Citat:

Ursprungligen postat av 
Ockle

13:46
  Sverige  Försändelsen har ankommit mottagarlandet. 
På väg
Sändningen har ankommit {consignee.address.countryCode} för vidare transport.
Vad betyder nu {consignee.address.countryCode} ?
Har aldrig fått upp detta förut, paketet är skickat från ett annat EU land och innehåller inget som är olagligt i Sverige, Är det bara att dom inte hunnit scanna in det, ligger på någon terminal eller är det så att tullen vill inspektera nogrannare?
Känns segt när det stått så nu sen förra veckan... Man vill ju ha sina saker :-)
Edit* Jag bor inte i Göteborg. Så det bör ju inte ha något med det att göra?

Jag har samma problem. Förstår inte vad tullen håller på med. Det borde inte vara några konstigheter att skicka vidare skiten då mitt paket inte heller innehåller något skumt. Om det fortsätter så i några dagar till så ringer jag upp dem och frågar vad det är frågan om. Det brukar alltid åka tvärs igenom tullen när det är inom EU annars.
{consignee.address.countryCode} = mottagarlandet
	Citat:

Ursprungligen postat av 
SoulAmazin

Jag har köpt ett relativt dyrt plagg och ska returnera den till företaget jag köpte plagget ifrån. Problemet är att företaget inte betalar för returen (mindre företag) så jag är snäppet osäker kring hela proceduren nu ska gå till.
Jag fick plagget i en stor svart påse. Är det okej om jag lägger tillbaks den där och sedan tejpar på ett  A4-papper med företagets adress på påsen? Kommer posten väga påsen och utifrån vikten beräkna priset?
Svar uppskattas!

Om du betalade med paypal kan du få returen ersatt av dem. Annars är det väl bara bita i det sura äpplet och betala själv. Att tejpa ihop originalförpackningen borde fungera bra, jag har fått hur luffiga paket som helst levererade själv, bara det håller för transporten så.