2017-09-02, 00:09
Medlem
Intelpundets avatar
Har någon varit med om att ett paket får ett nytt kollid efter det kommit in i landet??
2017-09-02, 00:17
Medlem
StigAllans avatar
Här funkar Post Nord utan problem än så länge.
Har inte hittills blivit av med någon försändelse.
Kan bero på att det inte är några blattar eller negrer som är inblandade i transporten vad jag sett.
Börjar vara lite övetvänt på en ebay grej som borde vara framme nu men jag står ut en stund till.
2017-09-03, 10:51
Medlem
miikoss avatar
Har några rabattfrimärken som är utgivna under 1980-talet. Står att fem frimärken kan användas för att skicka brev på max 1 000 gram inom Sverige samt till Danmark, Finland, Island och Norge.

Men någon som vet om det även gäller till områden som hör till länderna, Åland, Grönland osv?
2017-09-03, 10:53
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelpundet
Har någon varit med om att ett paket får ett nytt kollid efter det kommit in i landet??

För mig så är det endast expresspaket och brev som behåller samma nummer i Sverige, övriga paket brukar jag få nytt nummer på.
2017-09-04, 16:22
Medlem
Intelpundets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
För mig så är det endast expresspaket och brev som behåller samma nummer i Sverige, övriga paket brukar jag få nytt nummer på.
Så jävla pissdåligt att postnord inte uppdaterar sidan från det utländska kollidnr till det svenska automatiskt.
2017-09-04, 16:51
Medlem
rostigamazons avatar
Ordspråket, kommer som ett brev på posten, måste tas bort, när Postnord inte längre kan uppfylla kraven.
2017-09-06, 16:15
Medlem
Postnord är ett jävla haveri.

Beställer ett paket från utlandet med express och leverans hem till dörren. Paketet kom till terminalen i min stad i går och skulle levereras i dag. 09.00 i morse sänds paketet med en av lastbilarna som kör ut det. Strax efter 10 uppdateras mitt ärende med att man försökt leverera paketet utan resultat.

Jo men tjena. Jag har varit hemma hela dagen och har inte sett en skymt av ett försök att köra ut grejerna hit. Inte heller har jag fått ett SMS eller samtal från någon som försökt komma i kontakt med mig, trots att det med jävligt tydliga siffror står mitt på paketet. Ett samtal eller ett SMS och 2 minuter senare hade problemet varit löst.

Nej, då kör de tillbaka paketet till terminalen – trots att de alltså inte ens varit här – och sedan säger de att en avi ska skickas ut så att jag ska hämta paketet själv. Detta trots att jag betalat att få paketet hemskickat till dörren.

Okej tänker jag. Fine, jag kan köpa att jag får hämta ut paketet med avi – ja, så länge jag kan fixa det senare under dagen/eftermiddagen. Nej, då har de alltså kört tillbaka paketet till terminalen, inte skickat ut någon avi och har tänkt att leverera paketet i morgon istället.

Men då får jag till svar att paketet inte kommer att försöka levereras ut till dörren igen i morgon. De kommer snarare att köra paketet till ett ombud där jag kan hämta upp paketet då istället.

Hur jävla svårt kan det vara att:
1. Ringa när de är utanför – om de ens varit utanför, vilket de sannolikt inte har varit då jag haft koll hela jävla dagen?
2. Skicka ut en avi under dagen så att man kan hämta paketet på eftermiddagen/kvällen?
3. Köra ut paketet till min dörr ännu en gång – ja, trots att de inte ens varit här från första början – när jag beställt en extratjänst? Istället kör de skiten till ett ombud och jag får vänta ytterligare 24 timmar på att få avi och dessutom behöva hämta paketet på egen hand.

Nej. Hade jag personligen jobbat på Postnord och noterat ett liknande fall så hade jag tagit mitt personliga ansvar och kört paketet på eget bevåg hem till kunden så att problemet löser sig så snart som möjligt. Men Postnord är, som alla vet, ett jävla haveri på alla sätt och vis och det är klart man inte kan förvänta sig sådana tjänster där personalen går en extra mil för att upprätthålla någon slags heder och god service.

Nog för att jag vetat att Postnord är ett stort jävla haveri. Men att de är så här bedrövliga kommer som en nyhet för mig.
2017-09-06, 22:42
Medlem
beshliks avatar
Tjenare. Fick ett brev skickat från ett företag 28/8 dvs inne på 9 dagen imorgon. Skickat som International standard. Ska ta 4-5 dagar. Är detta vanligt?

Beställde grejer från england och de kom fram som vanligt efter 4-5 dagar. ( Stora packet ) . Tar det längre tid med brev?
2017-09-07, 00:27
Medlem
beshliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beshlik
Tjenare. Fick ett brev skickat från ett företag 28/8 dvs inne på 9 dagen imorgon. Skickat som International standard. Ska ta 4-5 dagar. Är detta vanligt?

Beställde grejer från england och de kom fram som vanligt efter 4-5 dagar. ( Stora packet ) . Tar det längre tid med brev?

Vill tillägga att brevet som det har tagit 9 dagar för är från England också.
2017-09-07, 14:58
Medlem
FuriousRages avatar
Nu i veckan hade SIFO en webbundersökning om bland annat postmord, resultatet lär nog inte bli så roligt på den skulle jag tro.
2017-09-07, 18:52
Medlem
Väntar på två vanliga brev som är skickade inrikes. Det ena har inte kommit fram på fem arbetsdagar och det andra tre arbetsdagar. Börjar bli lite orolig att de har kommit bort, men alltså hur stor är chansen att två brev från två olika avsändare försvinner liksom?

Någon som upplevt liknande störningar på senaste? Breven är skickade till Sthlm.
2017-09-08, 16:39
Medlem
Vet inte om detta är rätt ställe att posta på. Ber om ursäkt isåfall.

Har problem som fan med mitt jävla ombud. Dom vägrar godkänna mitt körkort som giltig ID handling. Det är en sprick på 3 millimeter i det, alltså inget stort. Vet att det står i deras "villkor" och visst jag skulle kunna fixa ett nytt men det är fett krångligt.

Varför är Postnord så jävla hårda med kontrollen? DHL skrattar åt dom, Polisen fattar inte varför och Transportstyrelsen tyckte inte jag skulle förnya körkortet i onödan. Sytembolaget har aldrig sagt något.

4 aktörer som godkänner det utan problem, men Postnord vägrar. Borde dom inte ha viktigare saker att lägga fokus på?

Men kort och gott, min fråga är varför? Någon som vet? Tror dom på allvar att man sitter hemma och manipulerar körkort för att hämta ut ett paket? Scannar dom det ser dom ju ändå att det är rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in