Citat:
Ursprungligen postat av wini
Jag ska göra tester på Sturup i april eller juni har jag fått reda på. Men gillar dock inte riktigt deras nya idéer om att man först ska plugga i Linköping för att sedan fortsätta på Sturup. Vore det bättre att söka sig till Danmark för att göra testerna och sedan gå den vägen?
Nej jag har också det som anledning att inte söka i Sverige. Dessutom bor jag någon mil ifrån Malmö så att ta sig till Kastrup är relativt smärtfritt för min del. Sen kan man även titta på löneskillnaden när man börjar jobba. I Danmark ligger ingångslönen på 50k, i Sverige är ingångslönen 27k.
Nu när jag tänker efter vet jag iofs inte om Danmarks utbildning kommer vara lagd på Sturup eller Kastrup när Sveriges ändras till Linköping. Dessutom har jag svårt att tänka mig att på och jobba i typ..Ålborg..som ligger i princip längst bort i Danmark. I Sverige spelar det inte så stor roll om man hamnar i Norrland, Göteborg, Skåne osv för här känner man lite folk överallt. I Danmark är man verkligen helt utan vänner till en början. Tungt.