Här går allt snett för Postnords brevbärare
Citat:
Postnord har utstått skarp kritik senaste månaderna. Bakgrunden är försenade och trasiga försändelser.
Jesper Hyving, 17, var i skolan när han fick syn på en brevbärare som hade en minst sagt dålig dag på jobbet. Hyving såg hur Postnords chaufför kämpade med en trave paket – och tappade dem ett par gånger.
– Jag var i klassrummet och såg hur han höll på att tappa massa grejer, så jag tänkte att jag kunde lika gärna filma det, säger Jesper Hyving.
Jesper blev vittne till hur chauffören tappade både paket och humöret.
https://www.expressen.se/nyheter/har...ds-brevbarare/
Amatör som inte bör arbeta med sådana arbetsuppgifter.
När han - efter att ha tappat paket - släpper ner pakettraven, liksom droppar paketen demonstrativt för att han är irriterad på att han sumpat paket före - visar han på sin olämplighet för detta arbete.
En sorts trestegsraket (se videon i klippet): först ställer han till det på ett obegåvat sätt, som regionschefen beskriver (även om "hamnar" är fel ordval då mannen väljer att fumla och att hamna i detta problematiska läge!), sedan tappar han alltså flera paket och därefter utagerar han genom att droppa de 5-6 paket som är kvar i stället för att ställa ner dessa lugnt och strax efter det drar han igen dörren ungefär som en tonåring som lackar till och smäller igen en dörr som markering mot föräldrarna.
Postnord-mannen = stolle och alltför obegåvad för detta arbete.
Citat:
Postnords regionchef för region norr Mikael Salomonsson beklagar det inträffade.
– Jag tycker att det är olyckligt att vår chaufför hamnar i en situation där han har alldeles för många paket i famnen när han ska stänga bildörren, säger han och fortsätter:
– Vi ska aldrig sätta oss i en situation där vi riskerar att tappa en kunds paket.
Postnord säger, enligt ertikeln, att de nu kommer
se över sina rutiner och tala med den aktuella chauffören – för att förhindra framtida olyckor.
Precis som i andra fall med Postnord-chaffisar som inte håller måttet - ja,
en del Postnord-folk (eller personer som jobbar åt Postnord) är till och med kriminella och spöar upp folk i trafiken - undrar man vem paketsumparen här är. Någon som vet?