2016-11-17, 06:59
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
Hej, har nu väntat minst 5 arbetsdagar på ett brev ifrån min släkting. Inrikes då, det var snö förra veckan, nu har vi haft 3 dagar utan snö vad i helsike är det som pågår!!!!! Och även om det är snö, det är norden vi bor på vi borde kunda skicka post utan problem.

någon mer som har problem med post/paket leveranser?!!!!

Mod får gärna flytta, tänkte att post har med infrastruktur att göra...

Fast du har ju beställt knark, eller hur? Då finns det ju flera skäl utöver snö till att det fastnat/försvunnit. Sorry!
2016-11-17, 08:04
Medlem
Något skumt är det,inte bara med snöröjningen.
På internationella forum har jag lärt mig att mycket post från
Kina till USA går med Sweden Post via Veddesta.
Först förbjöds flygfrakt av lithiumbatterier från Kina och då fanns
möjligheten att skicka via Malaysia.
Efter det försvunna flygplanet har den möjligheten upphört.
Gissar att Posten prioriterar atlanttrafiken. Har det brunnit någonstans?
2016-11-17, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Testat att ringa eller kontakta dom på annat vis?

Och vad ska han säga? "Hej, vet ni vart mitt brev tagit vägen?"

2016-11-17, 08:33
Medlem
Jag har väntat i över 14 arbetsdagar på mitt paket som skickades med Postnord. När jag spårar paketet står det enbart att den mottagits på terminalen i Stockholm den 31-Nov.
Förstår inte vad det är som kan ta sån jävla tid där så har precis börjat försöka acceptera att någon slarvat bort paketet eller att puckot som skickade det skrev fel adress.
Om jag nu mot all förmodan får skiten till slut så vill jag av ren nyfikenhet väldigt gärna veta varför det tog sån jävla tid.
2016-11-17, 08:39
Medlem
Just i det här sammanhanget är ju sammanblandningen av
"var" och "vart" väldigt komisk.
Kanske därför Postnord har problem?
Senast redigerad av Tulk 2016-11-17 kl. 08:42.
2016-11-17, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Och vad ska han säga? "Hej, vet ni vart mitt brev tagit vägen?"

Nu är jag ingen expert men av min erfarenhet exempelvis när man beställer saker från Kina är att det går att tracka paketet ganska enkelt.

Sen är det väl fullt rimligt att ringa en leverantör när han inte levererar och fråga hur vi tar det härifrån?

Hur länge menar du att man ska vara tyst då? Om paketet inte kommit fram om ett år, ska han fortfarande inte få fråga efter sitt paket?
2016-11-17, 08:47
Medlem
napsterspys avatar
Posten har blivit uppköpt av Postnord, dansk företag som försöker implementera sin datasystem på redan fungerade system.
Resultatet kan vi beskåda nu.
Dont fix it if its not broken.
2016-11-17, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Posten har blivit uppköpt av Postnord, dansk företag som försöker implementera sin datasystem på redan fungerade system.

Det är väl väldigt mycket man ändrar som inte är "broken". Det är väl hela syftet med mänskligheten att vi hela tiden utvecklas.

Nu är det nog inte därför det buggar, utan av ekonomiska skäl och att man skär ner på saker man egentligen inte kan men måste för att man inte får ihop det.
2016-11-17, 10:28
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
(FB) Den stora tråden om Postnord, brev och andra fraktsätt (2)

Citat:
Ursprungligen postat av Bure
Något konstigt är det med Postnord. Aldrig varit med att de lyckats dela ut ett paket till oss. Det har nu hänt flera ggr att de skickat lappar att vi ska hämta ut paketet på ett av postnords kontor - ok. (De ljuger alltid och säger: "..men vi ringde på men ingen var hemma." ) Men när vi kommer till postnordskontoret som står på avin säger de att paketet inte är hos dem utan hos ett annat postnords kontor. De tycker själva att det är dåligt. De säger till och med skamset: "Det här händer hela tiden." Så då får man traska vidare till nästa postnords kontor och kolla om de har paketet. Så de ljuger och har dålig koll på logistiken. Precis vad man inte vill ha hos en budfirma. Tacka vet jag APS - de lyckas alltid leverera till vår port. Vilket är rätt enkelt - central gatuadress, nummer porttelefon med namn - telefonnummer om problem. Alltid någon hemma.
Skicka paket via Schenker eller bring istället. Är säkrare och går fortare.
2016-11-17, 10:44
Medlem
Sinraths avatar
Jag hoppas dom flesta förstår att detta sker pga nedskärningar och liknande saker, inte för att en viss procent av alla brevmän har plötsligt bestämt sig för att bli rövhål. Rikta kritiken mot Postnord som företag, inte på varje enskilt kontor eller gubbe. Det verkar inte vara så mycket sådant här på FB men på Facebook verkar det finnas flera som filmer och svär mot gubbarna i fält.

Hade gärna bytt fraktsätt men oftast har man inte något val, i alla fall när man handlar från utlandet på nätet. Deras lokala post organisation skickar paket till Sverige som sedan tas hand om...postnord.
2016-11-17, 11:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerinoNazirino
Som man bäddar får man ligga.
Så här det går när man börjar privatisera samhällsfunktionerna.
Ja, något ligger det i det. Tidigare pratade man om "naturliga monopol", alltså sådana funktioner som bäst lämpar sig att skötas i monopolform, oftast av staten. Exempel på detta är förutom posten, järnväg, elförsörjning etc. Men det begreppet är väl sedan länge glömt...

Fanns visst en artikel på Wikipedia:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Naturligt_monopol
2016-11-17, 11:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Nej, Postnord är resultatet av ett sammangående mellan svenska och danska posten och huvudkontoret ligger i Sverige och ägs till 60 % av svenska staten och till 40 % av danska staten.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Postnord

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in