2017-10-17, 19:57
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Eller så får folk en gång för alla fatta att om produkten inne i paketet går sönder för att paketet tappas från 60 70 cm höjd så är det avsändarens fel, denne har packat det för dåligt i så fall.

När man får paket som set ut som att dom körts genom en skrotkross så hjälper det inte hur bra man packat.
Eller ska vi behöva börja skicka paketen i stål-lådor?
2017-10-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humlegrisen
Personlig utlämning, vad gäller vid c/o?

Hej.

När ett företag skickar en produkt med tjänsten "personlig utlämning",vad gäller vid c/o?
Telia har nämligen det vid delbetalning. Endast den som köpt får hämta ut.
Möjligheten att skriva i c/o finns dock och vad gäller då?

Om jag beställer och skriver min sambos namn i c/o får hen hämta ut paketet då?
Då jag är "oförmögen" att själv hämta det.
Befinner mig utomlands så vill veta om det är möjligt.

Tacksam för svar!
Med Personlig utlämning lämnas försändelsen endast ut om adressaten skriver under och personligen hämtar försändelsen - fullmakt och bud gäller ej.
http://www.postnord.se/foretag/skick...nlig-utlamning
2017-10-17, 22:08
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
När man får paket som set ut som att dom körts genom en skrotkross så hjälper det inte hur bra man packat.
Det var väl inte det som diskuterades? Det klagades på brevbäraren som släppte paketen från ca 15-20 cm höjd.
Om paketet ser ut som om det har gått igenom en skrotkross så har det inte bara tappats, eller hur?
2017-10-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena

Alla paket som skickas läggs i stora burar (som ni säkert sett utanför affärer, lager osv någon gång) dessa burar tippas sedan upp och ned så att alla paket åker ner på ett rullband för sortering. Lätta och tunna paket kan då lätt hamna i botten med tunga paket på upp till 30kg över sig. Därav att de ser ut som att de passerat en skrotkross. De kan också hamna längst ner i buren om det är det första paketet man hämtar in, för inte har man tid att sortera ut paketen och lägga de tunga i botten osv (även om man såklart gör sitt bästa). När du lämnar in ett paket hos ett ombud läggs de i säckar som sedan knyts ihop så där har man ingen aning om vilka paket som är ömtåliga och hamnar i botten osv.

Så att klaga på att en förare tappar några paket är bara larvigt i sammanhanget, det är inte där paketen går sönder. Som någon skrev i en annan tråd om postnord levererade man 150 000 000 sändningar under september, att tro att man klarar detta genom att hantera alla paket som om de vore julgranskulor är fel ute.

Postnordkillens agerande är standard och jag ser inget som helst fel i hans agerande. Med alla paket man bär omkring på varje dag är det klart att man tappar något ibland. Hade han blivit arg och sparkat på paketen eller bara ilsket slängt iväg dem eller så hade man kunnat reagera men han ställer ju bara ner paketen, stänger dörren, och tar upp dem igen. Otroligt att detta blivit en nyhet egentligen. Ungefär lika allvarligt som en taxichaufför som hostar en gång i bilen med en kund bredvid sig.
Senast redigerad av ikkenicke 2017-10-17 kl. 23:31.
2017-10-17, 23:21
Medlem
swebarbs avatar
Vad är det som ändrats med Rek brev från kina? dom kommer ju i brevlådan och inte behöver man gå och hämta ut dom som tidigare och visa leg, har fått 2 st den senaste månaden, båda med spår nummer, är det postnord som bara skiter i att skanna dom ?
2017-10-18, 00:38
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Vad är det som ändrats med Rek brev från kina? dom kommer ju i brevlådan och inte behöver man gå och hämta ut dom som tidigare och visa leg, har fått 2 st den senaste månaden, båda med spår nummer, är det postnord som bara skiter i att skanna dom ?

Hela kina-pakets karusellen verkar ha havererat totalt.

Har gått från att 9 av 10 kommer fram och normalt innom 30-45 dagar till att 1/3 försvinner helt, 1/3 dyker upp efter 3-4 månader och sista tredjedelen kommer normalt.
2017-10-19, 12:33
Medlem
Frammes avatar
Sen vi fick postboxar i porten så går brevbäraren så sakta, det ser nästan ut som han står stilla. Så oerhört provocerande med tanke på den service ett av Sveriges sämsta företag levererar.
2017-10-19, 12:42
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Sen vi fick postboxar i porten så går brevbäraren så sakta, det ser nästan ut som han står stilla. Så oerhört provocerande med tanke på den service ett av Sveriges sämsta företag levererar.

Sköter hen sitt jobb är det väl inget problem? Att du ens orkar ödsla energi på sånna petitesser
2017-10-19, 12:52
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Sköter hen sitt jobb är det väl inget problem? Att du ens orkar ödsla energi på sånna petitesser
Petitesser vill jag inte hålla med om. Du har tydligen inte följt med i tråden eller så är du brevbärare själv. Det är många som är väldigt drabbade. Brev som inte delas ut när dom ska bl a. P.S. Din posthistorik förklarar ditt svar ser jag nu i efterhand. D.S.
Senast redigerad av Framme 2017-10-19 kl. 12:57.
2017-10-19, 13:06
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Petitesser vill jag inte hålla med om. Du har tydligen inte följt med i tråden eller så är du brevbärare själv. Det är många som är väldigt drabbade. Brev som inte delas ut när dom ska bl a. P.S. Din posthistorik förklarar ditt svar. D.S.

Du förutsätter alltså att det är brevbärarens fel att breven inte alltid kommer ut i tid? Visst skulle det kunna vara så att hen underhålls av att vara jävlig mot folk genom att medvetet salta och lämna kvar post på kontoret, men förmodligen är inte fallet så.
2017-10-19, 13:14
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Du förutsätter alltså att det är brevbärarens fel att breven inte alltid kommer ut i tid? Visst skulle det kunna vara så att hen underhålls av att vara jävlig mot folk genom att medvetet salta och lämna kvar post på kontoret, men förmodligen är inte fallet så.
Förutsätter ingenting. Jag föredrar att hålla mej till fakta och egen erfarenhet.
2017-10-19, 13:42
Medlem
Postnord undviker man som pesten numera. Aldrig stött på något som havererat så totalt. Borde gå upp på politisk nivå där man helt sonika avskedar ansvariga från regeringen som kan men inte stoppat skiten.
Två sista gångerna kom sakerna jävligt sent och ena gången satt jag och väntade på utkörning men som vanligt skrev man en lapp att mottagaren inte var hemma...
Nej aldrig mer!

För mig är dessa de bästa att beställa med:

Budbee
DHL

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in