2017-01-06, 19:15
Medlem
Fick ingen post idag. Var det ingen brevutdelning alls i dag pga trettondagsafton? Visste att posten stängde då med!
2017-01-07, 12:04
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Fick ingen post idag. Var det ingen brevutdelning alls i dag pga trettondagsafton? Visste att posten stängde då med!

Jupp, ingen utdelning på trettondan.
2017-01-11, 16:50
Medlem
Legendarys avatar
God eftermiddag.

Tänkte fråga hur andra har upplevt posten senaste två veckorna när det gäller utomlands.

Har bl a en lins, väldigt litet paket då det är en clip on till luren, påväg från England och den beräknades vara framme senast 15e Dec(skickad 5e) och det var med flyg. Dvs 10 dagar är helt klart rimligt. Men nu är det fan den 11e Jan. Väntar flera andra småpaket från asien också, t ex dashboardarm för telefonen, handskar, sånt småskit.

Och ett paket från Australien som skulle skickas med express dagen före nyår eller så. Det vet jag dock inte om det är skickat, då det är en gåva och inget jag ens betalt för osv.
2017-01-12, 00:23
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legendary
God eftermiddag.

Tänkte fråga hur andra har upplevt posten senaste två veckorna när det gäller utomlands.

Har bl a en lins, väldigt litet paket då det är en clip on till luren, påväg från England och den beräknades vara framme senast 15e Dec(skickad 5e) och det var med flyg. Dvs 10 dagar är helt klart rimligt. Men nu är det fan den 11e Jan. Väntar flera andra småpaket från asien också, t ex dashboardarm för telefonen, handskar, sånt småskit.

Och ett paket från Australien som skulle skickas med express dagen före nyår eller så. Det vet jag dock inte om det är skickat, då det är en gåva och inget jag ens betalt för osv.

Dom är sena/sega som FAN med utlandspaketen, dom kommer in till Sverige snabbt, sen blir dom liggandes i flera veckor (1-2 månader kan dom ligga innan dom dimper ner) innan dom dyker upp.
2017-01-12, 14:51
Medlem
AquaRegias avatar
Få ut paket utan avi eller kollinummer

Jag har ett paket som ligger och väntar vid ett postombud (jag vet vilket), på något sätt så lyckades jag tappa bort avi:n, och väntade då på att en påminnelse skulle komma. Nu har det dock gått 13 dagar, och ingen påminnelse har kommit. Paketet kommer ifrån utlandet och jag fick inget trackingnummer eller liknande när det skickades.

Kan man på något sätt få ut paketet ändå? Jag var där igår och frågade men fick svaret att de inte kan hitta mitt paket med enbart personnummer, utan då måste leta manuellt vilket de inte har tid med.
2017-01-14, 20:46
Medlem
bananajoe33s avatar
När får jag mitt brev?

Hej, en kompis la ett brev i postens brevlåda kl 05.00 på morgonen i fredags i Uppsala, när tror ni att jag får brevet? Brevet ska till min brevlåda i Piteå.

Tacksam för svar för brevet är väldigt viktigt. Mvh
2017-01-15, 16:21
Medlem
Om jag föstått rätt så kan man man använda de gamla frimärkena med valör på fortfararande, bara man sätter på minst vad motsvarande frimärke kostar idag.
Men hur är det med de här påsarna med porto man kan köpa i affären? Hittade precis en oanvänd från när de var gröna. Kan man använda den eller är det bara att kasta?
2017-01-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durians
Om jag föstått rätt så kan man man använda de gamla frimärkena med valör på fortfararande, bara man sätter på minst vad motsvarande frimärke kostar idag.
Men hur är det med de här påsarna med porto man kan köpa i affären? Hittade precis en oanvänd från när de var gröna. Kan man använda den eller är det bara att kasta?
Ganska säker på att du kan använda den
2017-01-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Jag har ett paket som ligger och väntar vid ett postombud (jag vet vilket), på något sätt så lyckades jag tappa bort avi:n, och väntade då på att en påminnelse skulle komma. Nu har det dock gått 13 dagar, och ingen påminnelse har kommit. Paketet kommer ifrån utlandet och jag fick inget trackingnummer eller liknande när det skickades.

Kan man på något sätt få ut paketet ändå? Jag var där igår och frågade men fick svaret att de inte kan hitta mitt paket med enbart personnummer, utan då måste leta manuellt vilket de inte har tid med.
hmm.. Tror faktiskt det lättaste sättet är om ombudet letar upp den manuellt.. Kommer inte ihåg om man kan söka upp paketen via något mer sätt än kolli-id.. jag kan kolla imorgon..
Är det ett dpd/epg/annat paket eller är det ett värde? typ EMS(du borde dina vi varit gul/vit)
2017-01-16, 18:23
Medlem
Cuzco1s avatar
Får hem en avi i brevlådan där det står att jag har fått ett brev som tidigast kan hämtas idag. Inget klockslag är ifyllt . Cyklar till mitt postombud och där finns inget brev. "Kanske dyker det upp imorgon" fick jag veta.

Jag som trodde att brevbäraren åkte till postombudet efter sina rundor och lämnade brev och paket som är för stora för att levereras direkt i brevlådan. Var fan annars skulle de åka med paketet? Tillbaka till kontoret eller sorteringen?

Någon som är insatt i hur PostNords logistik (icke-)fungerar?
2017-01-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuzco1
Får hem en avi i brevlådan där det står att jag har fått ett brev som tidigast kan hämtas idag. Inget klockslag är ifyllt . Cyklar till mitt postombud och där finns inget brev. "Kanske dyker det upp imorgon" fick jag veta.

Jag som trodde att brevbäraren åkte till postombudet efter sina rundor och lämnade brev och paket som är för stora för att levereras direkt i brevlådan. Var fan annars skulle de åka med paketet? Tillbaka till kontoret eller sorteringen?

Någon som är insatt i hur PostNords logistik (icke-)fungerar?
Jag är ganska säker på att inte ens Postnord vet hur det fungerar.
2017-01-16, 18:40
Medlem
sterdnerds avatar
Jag beställde en vara från Netonnett innan nyår, blev en del mail till företaget där jag undrade vart produten var, ingenting sades om att det skickas eller så.

Vidare anländer produkten den 12:e Januari, och på paketet ser jag att den stämplades som skickad redan den 28:e December...

Självklart så klagade jag på netonnett helt i onödan men de gav mig aldrig kolli-ID förrän paketet var framme, klart man ruttnar då tänker jag?

När jag innan julen beställde datordelar från Inet kom det fram på 5 dagar, inte bra det heller men bättre än ovan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in