2016-06-09, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Real1Sama
Tappa inte hoppet! Jag fick min leverans idag, en dag försenad. Håll tummarna bara. Jag snackade tillochmed med posten för klargöring vad som är sent. Det är bara pakettjänster, INTE brev/vadderade brev som är sena. Vettefan om det stämmer, men men, nu vet ni det iaf.

När du säger pakettjänster menar du sådanna som USPS?
I varket fall så har jag beställt ett paket från USA som skickades den 23:e. Den skickas med USPS och på tracking står det "Departed USPS Facility" den 25:e Maj. Och sen dess har jag inte hört ett dugg om det.

Kan det vara pga av dessa små störningar hos Postnord?
2016-06-09, 17:24
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnaX92
När du säger pakettjänster menar du sådanna som USPS?
I varket fall så har jag beställt ett paket från USA som skickades den 23:e. Den skickas med USPS och på tracking står det "Departed USPS Facility" den 25:e Maj. Och sen dess har jag inte hört ett dugg om det.

Kan det vara pga av dessa små störningar hos Postnord?

Troligen inte. Du borde fått en scanning från tullklareringen när paketet passerade svensk gräns.

Det där låter som om det inte kommit så långt en. Det skall ju förbi Tyskland gissningsvis.
2016-06-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Troligen inte. Du borde fått en scanning från tullklareringen när paketet passerade svensk gräns.

Det där låter som om det inte kommit så långt en. Det skall ju förbi Tyskland gissningsvis.

Ah okej, tack för svaret. Det som oroar mig, är att jag har beställt från samma stat(Kalifornien) åtminstonde tre andra gånger. Och då har dem alltid kommit under åtta dagar. Och nu är det uppe i sexton.
2016-06-10, 23:24
Medlem
Kiggzors avatar
Har ett varubrev att hämta ut hos postombud eftersom det inte fick plats i brevlådan, för det behöver jag väl ingen legitimation? Kommer inte åt mitt körkort på flera dagar.
2016-06-11, 01:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Har ett varubrev att hämta ut hos postombud eftersom det inte fick plats i brevlådan, för det behöver jag väl ingen legitimation? Kommer inte åt mitt körkort på flera dagar.

Det kräver såvitt jag vet Leg (har för mig enda tillfället du inte behöver leg är om du ska hämta ut postförskott, dvs betalar för innehållet i postkassan).
2016-06-11, 10:31
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det kräver såvitt jag vet Leg (har för mig enda tillfället du inte behöver leg är om du ska hämta ut postförskott, dvs betalar för innehållet i postkassan).

Inget leg för varubrev. Däremot alltid leg vid postförskott.
2016-06-11, 12:42
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Inget leg för varubrev. Däremot alltid leg vid postförskott.

Jag har aldrig behövt visa leg vid postförskott, det jag behövt göra är att pynta upp stålarna...
Och har alltid behövt visa leg för varubrev och liknande...
2016-06-11, 14:11
Medlem
Kiggzors avatar
Möjligt att det skiljer från plats till plats, men jag frågade kvinnan bakom disken vad som gäller och hon sa att det inte krävs leg för varubrev.
Sen kan det väl vara så att vissa utlämningsställen kör på det ändå, trots att det inte är ett egentligt krav antar jag
2016-06-11, 19:08
Medlem
..FAN..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Möjligt att det skiljer från plats till plats, men jag frågade kvinnan bakom disken vad som gäller och hon sa att det inte krävs leg för varubrev.
Sen kan det väl vara så att vissa utlämningsställen kör på det ändå, trots att det inte är ett egentligt krav antar jag
Brevprodukter som går att hämta utan legitimation är Varubrev, Expressbrev och Aviserade försändelser. Alltså försändelse som inte har någon garanti, dvs ingen ersättning om de skulle försvinna/skadas/försenas.
2016-06-12, 12:23
Medlem
Postnord - Hur gör man?

Hej, jag behöver skicka mina hörlurar, men jag vet inte hur jag ska gå till väga. Ska jag gå till Postnord och köpa ett paket och gå hem och paketera, för att sedan återvända och lämna in paketet? Behövs det frimärken? etc.

Hur gör jag?

Obs: Visste ej vart jag skulle lägga tråden.
2016-06-14, 08:19
Om man har slarvat bort lappen med spårningsnummer; finns det något sätt att återfå spårningsnumret?(Gå till förbutiken med leg. och rätt datum t.ex. eller dylikt?)
2016-06-14, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Om man har slarvat bort lappen med spårningsnummer; finns det något sätt att återfå spårningsnumret?(Gå till förbutiken med leg. och rätt datum t.ex. eller dylikt?)

Du menar avin?
Ombuden brukar inte vara så petiga.. har du med dig leg så borde dom kunna lämna ut försändelsen till dig.. I västra fall får du vänta på påminnelsen

Eller be avsändaren om kollinr då har du det också

men som sagt så borde det gå med leg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in