Citat:
Ursprungligen postat av
Danielzut
Ni är ju bra blåsta i huvudet. Anlitar man en advokat så får man vara beredd på att det kommer att kosta. Vart sjutton tror ni att ni vänt er till egentligen? Det väl inget nytt att den sortens yrkesgrupp överdebiterar för sina tjänster eller har ni på något vis lyckats undkomma det verkliga livet? I princip varenda advokatbyrå har hamnat i blåsväder pga. överdebiteringar. Jag hamnade i en tvist 2013, anlitade en advokat, duktig i och för sig men vi förlorade, betalade cirka 220 000 kr i arvode. Det är väl inga konstigheter. Visst fan kändes det tradigt att behöva betala så mycket och inte fan hade advokaten jobbat så mycket som hon påstådd men vafan.. det kostar att anlita en advokat/jurist. Är man inte medveten om det så kan man lika gärna leva i eremit och isolera sig helt och hållet från allmänheten. Någon fåne skriver att det tänkt stämma företaget? Minst sagt skrattretande. Spara dina pengar kompis för du lär ju inte alls vinna en tvist mot en advokatbyrå. Det är bara PINSAMT att tro annat... Någon annan har skrivit något om en faktura på 60 000 kr, en annan på 6750 kr. Betala skiten, gå vidare i livet och sluta sätt er själva i situationer där ni behöver anlita en advokat! Finns andra billiga sätt för övrigt. Har ni inte råd så ska ni inte heller ge er in på detta. Ni vinner inte ett piss på att klaga som ett gäng dårar. VÄX UPP!
Har själv anlitat en ansedd advokatbyrå med kontor i Stockholms innerstad och de snarare underdebiterade mig för sitt arbete. De har dessutom hjälpt mig helt gratis med diverse småsaker efter att jag betalt deras högst rimliga faktura. Seriösa advokatfirmor utfärdar inga luftfakturor.
Rive däremot är ett 100% oseriöst företag vars affärsidé endast går ut på att lura utsatta människor på pengar.
Läser man andra inlägg av dig så ser man att du anlitat folk för att fuska dig till ett bra resultat på högskoleprovet. Säger ju allt om din känsla för vad som är rätt och fel. Och du ska snacka om att "växa upp"? Håll bara käften, oseriösa jubelidiot.