Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-03-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eximius
Jag tar för givet att det bara är att lämna över testresultaten till ACR. Det är ju EPN som håller i deras rekrytering också så det borde ju inte vara några problem.

Lite knivig situation detta, men jag blir glad oavsett vilken utbildning jag kommer in på, om jag kommer in Jobbig väntan nu.

Håller verkligen EPN i LFVs tester? Så har det nämligen inte varit de senaste åren.. Det borde inte skapa några problem egentligen, men man kan ju aldrig vara säker.

Låter bra det! Lycka till!
Citera
2013-03-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterson90
Håller verkligen EPN i LFVs tester? Så har det nämligen inte varit de senaste åren.. Det borde inte skapa några problem egentligen, men man kan ju aldrig vara säker.

Låter bra det! Lycka till!

Det är mer än jag vet faktiskt, men jag antar att det inte är några problem för LFV att lämna över dem till EPN i sådana fall.

Tack
Citera
2013-03-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Om det inte ändrats finns det övningstest.

jag är väldigt nöjd, det är svårt, riktigt svårt. men det är också väldigt givande och det känns som kvalitén är hög.
Har du börjat OJT ännu, i så fall, vart blev du placerad? Om inte, vilken fas i träningen är du i?
Citera
2013-03-10, 20:59
Medlem
Jag är fortfarande i skoldelen av utbildningen.
Citera
2013-03-16, 00:40
Medlem
Vilodags avatar
Hur är testerna till flygledarutbildningen? Vad kan man öva på?
Citera
2013-03-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilodag
Hur är testerna till flygledarutbildningen? Vad kan man öva på?

För NATS tester, läs på allmänt om flyg och flygledning samt lär dig dokumentet du får innan.

Öva upp din grundläggande matte (sträcka/fart/tid).

Öva din Engelska.

Och det är nog det, kommer du till intervjun kan man ju göra standard intervjuprep (läs om företaget, arbetsrollen, förbered svar på troliga frågor etc).

Men generellt är det väldigt lite man kan öva på innan, det är till största delen att antingen har du det eller så har du det inte.

Jag skulle tro att LFVs tester är liknande grejer?
Citera
2013-03-16, 12:42
Medlem
Citat:
För NATS tester, läs på allmänt om flyg och flygledning samt lär dig dokumentet du får innan.

Öva din Engelska.

Och det är nog det, kommer du till intervjun kan man ju göra standard intervjuprep (läs om företaget, arbetsrollen, förbered svar på troliga frågor etc).

Men generellt är det väldigt lite man kan öva på innan, det är till största delen att antingen har du det eller så har du det inte.

Jag insåg att det är värt att nämna att så där såg NATS tester ut när jag gjorde dom, det kan ha ändrats avsevärt från då till nu.
Citera
2013-03-17, 08:40
Medlem
Citat:

Öva din Engelska.

LFVs tester är liknande. I hela Europa används väl FEAST-testerna som fas 1 och fas 2, men det verkar som att NATS har något eget tillägg där?
Citera
2013-03-18, 22:35
Medlem
Vilodags avatar
Citat:

Öva din Engelska.

Är det inga stresstester/simultan/psykologiska tester?
Citera
2013-03-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilodag
Är det inga stresstester/simultan/psykologiska tester?

Jo, det finns såna inslag också, men det är inte direkt något man kan öva på och inte heller något det är avsett att man ska ha övat på innan. Testerna finns ju enbart där för att undersöka hur lämplig man är som flygledare och om man "lurar" testerna slår det oftast bara tillbaka på en själv när man inte fixar utbildningen...
Citera
2013-03-21, 19:34
Medlem
Åldersgränsen på 20 år hos ACR, är den strikt eller något som går att tänja på?
Citera
2013-03-21, 19:45
Medlem
Jag har inte reserchat ACR alls, handlar det om att tänja upp eller ner? Jag antar att det är "minst 20 år" för att bli antagen?

I UK finns vissa begränsningar på när man kan få sin licens vilket gör att minimigränsen är 18 år för ansökan till NATS. Men jag har ingen koll på om det finns liknande begränsningar i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in