2019-09-11, 17:37
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkas
Om du nu ska knäppa någon på Östermalm. Så är en SUV den perfekta flyktbilen. I princip skulle du bara kunna köra 2kvarter och parka bilen. Ingen skulle reagera.

Du har rätt. Och skall man utföra ett dåd i Djursholm så får flyktbilen absolut inte vara värd under 1 miljon, annars kan det verka misstänkt.
Citera
2019-09-11, 17:40
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Hon skulle måhända ha kunnat lista ut det ändå, med tanke på de föregående åren av tvister, bråk, utredningar och klammeri med rättvisan. Det var lätt för andra som kände till historiken att dra den slutsatsen.
Men enligt henne visste hon ju inte vem som skjutits. Hon frågade ju Polisen när hon identifierade sig om det var på 62an som dramat utspelats.
Citera
2019-09-11, 17:40
Medlem
Två av hennes tidigare arbetskamrater friade henne. Det är ju skandal att dessa domare får träffa henne i en rättssal. Vaddå GW? Han har ju inte ett enda rätt. Allt är påhitt!
Citera
2019-09-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte helt sant. Inget ord mot ord såvitt jag kunnat utröna i efterhand. HANS ord. Men märkligt att hon i så fall inte hörts.

Det var Aftonbladet som hänvisade till sin källa som sa att förundersökningen lades ner pågrund av att K nekade inblandning i detta torpeduppdrag. Eftersom hon nekade och det saknades sms eller liknande dokumentation landade utredningen i en ord mot ord situation.

Källan Aftonbladet hänvisar till påstår alltså att Karin nekade till anklagelserna. Stämmer de uppgifterna så ljuger K rakt av när hon låtsas i media att det var först under söndagen hon fick höra talas om detta för första gången.
Citera
2019-09-11, 17:45
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag förstår inte vart du vill komma. Det uppenbara är ju att hon spelar så totalt ovetande i intervjuerna. Ingen aning om att det fanns en anmälan mot henne 2015. Ingen aning varför de grep just henne nu.
Vad jag vill komma till är att ingen av vare sig dig, mig eller nån annan här på FB vet vem som är skyldig.
T o m GW Persson som först var helt säker börja tveka och nämna en klient istället.
Vi får nog avvakta ett tag till innan vi vet vad som ligger bakom dådet och vem som ör skyldig.
Jag säger inte att hon är oskyldig men innan hon är dömd så är hon det i mitt Sverige.

Edit. Det skall vara du och jag inte dig och mig.
Senast redigerad av OweGbg 2019-09-11 kl. 17:48.
Citera
2019-09-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Det var Aftonbladet som hänvisade till sin källa som sa att förundersökningen lades ner pågrund av att K nekade inblandning i detta torpeduppdrag. Eftersom hon nekade och det saknades sms eller liknande dokumentation landade utredningen i en ord mot ord situation.

Källan Aftonbladet hänvisar till påstår alltså att Karin nekade till anklagelserna. Stämmer de uppgifterna så ljuger K rakt av när hon låtsas i media att det var först under söndagen hon fick höra talas om detta för första gången.
I så fall är hon ju dum i huvudet om hon nekar kännedom om det hela.
Citera
2019-09-11, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Skönt. Leif GW tror ändå att det här kommer att lösas.
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/gw-om-g%C3%A4ngskjutningarna-man-skulle-beh%C3%B6va-%C3%B6ronm%C3%A4rka-250-poliser-till-det-1249847 4

(Det viktigaste är ju att det löser sig. Sådana här trådar på flashback är ju bra/intressanta om det kommer in folk som har inside tips, samt info om de inblandade ifall de rört sig i deras kretsar. Men det är ju alltid svårt att fälla omdömen som utomstående)

Leif var så tvärsäker sist på att det var fd frun som var skyldig, men nu var han mer tveksam. Det kanske är en klient ändå, resonerade han i Nyhetsmorgon.

Citat från Nyhetsmorgon, i GW:s utlåtande om frun:

"Anledningen att hon blir anhållen i första vevan är att hennes historik", tyckte GW
"För fyra år sen var hon föremål för en förundersökning där anklagelsen bestod i att hon försökt att leja en torped för att skjuta advokaten. Den las ner för ord stod mot ord."

Och så säger Leif GW vidare:

"Så när det här händer så ligger hon väldigt bra till för att få besöka polishuset, så hon tas i stort sett med vändande post. Han har knappt hivats omkull, förrän hon sitter hos polisen."

Alltså Leifs sätt att uttrycka sig!

Men jag är också bara intresserad av att det blir löst. (Det kanske inte är frun ändå? )

Det mesta talar för ex-frun men det kan ligga någon annan bakom.

HOL är fortfarande skjuten.
Citera
2019-09-11, 17:52
Medlem
Advokaten borde kolla sina tidigare fall för att hitta GM. Någon vän kanske var arg för att han var på kvinnan. Det kan även handla om en svartsjuka.
Citera
2019-09-11, 17:54
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det fanns ju någon uppgift att skytten skulle haft blod på sig också? Eller har jag dröm det. Då vill man nog också komma undan så snabbt som möjligt och byta kläder, eller tvätta sig. Mycket känns amatörmässigt. Valet av flyktbil, en svart SUV. Varför inte välja en mer diskret dussinbil. En blå Passat eller vad som helst. Svart SUV känns ju som förortsmaffian eller att någon varit så korkad att använda sin egen privata bil.
Om det inte är en Qashqai eller Renault Kadjar, det är ju en dussinbil. Fast svart är ju ingen diskret färg. Bättre med någon grå, brunbeige-metallic, odefinerbar nyans som vittnena får svårt att beskriva.

Stämmer, AB har nämnt vittnesuppgifter kring detta:
Citat:
Ett vittne såg en manlig skytt, som uppges vara i 35–40-årsåldern och ska ha haft på sig en grå tröja. Vittnet har beskrivit att tröjan var blodig och att mannen hade den delvis uppdragen över ansiktet när han lämnade platsen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPbK3p/grannarna-forsokte-stoppa-blodningen-med-servetter
Citera
2019-09-11, 17:54
Medlem
Jag vill börja med att tacka er som "stöttat" en nybörjare på FB som mig tidigare i tråden. Ni vet vilka ni är.

Det som jag funderat lite på, och som jag inte kan se ha tagits upp tidigare i tråden, det är hur någon med 3 skottskador tar sig ner 5 trappor och ut på gatan för att som det verkar be om hjälp. Hur lyckas man med det, förutom att "brottas" med angriparen? Nu säger jag inte att HOL är den som är den onde i detta drama. Det är bara något som jag inte riktigt kan förstå.

Någon skrev att hen blivit utsatt för vapenhot och att den mest naturliga reaktionen är att frysa. Personligen tror jag att jag själv skulle reagera precis så. Typ sträcka händerna över huvudet, stå helt still och bara göra som jag blev tillsagd.

Sen är det det där med mobilen. Han är advokat på väg till jobbet. De advokater jag känner till är ALLTID tillgängliga. Alla dygnets timmar. Varje gång de lyfter på luren så kan de debitera, varje minut kostar. Dessutom är det hans byrå. Han om någon måste vara tillgänglig för klienter och medarbetare.

Om inte annat skulle han väl som förälder ta med sig mobilen för att kunna vara i kontakt med sina barn vid behov.

Som jag skrivit tidigare så tycker jag inte alls att det är konstigt om man inte har lämnat spår på nätet som det verkar att KL inte har. Det känner jag många som försöker undvika, ffa de som jobbar i offentlig verksamhet som lärare, åklagare, polis m.fl.. Men att inte ha med sig sin mobil.......hmmmmm?

Det verkar vara en riktig soppa. Men jag är helt övertygad om att vi kommer att få veta vad som egentligen ligger bakom det hela. Just nu känns båda parter, i min värld, kunna vara lika skyldiga. Eller också är det något helt annat som ligger bakom.
Citera
2019-09-11, 17:59
Medlem
Overminds avatar
Hur fan överlevde han skott i huvudet, buken och bröstet?? Sköt de han med paintballgevär eller??
Citera
2019-09-11, 17:59
Medlem
Apexpredators avatar
Den kvinnliga juristen känns ungefär lika behaglig som Arbogakvinnan. Hennes trovärdighet likaså, skillnaden i intelligens är den avgörande skillnaden mellan de två. Kvinnliga sociopater får någon annan att ordna med skitgörat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in