch 30min hemma ersätter 2h i gymet. Även det ett hänt i veckan tips)

Tonfisk är kanon. Själv kör jag en burk makrill i tomat i fräst lök med lite tomatpuré o kryddar lätt, även pikant m sambal oelek. Gott m ris o en bra lunch som håller länge i kylskåpet för uppvärming.

Kvällarna enbart fisk el kyckling m sallad. Du sover bättre o maten går genom tarmarna. Med tex potatis stoppar det upp o sätter sig. Potatis är bra men senast v 17 tiden, då går kroppen i viloläge

Färsk frukt vid vara sugen o som mellanmål.

För mig personligen blev gymet synonymt m kompisar o ett kul ställe att vara, o till slut ledde det till även styrketräning.

Alla babblade om sund kost o ingen alkohol, o till slut är jag medveten om vad jag äter o dricker.

Oavsett är din bantningsplan av livsavgörande betydelse och om du fortsätter, o kommer du att se ut o må mycket mycket bättre!

Skriv gärna o uppdatera här i tråden om dina framgångar

Vetenskapen håller oss i liv längre o vi kan själv skänka oss vitala o starka sista 10,20,30 år tills vi blir 90, istället för att gå m rollator o käka piller under decennier o ”leva länge” men som en trött zombie
Senast redigerad av TurboGarbo 2023-04-30 kl. 14:02.
Citera
2023-04-30, 13:52
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Jag lyckas inte sluta med att äta för mycket. Har lyckats i perioder förut och gått ner i vikt, men verkar inte kunna förmå mig att sköta mig längre. Har ni några mentala knep eller mirakelkurer för att stå emot att äta när man inte borde?

Som tidigare skrivits: dra så sakteliga ner på kolhydrater (socker och stärkelse (som kroppen snabbt bryter ner till socker)), som visserligen mättar för stunden, men snabbt triggar hungern igen.
Ät mer fett, vilket ger en långvarig mättnad.
Mindre pasta, mer bacon. Och fyll på med grönsaker.
Citera
2023-04-30, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
900-1300 kcl låter väldigt överdrivet. Åtminstone för en normal människa. 600 kcal per timme är mer realistiskt. Det är med ganska skapligt tempo som en ok tränad person kan klara utan att vara allt för extremt.

Har kalori- o hjärtslagsmätare o själv kör jag stenhårt o bränner 1200-1300.

Nybörjarna ligger på ca 700

Man kan i grupp se likadana ut o cykla i samma tempo medan motståndet som man själv väljer efter att vrida på ratten bestämmer.

1000kcl efter en timmes kamp är 100% realistiskt!
Citera
2023-04-30, 19:31
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ok, jag missade att han skulle ta stimulanter

mnja,, han har inte själv sagt det, men det är ett återkommande råd i tråden..
Och mmmm, ja, det funkar ju i sak utmärkt.
Citera
2023-04-30, 19:34
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
mnja,, han har inte själv sagt det, men det är ett återkommande råd i tråden..
Och mmmm, ja, det funkar ju i sak utmärkt.

Utan droger kan vi nog enas om att risken för hjärtstillestånd är försvinnande liten för vår feta trådstartartjockis.
Citera
2023-04-30, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du kommer aldrig i helvetet gå ner 15kg på två månader om du inte halverar ditt kaloriintag. Toktränar du kommer du bara omvandla fett till muskler och inte tappa vikt.

Vill du verkligen vinna vadet är det bara amfetamin som gäller tyvärr.
redan gått ner 2 kg kan jag säga så det är bra början
Citera
2023-04-30, 21:04
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusDa
redan gått ner 2 kg kan jag säga så det är bra början
Det verkade i morse som om du skulle börja..

hur länge har du hållit på egentligen?
Citera
2023-04-30, 21:10
Bannlyst
Citat:
Det verkade i morse som om du skulle börja..

hur länge har du hållit på egentligen?
nu gått 24h cirkus så bra start, hungrig som fan dock men icke äta nu...det vatten som gäller
Citera
2023-04-30, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du kommer aldrig i helvetet gå ner 15kg på två månader om du inte halverar ditt kaloriintag. Toktränar du kommer du bara omvandla fett till muskler och inte tappa vikt.

Vill du verkligen vinna vadet är det bara amfetamin som gäller tyvärr.
vill gärna inte knarka och göra olagliga grejer tror jag kan fixa det utan bli en pundare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in