2016-12-17, 20:35
Medlem
Bachelorettes avatar
Jag väntar på ett viktigt brev som jag trodde skulle komma i fredags (vilket det tyvärr inte gjorde)
Kan jag gå ner till posten när de öppnar på måndag morgon och hämta den post som ska levereras i brevlådan under dagen? Eller är det bara att vänta tills den kommer på lådan runt kl 15 som gäller? Tack på förhand
2016-12-17, 23:55
Medlem
Har spårat mitt paket osv, och postnord säger att paketet är levererat och att posten har skickat SMS med uthämtningskod, men någon sådan har jag inte fått. Har dubbelkollat på hemsidan jag beställde ifrån att jag skrev in rätt mobilnr och det har jag gjort.
Vad göra? Kan jag hämta ut paketet utan det där numret?
2016-12-18, 00:14
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwewq
Har spårat mitt paket osv, och postnord säger att paketet är levererat och att posten har skickat SMS med uthämtningskod, men någon sådan har jag inte fått. Har dubbelkollat på hemsidan jag beställde ifrån att jag skrev in rätt mobilnr och det har jag gjort.
Vad göra? Kan jag hämta ut paketet utan det där numret?

ja, du kan hämta det med kollinummret (spårningsnummret) och ID.
2016-12-18, 00:35
Medlem
Hej, har någon varit med om att brev som skickas till er av privatpersoner blir tillbakaskickade med "avflyttad" utan någon uppenbar anledning? En vän skickade ett julkort till mig nu i december och det blev tillbakaskickat märkt med "avflyttad". Jag förstår ingenting om vad som kan ha hänt. Mitt namn är på brevlåvan, på porttelefonlistan utanför och på listan över våningar i trapphuset (bostadsrätt). Det verkar vara helt omöjligt att få det till att jag skulle ha flyttat.
2016-12-18, 00:36
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bachelorette
Men det är inget paket med någon spårning utan ett brev som levereras i brevlådan. Så frågan är om jag kan hämta ut min post på postkontoret innan utdelningen? Eller är postbilarna redan "laddade" när de öppnar vid halv 9?

Ehm, vad har ditt brev med qwewq's paket att göra?
2016-12-18, 00:37
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanoid
Hej, har någon varit med om att brev som skickas till er av privatpersoner blir tillbakaskickade med "avflyttad" utan någon uppenbar anledning? En vän skickade ett julkort till mig nu i december och det blev tillbakaskickat märkt med "avflyttad". Jag förstår ingenting om vad som kan ha hänt. Mitt namn är på brevlåvan, på porttelefonlistan utanför och på listan över våningar i trapphuset (bostadsrätt). Det verkar vara helt omöjligt att få det till att jag skulle ha flyttat.

Han kanske skrev fel adress?
2016-12-18, 00:39
Medlem
Bachelorettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ehm, vad har ditt brev med qwewq's paket att göra?
Sry. Skyller på trötthet. Såg inte hens inlägg och trodde du svarade mig. Hann inte inse det förrän det var försent. Redigerade inlägget. Sry
2016-12-18, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Han kanske skrev fel adress?

Det var just det; han hade vägarna förbi så han kom och lämnade kortet själv. Adressen som står på är helt rätt. Det enda som saknades var lägenhetsnumret som aldrig någonsin har behövts. Lägenhetsnumret tycks dessutom brevbäraren ha skrivit till själv på kuvertet ifrån våningslistan när han stod här i byggnaden (det står bredvid adressen skriven av min vän skrivet i en annan handstil) och sedan ändå inte ha lagt i brevet...

Konfundering, förbryllan och förundran inträder.
2016-12-18, 12:55
Medlem
FuriousRages avatar
Jag postade 3 julkort i söndags förra veckan, de har forfarande inte kommit fram.
2016-12-19, 13:07
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Jag postade 3 julkort i söndags förra veckan, de har forfarande inte kommit fram.

Det borde ju ha kommit fram redan. Men det kanske bara har blivit någon fördröjning, det skickas ju mycket julkort nu så Postnord har ju till o med anställt extra personal för att sortera allt post.
2016-12-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage

Julkortssorteringen började först i slutet av förra veckan, så de kommer fram den här veckan.
2016-12-19, 17:22
Medlem
Bigtimepommess avatar
Fler som har paket fast i Stockholms sortering? Suttit där sedan den 4 December. Hade känns bättre om någon annan hade paket stillastående där. Paketet är från icke EU land förövrigt och ska in till Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in