Citat:
Det bär mig lite emot att lägga ut för mycket om parets liv men för att förstå varför vissa saker händer så försöker jag sålla så gott jag kan och lämnar barnen utanför så mycket jag kan.
Rätten skriver inte alltid rätt så jag lägger rättelser inom parentes.
Har man läst det jag har tillgång till så förstår man varför HOL sökte kontaktförbud redan 2013.
PROTOKOLL 2014-01-28
muntlig förberedelse
Parterna har levt åtskilda sedan hösten 2013 (ska vara våren/sommaren).
Henrik Olsson Lilja bodde från den 1 september till den 30 november 2013 i en lägenhet på Karlavägen. Barnen bodde under denna tid på olika ställen.
Efter denna tid var det tänkt att han skulle bo med barnen i bostaden. Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.
Vid ett senare tillfälle, den 16 december 2013, kom Karin Lilja till bostaden varefter det uppstod en tumultartad situation som Henrik Olsson Lilja sedermera anmälts för.
Karin Lilja är misstänkt för brott efter samma tillfälle och den misstanken kvarstår mot henne.
Från den 20 december 2013 har Henrik Olsson Lilja bott med barnen hemma hos sin syster på X.
Barnen trivs med att bo där men vill såklart återvända till sitt hem.
Socialtjänsten har bett Henrik Olsson Lilja att ansöka om ensam vårdnad och hotat med att man i annat fall kan komma att omhänderta barnen enligt LVU.
Helt otroligt
HOL ville att barnen skulle få hjälp av psykolog men det kräver ett samtycke från Karin Lilja. Parterna kan dock inte enas om detta.
Barnen får gå på ett ställe där inte båda föräldrarna behöver samtycka.
Karin Lilja gick emellertid dit när barnen var där och störde dem.
Det här blir bara sjukare och sjukare
Vid ett tillfälle under hösten 2013 (ska vara 2012 enligt domen 2015) samlade Henrik Olsson Lilja hennes vänner för en s.k. alkoholintervention, dvs. ett möte med henne och hennes vänner för att prata om hennes alkoholproblem. Hon blev mycket arg för detta och efter det anmälde hon Henrik Olsson Lilja för grov kvinnofridskränkning, vilken enligt anmälan skulle ha pågått från 1998 till 2012. Någon misstanke kvarstår dock inte.
Våldet mot barnen
Karin Lilja är misstänkt för spark och slag mot ett barn och tag om hals på ett annat.
Det pågår en förundersökning mot Karin Lilja på grund av våld riktat mot barnen.
Förhör har hållits med barnen och en särskild företrädare har utsetts för dem.
Det finns mer... men detta får räcka. Stackars barn
Rätten skriver inte alltid rätt så jag lägger rättelser inom parentes.
Har man läst det jag har tillgång till så förstår man varför HOL sökte kontaktförbud redan 2013.
PROTOKOLL 2014-01-28
muntlig förberedelse
Parterna har levt åtskilda sedan hösten 2013 (ska vara våren/sommaren).
Henrik Olsson Lilja bodde från den 1 september till den 30 november 2013 i en lägenhet på Karlavägen. Barnen bodde under denna tid på olika ställen.
Efter denna tid var det tänkt att han skulle bo med barnen i bostaden. Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.
Vid ett senare tillfälle, den 16 december 2013, kom Karin Lilja till bostaden varefter det uppstod en tumultartad situation som Henrik Olsson Lilja sedermera anmälts för.
Karin Lilja är misstänkt för brott efter samma tillfälle och den misstanken kvarstår mot henne.
Från den 20 december 2013 har Henrik Olsson Lilja bott med barnen hemma hos sin syster på X.
Barnen trivs med att bo där men vill såklart återvända till sitt hem.
Socialtjänsten har bett Henrik Olsson Lilja att ansöka om ensam vårdnad och hotat med att man i annat fall kan komma att omhänderta barnen enligt LVU.
Helt otroligt
HOL ville att barnen skulle få hjälp av psykolog men det kräver ett samtycke från Karin Lilja. Parterna kan dock inte enas om detta.Barnen får gå på ett ställe där inte båda föräldrarna behöver samtycka.
Karin Lilja gick emellertid dit när barnen var där och störde dem.
Det här blir bara sjukare och sjukare
Vid ett tillfälle under hösten 2013 (ska vara 2012 enligt domen 2015) samlade Henrik Olsson Lilja hennes vänner för en s.k. alkoholintervention, dvs. ett möte med henne och hennes vänner för att prata om hennes alkoholproblem. Hon blev mycket arg för detta och efter det anmälde hon Henrik Olsson Lilja för grov kvinnofridskränkning, vilken enligt anmälan skulle ha pågått från 1998 till 2012. Någon misstanke kvarstår dock inte.
Våldet mot barnen
Karin Lilja är misstänkt för spark och slag mot ett barn och tag om hals på ett annat.
Det pågår en förundersökning mot Karin Lilja på grund av våld riktat mot barnen.
Förhör har hållits med barnen och en särskild företrädare har utsetts för dem.
Det finns mer... men detta får räcka. Stackars barn

Tack för all den här nya infon Timeout. Det är så man sätter fredagsmyset i halsen.
Det är lite svårt att smälta de här uppgifterna men de har bidragit till att bättre förstå Karin, omständigheterna, och lite mer hur HOL och främst barnen upplevt allt. Fy fan.
Positivt är att de som tvivlar på att hon hade alkoholproblem nu kan tystas en gång för alla. En extra eloge för det till Timeout och evtl annan som hjälpt till i kulisserna.
Det är förvånansvärt galet ofta hon lyckas få polisens uppmärksamhet. Tappat räkningen här men en tidslinje var ju en bra idé. Det är nästan så man kan tro att hon vill sitta inne några år för att slippa ansvaret att vara ute bland andra människor...
Bara den här grejen att dra tre glas vin på pizzerian. Är det förbeställd hämtpizza så är det ju jäkla snabbt jobbat med barnen i hasorna där på pizzerian.
Hon har inte direkt prenumererat på titeln Årets Mor. Hon slår poliser, hon slår barn, vad mer är hon kapabel till?
Senast redigerad av Avel 2019-09-27 kl. 21:46.
Senast redigerad av Avel 2019-09-27 kl. 21:46.