2019-10-01, 09:50
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du har nog en poäng där. Det skrevs väl i nån handling att det hade ”motsatt effekt”.

Det var väl efter den händelsen som Karin anmälde HOL för grov kvinnofridskränkning?

Hon kände sig kränkt av att de ville hjälpa henne.
Citera
2019-10-01, 09:50
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Bildgooglade blåtira för att jämföra. Det verkar se lite olika ut vad gäller svullnad.

Jag googlade också men en del bilder utgör kosmetiska trick. Men om den är äkta så är det väl inte en dygnsgammal skada?
Citera
2019-10-01, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag googlade också men en del bilder utgör kosmetiska trick. Men om den är äkta så är det väl inte en dygnsgammal skada?

Ur dagboksblad:
92 2018-09-11 Tel med KL som uppger följande. Hon har utsatts för misshandel och är
sängliggande sedan en vecka. Hon är i så dåligt skick att hon inte kan genomföra förhandlingen
imorgon.
Citera
2019-10-01, 10:01
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Hon skriver till TR 18-09-11 i samband med att hon skickar in bilden att hon lever under dödshot och vad de än tror ”så är allt jag säger sant”.

Vem säger hon ligger bakom dödshoten?
Citera
2019-10-01, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Göken var en helt vanlig restaurang. Vanliga människor gick dit för att äta vanlig mat. Om man är en högprofilerad flerbarnspappa på 40+, och bor i Stockholms innerstad, så är man antagligen inte så ängslig att man inte ens kan visa sig och äta middag på en vanlig kvartersrestaurang, som samtidigt har en gayvänlig profil. Det är inte 80-talet och läderbögar i en källare. Det är typ en regnbågsflagga på dörren, och en tolerans mot öppet homosexuella. Det kryllar av såna ställen i Stockholm.

Att Anders har ENBART skjorta ska läsas i sammanhanget att Anders blir biten i armen, och ENBART har en skjorta som skydd mot bettet.

Det ska inte läsas som att Anders går runt utan byxor med snoppen dinglandes fritt, hos bästa killkompisen, samtidigt som kompisens exfru är där, och polisen dessutom är på besök och samtalar med honom. Det hade varit extremt uppseendeväckande beteende, och polisen hade givetvis bett honom klä på sig, och tagit upp detta i rapporten som att "Anders har inga kläder på underkroppen".

För att inte glömma, om Anders hade gått runt med snoppen i vädret hela kvällen, och polisen var vittne till det, så hade KL med all sannolikhet anmält honom för sexuellt ofredande eller liknande. Eftersom det typ är sexuellt ofredande.

Nej det stämmer inte
Om du läser i förundersökningsprotokollet står det att när polisen kom "öppnade A dörren endast iförd i en skjorta"

Jag har inga problem med om HOL är gay - min erfarenhet om de gay-par jag känner så är dom väldigt trevliga

MEN det kan vara en anledning till skilsmässa och en förklaring till varför K inte gillade A

Och det kan uppstå många besvärligheter när skilsmässa är fakta (för alla inblandade)
Citera
2019-10-01, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Vem säger hon ligger bakom dödshoten?

Jag vet inte vem. Men i samband med att hon blev omhändertagen av polis vid restaurang så säger hon att anledningen till att det blev stökigt på restaurangen var för att hon satt sig vid andra gästers bord då hon ville skydda sig från man som tidigare misshandlat henne. Enligt KL stod han utanför restaurangen och gjorde pistoltecken och mantelrörelse mot henne.
Citera
2019-10-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Nej det stämmer inte
Om du läser i förundersökningsprotokollet står det att när polisen kom "öppnade A dörren endast iförd i en skjorta"

Jag har inga problem med om HOL är gay - min erfarenhet om de gay-par jag känner så är dom väldigt trevliga

MEN det kan vara en anledning till skilsmässa och en förklaring till varför K inte gillade A

Och det kan uppstå många besvärligheter när skilsmässa är fakta (för alla inblandade)

Fetade. Kan du lägga ut fupen tack.

Eller är det från domen du citerar?

Bäst info får vi nog om vi läser fupen skriver jag då här för tredje gången. Mer detaljerad än dom vad gäller inblandades berättelser.
Citera
2019-10-01, 10:17
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ur dagboksblad:
92 2018-09-11 Tel med KL som uppger följande. Hon har utsatts för misshandel och är
sängliggande sedan en vecka. Hon är i så dåligt skick att hon inte kan genomföra förhandlingen
imorgon.

Man kan undra varför hon väljer att dokumentera skadan själv i stället för att kontakta vården, om man nu blivit sängliggande av misshandeln, och har förhandlingar i närtid (laga förfall).
Citera
2019-10-01, 10:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Nej det stämmer inte

Du får länka till det fetade. Jag reagerar för ingen av poliserna säger att han endast var iklädd skjorta när de kom dit i det protokoll jag läser. Det låter som att du menar att polisen sagt detta. Inte ens Karin säger så.

Jag vägrar tro att han öppnade dörren för polisen utan byxor och det är bara han själv som uppmärksammar det, ingen annan.
Senast redigerad av Combival 2019-10-01 kl. 10:28.
Citera
2019-10-01, 10:27
Medlem
Citat:
Nej det stämmer inte

Så här står det i domen, vad står det i fupen menar du?

Från domen B633-14

KL:
Senare under kvällen gick hon till Henriks lägenhet eftersom barnen längtade efter sin pappa. Hon ångrar idag att hon gick dit. Anders öppnade dörren. Han var upprörd. Det gjorde henne rädd. Eftersom hon kände till att mottagningen var dålig gick hon in i pentryt. Där tryckte hon på knappen för senast uppringda nummer.

Polis 1

Han åkte tillsammans med sin kollega till den adress som Henrik gav till dem. Där var Karin och ytterligare en person, Anders. Karin var ganska berusad. Talet var sluddrigt och hon var inte stabil. Han minns inte om hon luktade alkohol. Henrik hade sagt att han inte ville att Karin skulle vara kvar i lägenheten. Anders ville inte heller att hon skulle vara kvar. Karin uppmanades att lämna lägenheten men gjorde inte det.

Polis 2:

Det var Anders som öppnade när de kom dit. Karin ifrågasatte deras närvaro. Hon ville inte lyssna eller ha med dem att göra. Han uppfattade henne som berusad. Hon luktade alkohol och talade osammanhängande.
Citera
2019-10-01, 10:43
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Nej det stämmer inte

Den FUP'en skulle vi gärna vilja se eftersom det motsäger det som sägs i själva domen. Har du möjlighet att lägga upp den på ex.vis minfil ?
Citera
2019-10-01, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Den FUP'en skulle vi gärna vilja se eftersom det motsäger det som sägs i själva domen. Har du möjlighet att lägga upp den på ex.vis minfil ?
Det har redan ältats i tråden, att sedan vissa tror att den meningen har en underförstådd fortsättning "i övrigt spritt språngande naken" säger mer om dessa personers fantasier än om A:s utstyrsel. Mer sannolikt att det inte nämndes vad A hade på underkroppen eftersom det inte var relevant för sakfrågan (ett bett i armen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in