2019-10-02, 22:23
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
FO och polisen har ju ett bra tag vetat att FO var på platsen, i och med blod/spår från 2 personer säkrats (HOL och FOs).
Är denne fulis ett troll har hen läst på ordentligt, förmodligen klarnar det redan imorgon

Jasså? Det har jag missat totalt. Vart har du läst detta?
Citera
2019-10-02, 22:24
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Varför skriver du att så korkad är han inte?

Baserad du din slutsats på fördomar om advokaters moraliska förträfflighet eller på att du känner honom personligen?

Om det som framkommit är sant är HOL en lögnare som spelar brottsoffer och sätter dit KL för ett brott som har högt straffvärde.

Min slutsats är att han är för trygg i sin roll som advokat. Trots att det är bara är en titel där trovärdigheten är lånta fjädrar.

Detta är intressant ändå. Jag var lite inne på det i tidigare inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Känns lite konstigt att HOL, bevandrad brottmålsadvokat, skulle dra till en en lögn som inte är i princip omöjlig att motbevisa. Utan att ta ställning till vem som ljuger hur mycket i alla jävla turer kring detta fall, så hade jag nog förväntat mig att HOL - om han nu skulle ljuga - hade gjort det på ett mer sofistikerat sätt.

Givet att han är väldigt bevandrad, så känns lögnen lite skakig. Men visst, inget är omöjligt, men jag tror inte så mycket på att en dålig lögn skulle kännas mer komfortabel att dra inför polis, åklagare, domstol, kollegor och svenska folket för att han är "trygg i rollen som advokat", för det känns helt enkelt för riskabelt då han ju har mer än andra att förlora på att ljuga.
Citera
2019-10-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Vart har jag kallat ngn troll? Citera så ska jag utveckla.

Ursäkta! Tönten jag! Detta svarade du till Avel, jag menade hans påståendet om det ryska trollet förlåt!
Citera
2019-10-02, 22:29
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ursäkta! Tönten jag! Detta svarade du till Avel, jag menade hans påståendet om det ryska trollet förlåt!

Haha du är ursäktad!
Citera
2019-10-02, 22:29
Medlem
Citat:
Jag tycker snarare det är tvärtom, utmålandet har ju till 95 procent skett mot KL. Jag skiter personligen i vem som är skyldig men att som du påstår att vissa skyddar henne är ju absurt.
Bög eller inte, jag är inte för det och skiter således om han är det.

Men enligt mig så finns det ingenting som pekar ut henne, varesig tidigare anklagelser eller rykten, tro och hopp gör ingen skyldig till någonting.

Så länge folk gör upprepade ansträngningar utan belägg och försöker få bort fokus från den huvudmisstänkta genom att svartmåla brottsoffret så håller jag dem för troll. Det är felaktiga citat ur domar, rena spekulationer om middag på böghak och annat.
Jag känner igen ett trolls inlägg när jag läser det. Sorry.

Det är oroväckande många här som inte gillar brottsoffret. Det är väldigt tydligt.
Citera
2019-10-02, 22:30
Medlem
Citat:
Jasså? Det har jag missat totalt. Vart har du läst detta?

I tråden, en av skribenterna (08 tror jag) berättade att när hen var hos polisen så berättade dessa att man visste att det var FO som varit i trapphuset. Det som är ny info idag är ju att det är FO som är brottsoffret och HOL som är GM.
FO kom ju dit utan vapen, och handlade i nödvärn. OM det nu stämmer.
Citera
2019-10-02, 22:32
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det framkomna du syftar på är skrivet av en pajas.

Han har väl inte satt dit henne. Hon är ju ute i det fria. Inte häktad. Ingenting. Misstänkt i all oära.

Vill någon med HOLs intelligens och det han snappat upp som brottmålsadvokat sätta dit KL så hade hon suttit nu.

Nu är det inte hans agenda att sätta dit sin försupna och polismisshandlande exfru.

Hans agenda är att ta hand om barnen vars uppväxt präglats av en mor som pryglar och super i deras närhet. Hans agenda nu är att skydda dem från henne.

Intressant vinkel. När jag själv tänker på det... Skulle jag verkligen vilja sätta dit någon så tror jag faktiskt att jag hade lyckats mycket bättre än vad HOL gjort i alla dessa fallen (där han alltså i tråden påstås ligga bakom). Hans kontaktnät och ekonomiska styrka bör ju också vara förhållandevis betydande. Under sådana förhållanden synes hans påstådda tillvägagångssätt vara oerhört banala - nästintill korkade.

Dessutom så hade åtminstone inte jag, i en grand masterplan för att sätta dit någon, satt mig själv i centrum för spektaklet. Vidare känns det även som om KL i detta fall är en förhållandevis svag och enkel motpart givet allt som har hänt.
Citera
2019-10-02, 22:35
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så länge folk gör upprepade ansträngningar utan belägg och försöker få bort fokus från den huvudmisstänkta genom att svartmåla brottsoffret så håller jag dem för troll. Det är felaktiga citat ur domar, rena spekulationer om middag på böghak och annat.
Jag känner igen ett trolls inlägg när jag läser det. Sorry.

Det är oroväckande många här som inte gillar brottsoffret. Det är väldigt tydligt.

Jag precis som du, då jag antar att du inte känner någon av parterna i fråga? I början av tråden så skyllde alla på henne och hon satt anhållen osv. Släpptes, och är inte på nått sätt idag mer skyldig än att HOL är en bögjävel. Så ser jag på saken, formad av det jag levt efter typ, skyldig när hon är dömd, bög tills han är befriad från denna hemska sjukdom.
Citera
2019-10-02, 22:36
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
I tråden, en av skribenterna (08 tror jag) berättade att när hen var hos polisen så berättade dessa att man visste att det var FO som varit i trapphuset. Det som är ny info idag är ju att det är FO som är brottsoffret och HOL som är GM.

Stark källa
Citera
2019-10-02, 22:37
Medlem
Citat:
Efternamn, du kan väl PM:a typ Combival och mig angående kännetecknet, så kan vi bekräfta om ni båda ger samstämmiga svar. (Såvida du inte tror att det var jag eller Combival som trollade...?)
Ok
Citera
2019-10-02, 22:39
Medlem
Citat:

Om det stämmer? Nej det gör det inte. Skytten kom dit med vapen och lämnade med vapen. Att HOL skulle ha ett skjutklart vapen nära till hands när någon ringer på klockan faller på sin orimlighet.
Istället för att titta i kikhålet (som fule visste att han gjorde) och öppna för någon som är ett bekant ansikte (enligt fule igen) så skulle HOL ha låtit dörren förbli låst och ringt efter hjälp istället för att söka konflikt.

Och om fule konfronterat HOL EFTER att HOL lämnat lägenheten så skulle en advokat gå runt på Stockholms gator beväpnad. Tillåt mig tvivla. Den som tror det måste vara rätt puckad.
Citera
2019-10-02, 22:40
Medlem
Citat:
Intressant vinkel. När jag själv tänker på det... Skulle jag verkligen vilja sätta dit någon så tror jag faktiskt att jag hade lyckats mycket bättre än vad HOL gjort i alla dessa fallen (där han alltså i tråden påstås ligga bakom). Hans kontaktnät och ekonomiska styrka bör ju också vara förhållandevis betydande. Under sådana förhållanden synes hans påstådda tillvägagångssätt vara oerhört banala - nästintill korkade.

Dessutom så hade åtminstone inte jag, i en grand masterplan för att sätta dit någon, satt mig själv i centrum för spektaklet. Vidare känns det även som om KL i detta fall är en förhållandevis svag och enkel motpart givet allt som har hänt.

Kan Henrik och M@ria i stundens hetta med Fredrik utanför dörren ha kommit på att utnyttja situationen?
Trötta på eviga tvister med Karin och sett en möjlighet. Att det blev en i stundens hetta smart plan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in