Citat:
Ursprungligen postat av
korken69
Fokusera mindre på vågen skulle jag säga. Om du känner dig hälsosammare och ser resultaten fysiskt så är det väldigt bra ju! Muskler väger mycket mer än fett så det kanske är så att du tappat fett men fyllt ut musklerna lite!
Hur länge har du tränat/följt denna träningsplan?
Jag har kört detta i 2 veckor. Det kan vara som du säger att jag kanske fått lite muskler, men jag är lite skeptisk eftersom jag inte tränar med tunga vikter. Vi pratar om dumb-& kettlebells på 3-5kg. Jag misstänker att det kanske är vätska/slaggprodukter som utvunnits. Måste bli av med några kilon till men kroppen vägrar ge sig.
Jag är fd elitspelare inom fotboll och har spelat mycket mot män och på nationell nivå i spanska dam-ligor. Så jag har utsatt mig själv för ordentliga påfrestningar under tonåren. Trots att jag slutat med fotbollen för ett fåtal år sedan så har någon i min krets påpekat att jag har spår av överbelastningsskador kvar och det påverkar höfter, ljumskar, knän, leder, fötter, gång, hållning, längd... Jag måste gå på rehab, men innan jag gör det så måste jag bli av med min kroppstyngd. Det kommer ge mer effekt i rehab:en sen.
Så hur kommer jag över den här "plateau"?