2020-11-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Hahaha (Inte ens om de skrivit "enda" i.st.f "stjärt" hade det varit korrekt. De menar "varenda". Eller förresten, vad Farao menar de, menar de landsända? Är det skrivet av en dator, en femåring, eller nyanländ?)

Ja, det är helt otroligt. Är svårt att formulera sig sämre, även om man försöker.
Citera
2020-11-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktaDigForRive
Då vill vi meddela att stämningen mot Rive Juridiska nu har fem stycken målsägare. Vi har tidigare berättat att stämningen kommer att lämnas in denna vecka och därför vill vi nu meddela att vi inte längre tar emot PM eller intresse att delta. Genom våra inlägg i de forum vi använt har vi nått ytterligare en person som anslutit processen. Vi har dessutom fått ett tiotal PM, på de andra forumen vi lagt ut vårt meddelande, från personer som har misslyckats i sin process tack vare Rive Juridiska byrå.

Nu vidtar en process som kan komma att ta tid. En stämning av det här slaget blir inte publik innan dess det finns ett utslag. Det polisiära ärendet förmodar vi kan komma bli hanterat av myndigheten inom 3-4 månader. Vi återkommer här med information då det finns anledning.

Skulle man kunna få be om en liten uppdatering?
Citera
2020-12-14, 22:35
Medlem
Riktigt jävla pissföretag som utnyttjar redan utsatta personer.
Först lovar dom guld och gröna skogar i telefon för att stressa dig till att boka ett möte.

Enligt skojaren Alfred som troligtvis är nån slags avdankad telefonförsäljare skulle mitt ärende ta 6-7 timmar på sin höjd, och då har dom sitt sluga "tak" på 20 timmars arbete, vilket dom självklart alltid debiterar så vet inte hur jag inte föll för den.

Drog på mötet med nån skojare till jurist och la upp allt på bordet med bevisning mot arbetsgivare etc, detta är ett guldcase fick jag höra. Förklarade att jag var rädd att bli ekonomiskt ruinerad av det här men det skulle jag inte alls oroa mig över.

Ett par dagar efter vårat möte så kommer det helt plötsligt en faktura på 50 tusen och där står det även att dom inte tänker fortsätta förhandlingen mdd arbetsgivare förrens jag betalat?
Ringer till dom och får till mig att dom inte diskuterar fakturor på telefon, inte alls shady..

Fick ta ett lån för att betala dom i ren panik

Nu är ärendet avklarat och resultatet det var långt från vad skojaren i rådgiviningsamtalet lovade.
Rive tjänade mer på hela processen än mig och jag kan ej söka a-kassa pga jag fått avgångsvederlag(som jag betalat största del till rive) fyfan
Citera
2020-12-21, 19:45
Medlem
Allt pekar nu på att RiVe Juridiska byrå satt i system att misskreditera konkurrenter med falska google recensioner samtidigt som de ger sig själva högsta betyg.
Citera
2020-12-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilepointroad64
Allt pekar nu på att RiVe Juridiska byrå satt i system att misskreditera konkurrenter med falska google recensioner samtidigt som de ger sig själva högsta betyg.

Skulle inte förvåna mig. Men vad får dig att säga att allt pekar på det? Har du något konkret ”bevis” att leverera till tråden?
Citera
2020-12-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Skulle inte förvåna mig. Men vad får dig att säga att allt pekar på det? Har du något konkret ”bevis” att leverera till tråden?

Det framgår av det språk, fraser och meningsbyggnad som används i de positiva kommentarerna på den egna sidan jämfört med de negativa hos konkurrenterna. Därtill tidssambandet med negativa kommentarer hos konkurrenterna med nyregistrerade, falska användarnamn som avslöjat RiVe genom att ge högsta betyg till dem tidigare.
Citera
2020-12-23, 00:13
Medlem
Citat:
Det framgår av det språk, fraser och meningsbyggnad som används i de positiva kommentarerna på den egna sidan jämfört med de negativa hos konkurrenterna. Därtill tidssambandet med negativa kommentarer hos konkurrenterna med nyregistrerade, falska användarnamn som avslöjat RiVe genom att ge högsta betyg till dem tidigare.

Okej. Misstänkte att det tyvärr inte skulle finnas mer konkreta bevis än så. Däremot tror jag att du har helt rätt.
Citera
2021-01-04, 20:20
Medlem
Skicka mig ett PM. Det är så här Rive arbetar. Som du säkert läst har vi för avsikt att stämma Rive Juridiska men vi stötte på problem strax innan vi skulle lämna in denna. Problemen omfattar inspelade samtal med Rive (3 jurister) som var tänkta att användas men som inte accepterats. De inspelade samtalen kan möjligen användas till att förstärka, underbygga, vår inlaga men kommer ej hålla klass för sig själva. Har du ytterligare information som vi kan addera till de 4 klienter som redan är engagerade uppskattar vi ditt engagemang. Skicka PM. Vi kommer behöva säkerställa att du inte arbetar för Rive eller är nära relaterad i det initiala skedet.
Citat:
Ursprungligen postat av stalleper
Riktigt jävla pissföretag som utnyttjar redan utsatta personer.
Först lovar dom guld och gröna skogar i telefon för att stressa dig till att boka ett möte.

Enligt skojaren Alfred som troligtvis är nån slags avdankad telefonförsäljare skulle mitt ärende ta 6-7 timmar på sin höjd, och då har dom sitt sluga "tak" på 20 timmars arbete, vilket dom självklart alltid debiterar så vet inte hur jag inte föll för den.

Drog på mötet med nån skojare till jurist och la upp allt på bordet med bevisning mot arbetsgivare etc, detta är ett guldcase fick jag höra. Förklarade att jag var rädd att bli ekonomiskt ruinerad av det här men det skulle jag inte alls oroa mig över.

Ett par dagar efter vårat möte så kommer det helt plötsligt en faktura på 50 tusen och där står det även att dom inte tänker fortsätta förhandlingen mdd arbetsgivare förrens jag betalat?
Ringer till dom och får till mig att dom inte diskuterar fakturor på telefon, inte alls shady..

Fick ta ett lån för att betala dom i ren panik

Nu är ärendet avklarat och resultatet det var långt från vad skojaren i rådgiviningsamtalet lovade.
Rive tjänade mer på hela processen än mig och jag kan ej söka a-kassa pga jag fått avgångsvederlag(som jag betalat största del till rive) fyfan
Senast redigerad av AktaDigForRive 2021-01-04 kl. 20:26.
Citera
2021-01-04, 20:30
Medlem
Citat:
Detta är sant. Vi skapade en falsk profil och gav urdåliga ratings på "Rejta". Plötsligt dök någon från Rive upp och dementerade inläggen fast dessa var sanna. Vi har dokumenterat Rejtas svar och frågeställningar kring våra inlägg som senare raderades av Rejta då dom inte fick "bevis" från oss. Tyvärr är det inte möjligt för oss i detta skede att dela de e-mails (t.ex) vi har i ärendet då detta skulle röja bevismaterial.
Citera
2021-01-04, 20:32
Medlem
Citat:
Detta stämmer till 100%. Se våra andra inlägg.

Det är även viktigt att se att Rive Juridiska (556892-8369) saknar "Verklig huvudman". Det är ett lagkrav (2017:631) att ett bolag skall ha verklig huvudman. Det är ett lagkrav enligt 3:e paragrafen att Verklig huvudman skall finnas. Bolagsverket är dock mycket långsamma att korrigera företag som saknar Verklig huvudman. Det är dock ett krav om enskild individ kan pålysa detta varvid möjligheten för föreläggande ökar.
Senast redigerad av AktaDigForRive 2021-01-04 kl. 20:42.
Citera
2021-01-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktaDigForRive
Detta stämmer till 100%. Se våra andra inlägg.

Det är även viktigt att se att Rive Juridiska (556892-8369) saknar "Verklig huvudman". Det är ett lagkrav (2017:631) att ett bolag skall ha verklig huvudman. Det är ett lagkrav enligt 3:e paragrafen att Verklig huvudman skall finnas. Bolagsverket är dock mycket långsamma att korrigera företag som saknar Verklig huvudman. Det är dock ett krav om enskild individ kan pålysa detta varvid möjligheten för föreläggande ökar.

Om de inte har en verklig huvudman (tex om ägandet är spritt) så behöver de ju inte registrera någon.
Citera
2021-01-05, 12:06
Medlem
Bättre att kasta skit på Rive genom Trustpilot istället för Rejta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här