Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Varför skriver du att så korkad är han inte?
Baserad du din slutsats på fördomar om advokaters moraliska förträfflighet eller på att du känner honom personligen?
Om det som framkommit är sant är HOL en lögnare som spelar brottsoffer och sätter dit KL för ett brott som har högt straffvärde.
Min slutsats är att han är för trygg i sin roll som advokat. Trots att det är bara är en titel där trovärdigheten är lånta fjädrar.
Detta är intressant ändå. Jag var lite inne på det i tidigare inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av
flammer
Känns lite konstigt att HOL, bevandrad brottmålsadvokat, skulle dra till en en lögn som inte är i princip omöjlig att motbevisa. Utan att ta ställning till vem som ljuger hur mycket i alla jävla turer kring detta fall, så hade jag nog förväntat mig att HOL - om han nu skulle ljuga - hade gjort det på ett mer sofistikerat sätt.
Givet att han är väldigt bevandrad, så känns lögnen lite skakig. Men visst, inget är omöjligt, men jag tror inte så mycket på att en dålig lögn skulle kännas mer komfortabel att dra inför polis, åklagare, domstol, kollegor och svenska folket för att han är "trygg i rollen som advokat", för det känns helt enkelt för riskabelt då han ju har mer än andra att förlora på att ljuga.