Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Som jag sa innan så sysslar jag med flygsimulering så jag är så kallad "hobbyflygledare" Så jag har tillbringat många timmar framför datorskärmen och flyglett folk på nätverket vatsim. Vill du veta mer om det så kan du ta en titt i den här tråden i spelforat:
https://www.flashback.org/p25011711#p25011711

Ja men vad roligt! Jag försökte hitta ATC-funktionen i FSX för länge sedan, men anstränge mig väl inte tillräckligt.. Hur börjar man :P?
Citera
2010-08-22, 23:43
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaKlockan
Ah, men först och främst ska du få tillbaka ett mail där de ber om att du går till en optiker och gör en synundersökning innan du blir nerkallad. För mig dröjde det 2-3 veckor innan jag fick det mailet! Skulle nästan gissa på att det kommer imorgon eftermiddag för dig!
Jasså, det är så det går till! Ja det har gått runt 3 veckor nu, men kanske dröjer eftersom de inte tar in fler? Vad vet jag :P
Citera
2010-08-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mefi
Ja men vad roligt! Jag försökte hitta ATC-funktionen i FSX för länge sedan, men anstränge mig väl inte tillräckligt.. Hur börjar man :P?

http://www.vaccsca.org/
Citera
2010-08-22, 23:51
Medlem
Citat:
http://www.vaccsca.org/
Ohh! Spännande! Kollar upp direkt
Citera
2010-08-22, 23:55
Medlem
Fråga om det är något bara Jag föreslår dock att du lägger dom i tråden om FSX (https://www.flashback.org/t285500) så det inte blir alltför mkt OT här
Citera
2010-08-27, 13:26
Medlem
Då ska man till england i November och göra Stage 1 för NATS. Bara att plugga på materialet och hålla tummarna, men fy sjutton vad nervöst det är
Citera
2010-08-27, 14:40
Medlem
Citat:
Då ska man till england i November och göra Stage 1 för NATS. Bara att plugga på materialet och hålla tummarna, men fy sjutton vad nervöst det är

Lycka till! Och kom ihåg, även om det känns som det går åt pipan, kämpa på! Jag trodde själv inte att jag hade klarat det och fick en mycket trevlig överraskning.
Citera
2010-08-27, 14:58
Medlem
Tack! Testerna ska tydligen vara gjorda för att vara omöjliga att hinna med, framförallt steg 2 ska tydligen kännas som att det gått helt förfärligt. Men jag har över en månad att plugga inför dom här testerna nu så det känns ändå som att jag har bra chanser att förbereda mig
Citera
2010-08-27, 15:40
Medlem
Citat:

Stort grattis till dig! Hoppas det går bra
Citera
2010-08-27, 15:43
Medlem
Jag får återkomma med en uppdatering när jag gjort testerna 11 November i Swanwick blir det
Citera
2010-08-27, 19:41
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Jag får återkomma med en uppdatering när jag gjort testerna 11 November i Swanwick blir det
Krävs det några särskilda betygskrav eller ålderskrav för att ansöka till NATS?
Citera
2010-08-27, 23:08
Medlem
Du behöver 5 GCSEs med C-level eller högre. Det lättaste här är att maila till HR (human resources) och lista alla dina betyg så slår dom upp i en pärm om det möter kraven. Och får du inget svar på ett tag så ring upp dom så är dom väldigt hjälpsamma (dom glömde mitt mail efter första svaret men när jag ringde dom så återkom dom två timmar senare med resultat).

Inga ålderskrav, dom fick slopa detta pga lagkrav (ansågs diskriminerande), du måste dock vara 18 vid ansökan och man måste vara minst 21 för att hålla radarlicens så är man ung kan man bli "tvångssatt" på areakursen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in