2018-02-11, 05:40
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway
Status för försändelse:
På väg
Transport av försändelsen har påbörjats.

Paketet är INTE ifrån Kina. Status på väg...? Vad fan. Vi är inne på dygn tre nu. Hur länge skall man vanligtvis behöva vänta på att få ett paket ifrån EU?!

2-5 arbetsdagar brukar väl vara standard.
2018-02-11, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
2-5 arbetsdagar brukar väl vara standard.

Absolut, men då skulle det väl stå på väg till Malmö eller liknande. Nu står det ingenting. Det vill säga att det inte ens är mottaget?
2018-02-11, 09:13
Medlem
Ganonitos avatar
De jävla idioterna på PostNord har slarvat bort min avi för ett paket jag beställde. Beräknad leveranstid mellan den 22 jan - 5 feb stod det när jag beställde. 5 feb är alltså snart en vecka sedan. Igår kväll kollade jag trackingnumret först på USPS och där hade de ingen information om paketet sen den 20 jan så jag kollade Postens hemsida. Vafan ser jag då om inte att paketet har returnerats till avsändaren? Paketet har alltså kommit till ICA den 23 jan och returnerats den 7 feb för att jag inte har hämtat ut det, men hur fan ska jag kunna hämta ut det eller ens veta att det har kommit när jag inte fått någon avi? Varken via sms, mail eller brev. Och även om jag hade vetat att det hade kommit så hade jag ändå inte kunnat hämta ut det utan avi. Jävla nötter, är så jävla förbannad. Ska ringa och skälla ut dem imorgon.
2018-02-11, 10:05
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway
Absolut, men då skulle det väl stå på väg till Malmö eller liknande. Nu står det ingenting. Det vill säga att det inte ens är mottaget?

Jag har samma intetsägande status på ett av mina inkommande paket, "Sverige - På väg", råkar dock veta att det är på väg mellan sorteringsstället i min stad och mitt uthämtningsställe. Det är väl ytterligare en bugg i deras spårningssystem som de ständigt har problem med.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
De jävla idioterna på PostNord har slarvat bort min avi för ett paket jag beställde. Beräknad leveranstid mellan den 22 jan - 5 feb stod det när jag beställde. 5 feb är alltså snart en vecka sedan. Igår kväll kollade jag trackingnumret först på USPS och där hade de ingen information om paketet sen den 20 jan så jag kollade Postens hemsida. Vafan ser jag då om inte att paketet har returnerats till avsändaren? Paketet har alltså kommit till ICA den 23 jan och returnerats den 7 feb för att jag inte har hämtat ut det, men hur fan ska jag kunna hämta ut det eller ens veta att det har kommit när jag inte fått någon avi? Varken via sms, mail eller brev. Och även om jag hade vetat att det hade kommit så hade jag ändå inte kunnat hämta ut det utan avi. Jävla nötter, är så jävla förbannad. Ska ringa och skälla ut dem imorgon.

Nja, du kan hämta ut det med spårningsnumret, du behöver ej vänta på avisering. Det var ju vid jul/nyår kalabalik i media om just att paket returnerades utan att avi skickats ut, så nog kunde du motverkat en retur om du varit lite mer uppmärksam.
Senast redigerad av _RHCP_ 2018-02-11 kl. 10:09.
2018-02-11, 10:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag har samma intetsägande status på ett av mina inkommande paket, "Sverige - På väg", råkar dock veta att det är på väg mellan sorteringsstället i min stad och mitt uthämtningsställe. Det är väl ytterligare en bugg i deras spårningssystem som de ständigt har problem med.

Nja, du kan hämta ut det med spårningsnumret, du behöver ej vänta på avisering. Det var ju vid jul/nyår kalabalik i media om just att paket returnerades utan att avi skickats ut, så nog kunde du motverkat en retur om du varit lite mer uppmärksam.

1. Jag läser sällan/aldrig MSM.

2. Det är inte jul/nyår längre nu. Det är mitten på februari.

3. Jag har tillräckligt mycket att tänka på. Jag jobbar fem dagar i veckan och är oftast helt slut när jag kommer hem på dagarna.

4. Jag jobbar på ett ställe som är Postombud och enligt mina kollegor där så måste de ha en avi för att kunna hitta paketet.
2018-02-11, 10:33
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
1. Jag läser sällan/aldrig MSM.

2. Det är inte jul/nyår längre nu. Det är mitten på februari.

3. Jag har tillräckligt mycket att tänka på. Jag jobbar fem dagar i veckan och är oftast helt slut när jag kommer hem på dagarna.

4. Jag jobbar på ett ställe som är Postombud och enligt mina kollegor där så måste de ha en avi för att kunna hitta paketet.

1. Synd, då hade du kanske varit bättre informerad.

2. Du har så rätt. Men med den informationen hade du kanske kunnat ana vad som skulle hända och spenderat 5 sekunder på att spåra din försändelse.

3. Jag jobbar sju dagar i veckan och har inga problem att göra en snabb sökning för att se var mitt paket är, speciellt under den tid den är beräknad att komma fram. Blir du så trött av att jobba på ICA?

4. Dina kollegor har fel, spårningsnumret är samma kolli-id som aviseringen registrerar, de är antagligen bara för lata för att knappa in det istället för att scanna aviseringen.
2018-02-11, 12:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
1. Synd, då hade du kanske varit bättre informerad.

2. Du har så rätt. Men med den informationen hade du kanske kunnat ana vad som skulle hända och spenderat 5 sekunder på att spåra din försändelse.

3. Jag jobbar sju dagar i veckan och har inga problem att göra en snabb sökning för att se var mitt paket är, speciellt under den tid den är beräknad att komma fram. Blir du så trött av att jobba på ICA?

4. Dina kollegor har fel, spårningsnumret är samma kolli-id som aviseringen registrerar, de är antagligen bara för lata för att knappa in det istället för att scanna aviseringen.

1. Nu kollade jag artiklarna och det verkade ju främst röra sig om paket från Kina. Mitt var inte från Kina.

2. Ber om ursäkt för att jag inte är någon siare då.

3. Jag jobbar inte på ICA. Tack ändå. Du kanske har ett mindre ansträngande jobb än vad jag har.

4. Litar mer på dem än på någon random snubbe på Flashback. Artiklarna du refererar till ger heller inte stöd för ditt påstående.
2018-02-11, 14:39
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
1. Nu kollade jag artiklarna och det verkade ju främst röra sig om paket från Kina. Mitt var inte från Kina.

2. Ber om ursäkt för att jag inte är någon siare då.

3. Jag jobbar inte på ICA. Tack ändå. Du kanske har ett mindre ansträngande jobb än vad jag har.

4. Litar mer på dem än på någon random snubbe på Flashback. Artiklarna du refererar till ger heller inte stöd för ditt påstående.

Det går alldeles utmärk att uppge kolli-ID för att hämta ut en spårad försändelse.
2018-02-11, 14:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det går alldeles utmärk att uppge kolli-ID för att hämta ut en spårad försändelse.

Whatever. Det är egentligen rätt så irrelevant då jag inte kan veta att den har kommit utan avi.
2018-02-11, 15:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Whatever. Det är egentligen rätt så irrelevant då jag inte kan veta att den har kommit utan avi.

Som PN hanterar skiten så är det säkrast att kolla sina spårbara paket dagligen tills man har dom i handen.

Lita aldrig på att det kommer en Avi.

Finns bla en ganska bra app "Mina Paket" som följer paketet och säger till när det skannas/updateras (funkar för flera pakettjänster).
2018-02-11, 15:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Som PN hanterar skiten så är det säkrast att kolla sina spårbara paket dagligen tills man har dom i handen.

Lita aldrig på att det kommer en Avi.

Finns bla en ganska bra app "Mina Paket" som följer paketet och säger till när det skannas/updateras (funkar för flera pakettjänster).

Har alltid fått avier innan (och hittills efter) så hade ingen tanke på att det inte skulle komma nu. Har bara haft problem med PN en gång tidigare och det var när de levererade ett trasigt paket (som de skyllde på hade orsakats av den utländska aktören). Den gången fick jag ersättning från säljaren.
2018-02-12, 11:41
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cavacava
Okej så du ringer postnords kundtjänst som får en grundlig utbildning om olika lösningar och olika koder i systemen innan de sätter sig i telefon. De ger dig en lösning du inte tycker om. Eftersom du inte tycker om lösningen du har fått och de efter sina regler omöjligt kan varken ge dig eller kan trolla fram en annan lösning så kallar du de på kundtjänst för arlsen och vänder dig till Flashback istället.
Får du ett svar om hur du kan lösa det på flashback så är det ju förmodligen från en postnordanställd som kommer ge dig samma svar. Eller från någon som skriver som att de vet men inte kan vara säker. Men de på kundtjänst har ju som jobb att ljuga för dig och inte ge dig en lösning. Eller? Det här är lösningen vi kan ge dig på problemet om du inte gillar den så tough shit. Den kommer inte ändras bara för det. Och btw så är det inte du som är kunden utan avsändaren. PostNord har ett ansvar gentemot kunden som köper frakttjänsten av postnord, du är en tredje part. Det är alltså avsändaren som har gjort fel men det är ju lättare att skylla på PostNord.
Hälsningar anställd i 3 år som kan garantera att din lösning du fick av en kvalificerad kollega stämmer klockrent.

Jag skrev att det KAN ju vara ett arsel. Du är ju inget arsel. Du är ju en "kvalificerad kollega".

Anser inte att " avsändaren som har gjort fel" . Ville bara veta om man kunde byte utlämningsställe.

Annars kan jag säga att om man vill ha hjälp i olika frågor så är flashback väldigt bra att vända sig till. Du verkar vara ny på flashback, men du kommer att lära dig umgängesformen här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in