Citat:
Tack, alltså inte från "troll" i denna skogen, eller snarare träsket, utan fr. media.
Detta händelse ser HOL och/eller "HOL'Iister" som mordförsök mot HOL, anstiftat av KL?
Två änglar, KL och HOL, hjälper var sitt sätt, på var sitt håll kriminella, enligt postare här och naturligtvis deras yrken. Har de bara hamnat i dessa kriminellas klor? Har änglarna gett djävulen lillfingret ... ?
Detta händelse ser HOL och/eller "HOL'Iister" som mordförsök mot HOL, anstiftat av KL?
Två änglar, KL och HOL, hjälper var sitt sätt, på var sitt håll kriminella, enligt postare här och naturligtvis deras yrken. Har de bara hamnat i dessa kriminellas klor? Har änglarna gett djävulen lillfingret ... ?
Här är den (låsta) artikeln i Aftonbladet om att det varit tre gånger KL utretts för anstiftan av misshandel/mord.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Lor8/toppjuristen-utreddes-for-tredje-anstiftan--i-samma-trapphus
Händelsen ska inte ha ansetts som mordförsök utan som en misshandel. HOL hade själv trott att misshandeln var anstiftad av KL.
Vi har alltså en misshandel och ett mordförsök där HOL pekat ut KL som trolig anstiftare. Förmodligen pga historiken mellan dem i kombination med att han inte känt igen de olika gärningsmännen.
Sedan har vi en person som gått till polisen och sagt att KL försökt anlita honom som torped för att mörda HOL.
Alla tre händelser ska ha utretts av polisen med oklar insats. Om jag förstod det hela rätt lades både torped- och misshandelhändelserna ned rätt snabbt.
Jag tror varken KL eller HOL är några änglar. Enligt domar som delats så verkar KL vara längst ifrån att bli helgonförklarad.
Huruvida någon av dem hjälpt kriminella eller hamnat i kriminellas klor så finns det inga bevis som styrker något av det som sagts i tråden om just detta. Förutom det uppenbara att HOL arbetar som advokat där yrket går ut på att hjälpa (försvara) kriminella (misstänkta är dock ett mer korrekt ord).
Personligen tror jag inte att det finns så mycket smaskigt eller några konspirationer bakom allt detta. Jag tror att det har varit en väldigt infekterad relation och skilsmässa mellan HOL och KL. Jag tror KL är en bostadslös alkoholist och att umgänget är därefter. Jag tror det kan finnas en personlighetsstörning hos KL och därmed tror jag att det finns en möjlighet att hon har anstiftat mordförsöket. Jag tror KL kan ha haft någon/några vänner från SU men tror inte hon har glidit på räkmacka pga det eller sitt tidigare yrke. Som jag tidigare har nämnt i tråden är det bara 3.5% av alla anmälda brott som utreds av SU som leder till lagföring. Vilket kan jämföras med 17% (om jag minns rätt) för vanliga utredningar.
.