2019-09-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det bär mig lite emot att lägga ut för mycket om parets liv men för att förstå varför vissa saker händer så försöker jag sålla så gott jag kan och lämnar barnen utanför så mycket jag kan.
Rätten skriver inte alltid rätt så jag lägger rättelser inom parentes.

Har man läst det jag har tillgång till så förstår man varför HOL sökte kontaktförbud redan 2013.

PROTOKOLL 2014-01-28
muntlig förberedelse
Parterna har levt åtskilda sedan hösten 2013 (ska vara våren/sommaren).
Henrik Olsson Lilja bodde från den 1 september till den 30 november 2013 i en lägenhet på Karlavägen. Barnen bodde under denna tid på olika ställen.

Efter denna tid var det tänkt att han skulle bo med barnen i bostaden. Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.
Vid ett senare tillfälle, den 16 december 2013, kom Karin Lilja till bostaden varefter det uppstod en tumultartad situation som Henrik Olsson Lilja sedermera anmälts för.
Karin Lilja är misstänkt för brott efter samma tillfälle och den misstanken kvarstår mot henne.

Från den 20 december 2013 har Henrik Olsson Lilja bott med barnen hemma hos sin syster på X.
Barnen trivs med att bo där men vill såklart återvända till sitt hem.
Socialtjänsten har bett Henrik Olsson Lilja att ansöka om ensam vårdnad och hotat med att man i annat fall kan komma att omhänderta barnen enligt LVU.

Helt otroligt HOL ville att barnen skulle få hjälp av psykolog men det kräver ett samtycke från Karin Lilja. Parterna kan dock inte enas om detta.
Barnen får gå på ett ställe där inte båda föräldrarna behöver samtycka.
Karin Lilja gick emellertid dit när barnen var där och störde dem.

Det här blir bara sjukare och sjukare
Vid ett tillfälle under hösten 2013 (ska vara 2012 enligt domen 2015) samlade Henrik Olsson Lilja hennes vänner för en s.k. alkoholintervention, dvs. ett möte med henne och hennes vänner för att prata om hennes alkoholproblem. Hon blev mycket arg för detta och efter det anmälde hon Henrik Olsson Lilja för grov kvinnofridskränkning, vilken enligt anmälan skulle ha pågått från 1998 till 2012. Någon misstanke kvarstår dock inte.

Våldet mot barnen
Karin Lilja är misstänkt för spark och slag mot ett barn och tag om hals på ett annat.
Det pågår en förundersökning mot Karin Lilja på grund av våld riktat mot barnen.
Förhör har hållits med barnen och en särskild företrädare har utsetts för dem.

Det finns mer... men detta får räcka. Stackars barn

Tack för all den här nya infon Timeout. Det är så man sätter fredagsmyset i halsen.

Det är lite svårt att smälta de här uppgifterna men de har bidragit till att bättre förstå Karin, omständigheterna, och lite mer hur HOL och främst barnen upplevt allt. Fy fan.
Positivt är att de som tvivlar på att hon hade alkoholproblem nu kan tystas en gång för alla. En extra eloge för det till Timeout och evtl annan som hjälpt till i kulisserna.

Det är förvånansvärt galet ofta hon lyckas få polisens uppmärksamhet. Tappat räkningen här men en tidslinje var ju en bra idé. Det är nästan så man kan tro att hon vill sitta inne några år för att slippa ansvaret att vara ute bland andra människor...

Bara den här grejen att dra tre glas vin på pizzerian. Är det förbeställd hämtpizza så är det ju jäkla snabbt jobbat med barnen i hasorna där på pizzerian.

Hon har inte direkt prenumererat på titeln Årets Mor. Hon slår poliser, hon slår barn, vad mer är hon kapabel till?
Senast redigerad av Avel 2019-09-27 kl. 21:46.
Citera
2019-09-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack för all den här nya infon Timeout. Det är så man sätter fredagsmyset i halsen.

Det är lite svårt att smälta de här uppgifterna men de har bidragit till att bättre förstå Karin, omständigheterna, och lite mer hur HOL och främst barnen upplevt allt. Fy fan.
Positivt är att de som tvivlar på att hon hade alkoholproblem nu kan tystas en gång för alla. En extra eloge till Timeout och evtl annan som hjälpt till i kulisserna.

Det är förvånansvärt galet ofta hon lyckas få polisens uppmärksamhet. Tappat räkningen här men en tidslinje var ju en bra idé. Det är nästan så man kan tro att hon vill sitta inne några år för att slippa ansvaret att vara ute bland andra människor...

Bara den här grejen att dra tre glas vin på pizzerian. Är det förbeställd hämtpizza så är det ju jäkla snabbt jobbat med barnen i hasorna där på pizzerian.

Hon har inte direkt prenumererat på titeln Årets Mor. Hon slår poliser, hon slår barn, vad mer är hon kapabel till?
Bita, sparka och knäa hundvakten, bita makens vän...
Citera
2019-09-27, 22:04
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
En fråga: Hade han bandage eller plåster på huvudet?

Han hade inget vardera. Jag förstår såklart att du måste förstått, annars hade jag skrivit detta.

Vad är det du vill förstå mera som du icke vet?
Senast redigerad av capire 2019-09-27 kl. 22:09.
Citera
2019-09-27, 22:05
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Positivt är att de som tvivlar på att hon hade alkoholproblem nu kan tystas en gång för alla. En extra eloge för det till Timeout och evtl annan som hjälpt till i kulisserna.

Anstifta någon/några för att misshandla och sen skjuta HOL...
Barnen är födda 2002 och 2004 och Karins missbruk drog igång 2006-2007.
Hade jag sett en full mamma med så små barn på en pizzeria så hade jag gjort mig olycklig på henne. Jag hade fan inte gett mig förän både polis och socialtjänst hade varit där.
Men folk är så förbannat flata i dag och rädda för att lägga sig i så dom vänder bort huvudet och låtsas inte se... till och med dom som själva är föräldrar. FY FAN
Om HOL hade fått riktig hjälp i tid av sina och hennes vänner så hade det inte behövt gå så här långt. Våga lägga er i även om ni åker på en utskällning.
Citera
2019-09-27, 22:05
Medlem
Nu har det gått 20 dagar och den namngivne, misstänkte, skytten är fortfarande inte gripen.
Polisen verkar inte alltför angelägen att hitta honom. Eller.
Han är väl inte ens efterlyst för detta.

Finns det ingen som kan berätta vilken prio polisen har på att gripa honom?
Det Måste väl vara känt på varje polisstation i Mellansverige. Hans bild borde sitta på varje anslagstavla och varje sommarstugeinbrott borde undersökas.

Nåt lurt är det. Troligen för svårt för detektiven f b att greppa över.

Det är roligare att älta en tokig kvinnas eskapader i en aldrig sinande tvålopera.
Citera
2019-09-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Bita, sparka och knäa hundvakten, bita makens vän...

...och man kan ju bara tänka sig alla galenskaper i den där nedlagda förundersökningen där hon barrikaderat sig hemma hos den kvinnliga polisen och all annan skit som inte lyfts fram här än men som HOL och barnen fått leva med i flera år. Hon har ju skapat kaos i alla sammanhang hon har hamnat i.
Citera
2019-09-27, 22:11
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det bär mig lite emot att lägga ut för mycket om parets liv men för att förstå varför vissa saker händer så försöker jag sålla så gott jag kan och lämnar barnen utanför så mycket jag kan.
Rätten skriver inte alltid rätt så jag lägger rättelser inom parentes.

Har man läst det jag har tillgång till så förstår man varför HOL sökte kontaktförbud redan 2013.

PROTOKOLL 2014-01-28
muntlig förberedelse
Parterna har levt åtskilda sedan hösten 2013 (ska vara våren/sommaren).
Henrik Olsson Lilja bodde från den 1 september till den 30 november 2013 i en lägenhet på Karlavägen. Barnen bodde under denna tid på olika ställen.

Efter denna tid var det tänkt att han skulle bo med barnen i bostaden. Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.
Vid ett senare tillfälle, den 16 december 2013, kom Karin Lilja till bostaden varefter det uppstod en tumultartad situation som Henrik Olsson Lilja sedermera anmälts för.
Karin Lilja är misstänkt för brott efter samma tillfälle och den misstanken kvarstår mot henne.

Från den 20 december 2013 har Henrik Olsson Lilja bott med barnen hemma hos sin syster på X.
Barnen trivs med att bo där men vill såklart återvända till sitt hem.
Socialtjänsten har bett Henrik Olsson Lilja att ansöka om ensam vårdnad och hotat med att man i annat fall kan komma att omhänderta barnen enligt LVU.

Helt otroligt HOL ville att barnen skulle få hjälp av psykolog men det kräver ett samtycke från Karin Lilja. Parterna kan dock inte enas om detta.
Barnen får gå på ett ställe där inte båda föräldrarna behöver samtycka.
Karin Lilja gick emellertid dit när barnen var där och störde dem.

Det här blir bara sjukare och sjukare
Vid ett tillfälle under hösten 2013 (ska vara 2012 enligt domen 2015) samlade Henrik Olsson Lilja hennes vänner för en s.k. alkoholintervention, dvs. ett möte med henne och hennes vänner för att prata om hennes alkoholproblem. Hon blev mycket arg för detta och efter det anmälde hon Henrik Olsson Lilja för grov kvinnofridskränkning, vilken enligt anmälan skulle ha pågått från 1998 till 2012. Någon misstanke kvarstår dock inte.

Våldet mot barnen
Karin Lilja är misstänkt för spark och slag mot ett barn och tag om hals på ett annat.
Det pågår en förundersökning mot Karin Lilja på grund av våld riktat mot barnen.
Förhör har hållits med barnen och en särskild företrädare har utsetts för dem.

Det finns mer... men detta får räcka. Stackars barn

Herregud! Jag saknar ord! Vilken sjuk människa hon är! Hon kan omöjligt inse det själv eftersom hon inte verkar göra något vettigt för att få hjälp. Det har verkligen gått för långt. Jag säger bara, LPT!
Citera
2019-09-27, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det där finner jag också intressant. Det är ansökt innan de misstänkta anstiftanärendena 2015 med avslag.

Och om de nu las ner, vad var grunden till att plötsligt få en kort tids kontaktförbud?
Finns det nåt mer i samma veva som hon sysslat med?
Tack, Timeout och alla Ni andra för ny info. Angående det där kontaktförbudet 2016 är det något skumt som vi inte får veta.

– Hon meddelades ett kontaktförbud som varade i fyra månader under 2016. Bakgrunden till det kan jag inte gå in på eftersom det inte är offentligt, säger chefsåklagare Joakim Zander till Aftonbladet.

Jag tror inte kontaktförbudet är baserat på dom två attackerna (nedlagda) utan något konkret måste ha visats för rätten. Uppenbara hot och trakasserier i form av sms telefonterror uppsökande på arbetsplats förföljelse av HOL på dennes fritid. Även socialen kan ha haft intyg som styrker att KL ska ha kontaktförbud mot HOL pga att han har hand om barnen.

Som sagt 2015 måste ha varit ett hektiskt år för KL. I princip gå på fyllan trakassera barn och HOL samt hitta på anledningar till juridiskt djävulskap.
Sammanfatning. HELT OTROLIGT!
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-09-27 kl. 22:18.
Citera
2019-09-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Nu har det gått 20 dagar och den namngivne, misstänkte, skytten är fortfarande inte gripen.

Det Måste väl vara känt på varje polisstation i Mellansverige. Hans bild borde sitta på varje anslagstavla och varje sommarstugeinbrott borde undersökas.

Det är roligare att älta en tokig kvinnas eskapader i en aldrig sinande tvålopera.

De håller nog utkik med de resurser de har gissar jag. Finns ju långt många fler mer prioriterade ärenden, mord, våldtäkter, narkotika osv, än det här där det måste till spaningsresurser och annat.

Vill de ha hjälp från allmänheten så får de väl läcka en bild.

HOL verkar ju efter omständigheterna må rätt hyfsat. Han skulle ha kunnat vara död eller legat i koma menar jag, då hade det varit än mer fart på polisen.

Tystnaden från polisen borde vara ett positivt tecken får vi hoppas. Någon som vet om de kan fortsätta spana på honom om de hittar honom om han redan är häktad eller måste de plocka in honom då enligt lag?

Edit: Han känner väl halva poliskåren i Sthlm efter att ha sprungit på förhör i polishuset mer eller mindre hela sitt yrkesliv. Polisen vill lösa detta prestigeärende. Vi ska inte tro nåt annat.
Senast redigerad av Avel 2019-09-27 kl. 22:21.
Citera
2019-09-27, 22:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus

Hur gammal är du egentligen? Det handlar inte om vad som är roligt, det handlar om att försöka förstå vem hon är och varför hon har gjort allt.

Det finns folk som har hållit sig undan mycket längre än så här så det är inget ovanligt.
Han är efterlyst och häktad för att ha uteblivit från en rättegång och det positiva med det är att när han åker fast så har polisen ingen tidspress för att häkta honom för han är redan häktad och då kan han utredas i lugn och ro. Läs en tidning kanske så du är uppdaterad om vad som händer?

Mannen som pekas ut som misstänkt för skotten mot advokat Henrik Olsson Lilja är sedan i fredags häktad i sin utevaro, skriver Dagens Juridik.
Han var kallad till rättegång i ett bedrägeriärende men dök inte upp.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/utpekade-skytten-haktad-i-sin-utevaro-i-annat-arende/

Men vore jag Olafsen så skulle jag vara väldigt försiktig om Karin är i närheten.
Vem vet... någon kanske fixar extra ren "skit" till narkomanen och det blir en överdos och så är skytten borta. Hur bevisar man då att Karin har anstiftat något?
Med tanke på vad Karin har gjort hitintills så är inget omöjligt... sopa igen spåren efter sig...
Citera
2019-09-27, 22:29
Medlem
Ja. De vill nog lösa. Men verkar inte leta efter honom. Allt du sa var ju fromma förhoppningar bara

Citat:
De håller nog utkik med de resurser de har gissar jag. Finns ju långt många fler mer prioriterade ärenden, mord, våldtäkter, narkotika osv, än det här där det måste till spaningsresurser och annat.

Vill de ha hjälp från allmänheten så får de väl läcka en bild.

HOL verkar ju efter omständigheterna må rätt hyfsat. Han skulle ha kunnat vara död eller legat i koma menar jag, då hade det varit än mer fart på polisen.

Tystnaden från polisen borde vara ett positivt tecken får vi hoppas. Någon som vet om de kan fortsätta spana på honom om de hittar honom om han redan är häktad eller måste de plocka in honom då enligt lag?

Edit: Han känner väl halva poliskåren i Sthlm efter att ha sprungit på förhör i polishuset mer eller mindre hela sitt yrkesliv. Polisen vill lösa detta prestigeärende. Vi ska inte tro nåt annat.
Citera
2019-09-27, 22:30
Medlem
En undran ni som är igång och gräver och gräver i allt tragiskt som denna familj uppenbarligen varit med om med, som ni skriver; beroendesjukdom, medberoende och barn som tagit rejält med stryk: Tror ni att HOL tycker att det är bra att all denna skit kommer fram om hans förmodade medberoende och x:ets förmodade beroendesjukdom/psykiska ohälsa? Vad tror ni barnen kan tycka om detta? (Nu hoppas jag vid gudarna att varken HOL eller barnen någon gång läser all skit som kommit fram i "offentligheten". Det blir ju s a s att uppleva allt elände igen.

Tråden handlar om ett förmodat mordförsök och kanske också om något annat som kan handla om jäv i domstol Ni har skrivit hundratals inlägg om ovanstående, det räcker med råge.
Det kan ju vara så att KL inte har med dessa brott att göra, även om en hel del pekar åt det hållet

Hyenamentaliteten och att frossa i andra människors olycka är en FB-paradgren, då man kanske för en stund kan glömma sitt eget tråkiga liv. Er besatthet och frossande är osmaklig!
Håll er till brottet och de nya uppslag kring ev. jäv är mitt tips/förslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in