2021-01-07, 16:51
Medlem
Ni är ju bra blåsta i huvudet. Anlitar man en advokat så får man vara beredd på att det kommer att kosta. Vart sjutton tror ni att ni vänt er till egentligen? Det väl inget nytt att den sortens yrkesgrupp överdebiterar för sina tjänster eller har ni på något vis lyckats undkomma det verkliga livet? I princip varenda advokatbyrå har hamnat i blåsväder pga. överdebiteringar. Jag hamnade i en tvist 2013, anlitade en advokat, duktig i och för sig men vi förlorade, betalade cirka 220 000 kr i arvode. Det är väl inga konstigheter. Visst fan kändes det tradigt att behöva betala så mycket och inte fan hade advokaten jobbat så mycket som hon påstådd men vafan.. det kostar att anlita en advokat/jurist. Är man inte medveten om det så kan man lika gärna leva i eremit och isolera sig helt och hållet från allmänheten. Någon fåne skriver att det tänkt stämma företaget? Minst sagt skrattretande. Spara dina pengar kompis för du lär ju inte alls vinna en tvist mot en advokatbyrå. Det är bara PINSAMT att tro annat... Någon annan har skrivit något om en faktura på 60 000 kr, en annan på 6750 kr. Betala skiten, gå vidare i livet och sluta sätt er själva i situationer där ni behöver anlita en advokat! Finns andra billiga sätt för övrigt. Har ni inte råd så ska ni inte heller ge er in på detta. Ni vinner inte ett piss på att klaga som ett gäng dårar. VÄX UPP!
Citera
2021-01-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielzut
Ni är ju bra blåsta i huvudet. Anlitar man en advokat så får man vara beredd på att det kommer att kosta. Vart sjutton tror ni att ni vänt er till egentligen? Det väl inget nytt att den sortens yrkesgrupp överdebiterar för sina tjänster eller har ni på något vis lyckats undkomma det verkliga livet? I princip varenda advokatbyrå har hamnat i blåsväder pga. överdebiteringar. Jag hamnade i en tvist 2013, anlitade en advokat, duktig i och för sig men vi förlorade, betalade cirka 220 000 kr i arvode. Det är väl inga konstigheter. Visst fan kändes det tradigt att behöva betala så mycket och inte fan hade advokaten jobbat så mycket som hon påstådd men vafan.. det kostar att anlita en advokat/jurist. Är man inte medveten om det så kan man lika gärna leva i eremit och isolera sig helt och hållet från allmänheten. Någon fåne skriver att det tänkt stämma företaget? Minst sagt skrattretande. Spara dina pengar kompis för du lär ju inte alls vinna en tvist mot en advokatbyrå. Det är bara PINSAMT att tro annat... Någon annan har skrivit något om en faktura på 60 000 kr, en annan på 6750 kr. Betala skiten, gå vidare i livet och sluta sätt er själva i situationer där ni behöver anlita en advokat! Finns andra billiga sätt för övrigt. Har ni inte råd så ska ni inte heller ge er in på detta. Ni vinner inte ett piss på att klaga som ett gäng dårar. VÄX UPP!

Vilket märkligt resonemang du för dig med.
Citera
2021-01-08, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Vilket märkligt resonemang du för dig med.

Okej, till skillnad från alla andra "vettiga" inlägg här inne då menar du? Man måste ju vara ordentligt blåst i huvudet om man anlitar en advokat och sedan gråter över att tjänsten har varit för dyr. För mig framstår det här företaget som vilken annan advokatbyrå som helst som överdebiterar och fuskar med timrapporteringen.
Citera
2021-01-08, 10:50
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Okej, till skillnad från alla andra "vettiga" inlägg här inne då menar du? Man måste ju vara ordentligt blåst i huvudet om man anlitar en advokat och sedan gråter över att tjänsten har varit för dyr. För mig framstår det här företaget som vilken annan advokatbyrå som helst som överdebiterar och fuskar med timrapporteringen.

Skillnaden här är som jag førstår av tråden något med "gratis" i marknadsføringen. Men de kanske inte opererar med sådana lockbeten längre?
Citera
2021-01-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Skillnaden här är som jag førstår av tråden något med "gratis" i marknadsføringen. Men de kanske inte opererar med sådana lockbeten längre?

Enligt deras hemsida står det förvisso "Ring oss för en gratis bedömning", något som de flesta erbjuder. Men det är en påtaglig skillnad mellan en kostnadsfri bedömning och kostnadsfri juridisk hjälp. Är man intresserad av det sistnämnda får man väl vända sig till juriststudenter eller advokater utan gränser.. Sedan kan man väl tycka att det är individens fel som faktiskt väljer att fullfölja en process bortom den utlovade "kostnadsfria bedömningen". Nu har jag inte en direkt erfarenhet av River men det krävs ju inget geni för att förstå att det enbart är samtalet som är kostnadsfritt och inte den eventuella processen. Denna sorts marknadsföring, kostnadsfria bedömningen, är något som de flesta företagen implementerar i deras affärsmodell. Det är väl inga konstigheter? Likaväl som att skylta med produkter i en butik för att locka till sig kunder.
Senast redigerad av Danielzut 2021-01-08 kl. 16:19.
Citera
2021-01-14, 08:58
Medlem
Rive juridiska byrå är inte en advokatbyrå. Jurist är inte en skyddad titel. Byrån verkar ha satt i system att blåsa folk genom att blåsa upp fakturor och när klienter klagar så hotar byrån med stämning. Totalt oseriöst givetvis och möjligen även brottsligt då det i vissa fall kan röra sig om bedrägeri.

Vet någon här om det ännu så länge finns någon polisanmälan mot Rive?
Citera
2021-01-15, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordDenning07
Rive juridiska byrå är inte en advokatbyrå. Jurist är inte en skyddad titel. Byrån verkar ha satt i system att blåsa folk genom att blåsa upp fakturor och när klienter klagar så hotar byrån med stämning. Totalt oseriöst givetvis och möjligen även brottsligt då det i vissa fall kan röra sig om bedrägeri.

Vet någon här om det ännu så länge finns någon polisanmälan mot Rive?

Både sorligt och patetiskt... menar du på allvar att en JURISTBYRÅ hotar med stämning när kunden/klienten inte betalar för utfört arbete? Konstigt enligt dig eller? Du måste ju ha levt under en sten större delen av ditt liv.

Polisanmälan?? En juridisk person kan inte åtalas för brott.
Citera
2021-01-15, 12:01
Medlem
Rive juridiska byrå är helt oseriös och fakturerar långt mer än de har lagt ner i tid. Anledningen till att de kan fortsätta göra detta så här långt utan att bli stoppade är att de inte är advokater. Om de hade varit advokater hade varit tvungna att hålla sig till ett etiskt regelverk och hade troligen blivit snabbt uteslutna ur Advokatsamfundet. Märkligt att vissa av de jurister som arbetar för Rive låter företaget totalt smutskasta deras namn. De kommer att förknippas med företaget även när de lämnar.

Brottmål kan bli aktuellt mot enskilda personer på Rive.

Rådet måste bli för alla som behöver hjälp inom arbetsrätt att ta hjälp av en skicklig advokat som dessutom håller sig till etiska regler.
Citera
2021-02-05, 14:18
Medlem
Halloj,
Oooojj, Din story!!
Det skulle kunna va jag som skrivit exakt dina ord. Eftersom de inte ens vill driva till tingsrätten så har det ju varit lögn helt från början till slut... Alfred... Möte... såå förbannad just nu...
Vet inte riktigt vad jag ska göra med min ilska.... hur har du klarat av det??
//M
Citat:
Ursprungligen postat av stalleper
Riktigt jävla pissföretag som utnyttjar redan utsatta personer.
Först lovar dom guld och gröna skogar i telefon för att stressa dig till att boka ett möte.

Enligt skojaren Alfred som troligtvis är nån slags avdankad telefonförsäljare skulle mitt ärende ta 6-7 timmar på sin höjd, och då har dom sitt sluga "tak" på 20 timmars arbete, vilket dom självklart alltid debiterar så vet inte hur jag inte föll för den.

Drog på mötet med nån skojare till jurist och la upp allt på bordet med bevisning mot arbetsgivare etc, detta är ett guldcase fick jag höra. Förklarade att jag var rädd att bli ekonomiskt ruinerad av det här men det skulle jag inte alls oroa mig över.

Ett par dagar efter vårat möte så kommer det helt plötsligt en faktura på 50 tusen och där står det även att dom inte tänker fortsätta förhandlingen mdd arbetsgivare förrens jag betalat?
Ringer till dom och får till mig att dom inte diskuterar fakturor på telefon, inte alls shady..

Fick ta ett lån för att betala dom i ren panik

Nu är ärendet avklarat och resultatet det var långt från vad skojaren i rådgiviningsamtalet lovade.
Rive tjänade mer på hela processen än mig och jag kan ej söka a-kassa pga jag fått avgångsvederlag(som jag betalat största del till rive) fyfan
Citera
2021-02-05, 14:21
Medlem
Behövde ni fler/ mer?
Eller har ni allt ni behöver... jag har åxå blivit extremt utsatt av Rive. Jag kan tyvärr inte skriva pm här än.
Citat:
Ursprungligen postat av AktaDigForRive
Skicka mig ett PM. Det är så här Rive arbetar. Som du säkert läst har vi för avsikt att stämma Rive Juridiska men vi stötte på problem strax innan vi skulle lämna in denna. Problemen omfattar inspelade samtal med Rive (3 jurister) som var tänkta att användas men som inte accepterats. De inspelade samtalen kan möjligen användas till att förstärka, underbygga, vår inlaga men kommer ej hålla klass för sig själva. Har du ytterligare information som vi kan addera till de 4 klienter som redan är engagerade uppskattar vi ditt engagemang. Skicka PM. Vi kommer behöva säkerställa att du inte arbetar för Rive eller är nära relaterad i det initiala skedet.
Citera
2021-02-16, 10:16
Medlem
Hej meddrabbade,

En vän till mig har drabbats hårt av Rive Juridiska byrå. De krävde sina 46555 i förskott och levererade sedan nästan inget som helst. Och de tog ställning för arbetsgivarens krav och försatte därmed henne i en mycket dålig förhandlingsposition. Ni kan se att de har fått massor klagomål till ARN men bryr sig inte om att betala. De har redan blivit stämda av KO och fick ändra på delar av sitt fusk.

Har ni gett de omdöme på trustpilot eller på Reco? OBS kolla hur stor skillnad det är på betygen på trustpilot och reco.se , vi är många som misstänker att de bara hittar på det som står på trustpilot. Om man söker på de namn som kommer upp finns många av de inte ens , vet någon hur man kan anmäla falska omdömen?

Och vi håller på med att undersöka möjligheterna för en stämning med grupptalan, vänligen skicka PM om ni har intresse av att delta i detta.
Citera
2021-02-19, 13:27
Medlem
Citat:

Har själv anlitat en ansedd advokatbyrå med kontor i Stockholms innerstad och de snarare underdebiterade mig för sitt arbete. De har dessutom hjälpt mig helt gratis med diverse småsaker efter att jag betalt deras högst rimliga faktura. Seriösa advokatfirmor utfärdar inga luftfakturor.

Rive däremot är ett 100% oseriöst företag vars affärsidé endast går ut på att lura utsatta människor på pengar.

Läser man andra inlägg av dig så ser man att du anlitat folk för att fuska dig till ett bra resultat på högskoleprovet. Säger ju allt om din känsla för vad som är rätt och fel. Och du ska snacka om att "växa upp"? Håll bara käften, oseriösa jubelidiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in