Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-14, 19:59
Medlem
E_girlen:
Har du fått ditt elevtillstånd än? Isf borde du har fått lämna in papper till polisen om en personundersökning vilket inte är riktigt samma sak som bara ett utdrag ur brottsregisret... Den går lite djupare än så...
Citera
2008-11-14, 21:32
Medlem
sassafrass avatar
jamen lägg ut texten kring det hela nu då. finns ingen anledning att vara så kryptisk i det här läget
Citera
2008-11-14, 22:15
Medlem
Personutredning heter det och inte personundersökning förresten...

Citat:
Ursprungligen postat av Säpo
För anställning som är placerad i säkerhetsklass 1 eller 2 kompletteras registerkontrollen med en särskild personutredning. I denna kontrolleras i huvudsak den berörda personens ekonomiska förhållanden. De uppgifter som kontrolleras anger personen i en bilaga till registerkontrollen, på en blankett för särskild personutredning.
Citera
2008-11-15, 00:49
Medlem
sassafrass avatar
jaha, där ser man. jag har personligen svårt att se hur en persons "ekonomiska förhållanden" har relevans i sammanhanget (förutsatt att man inte är kriminell).

tack för infon!
Citera
2008-11-17, 13:07
Medlem
Ja jag har fått mitt elevtillstånd... Kom på nu att jag visst lämnat in nåt papper till polisen, men vet inte exakt vad det innebar. Va bara en lapp som skickades med från LFV som man sedan lämnade in på en polisstation, sen fick man tillbaka den och skickade den återigen till lfv. vet inte exakt vad som stod på lappen men det är nog svårt att inte bli "godkänd" på den delen om man nu inte är kriminell...
Citera
2008-11-23, 02:59
Medlem
rapidshits avatar
Så om man jobbat rätt mycket svart är man körd alltså?
Senast redigerad av rapidshit 2008-11-23 kl. 03:09.
Citera
2008-11-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapidshit
Så om man jobbat rätt mycket svart är man körd alltså?

Så länge du inte har några betalningsanmärkningar eller andra ekonomiska problem så är det nog inga problem...
Citera
2008-11-24, 22:24
Medlem
Cabrons avatar
Tungt fokus på själva utbildningen och lön här. Någon som vet någonting om hur jobbet i sig är?

Hur ser en normal arbetsdag ut?

Hur ser schemat ut, jag antar att det kan bli jobb på kvällar, nätter, helger, jul- och nyårsaftnar?

Jobbar man 40-timmarsveckor? Åttatimmarsdagar? Fem dagar i veckan?

Kanske läge att ändra den värdelösa rubriken...
Citera
2008-11-24, 22:36
Medlem
Hur kommer det sig att du tror att det gick dåligt? Vad hände?
Citera
2008-11-24, 23:55
Citat:
Ursprungligen postat av Noema
Hur kommer det sig att du tror att det gick dåligt? Vad hände?

Han klarade det ju, jättegammal tråd för övrigt
Undra hur det gick sen
Citera
2008-11-25, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Tungt fokus på själva utbildningen och lön här. Någon som vet någonting om hur jobbet i sig är?

Hur ser en normal arbetsdag ut?

Hur ser schemat ut, jag antar att det kan bli jobb på kvällar, nätter, helger, jul- och nyårsaftnar?

Jobbar man 40-timmarsveckor? Åttatimmarsdagar? Fem dagar i veckan?

Kanske läge att ändra den värdelösa rubriken...

Beskrivning av jobbet på en av centralerna.

36.25 timmar, du lägger schema själv (lite justeringar kan behövas), 3 skift, en arbetsdag är ca 7,5-8 timmar där man jobbar ca 1,5 timmar och är ledig 45 minuter osv. Stundtals väldigt stressigt men även perioder där man har väldigt lite att göra.
Ett tips till dem som söker och kommer in: Ta ert cert och flytta sen utomlands. Mycket lukrativt! Oftast minst 50% högre lön, kortare arbetstid, lägre pensionsålder, bättre övertidsersättning osv.
Citera
2008-11-25, 16:31
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasnoname
Ett tips till dem som söker och kommer in: Ta ert cert och flytta sen utomlands. Mycket lukrativt! Oftast minst 50% högre lön, kortare arbetstid, lägre pensionsålder, bättre övertidsersättning osv.

Det gäller väl oavsett vad man jobbar med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in