Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Precis tillbaka från intervjun på LFV nu. Verkligen ingen aning om hur det gick, jag bara pratade på och nu får det bära eller brista
Spännande! Sades det när du kan förvänta dig ett svar? hur långt efter fas 2 fick du göra intervjun?

Hoppas du kommer in!
Citera
2010-03-19, 10:51
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mefi
Spännande! Sades det när du kan förvänta dig ett svar? hur långt efter fas 2 fick du göra intervjun?

Hoppas du kommer in!

Gjorde alla andra faser i Holland så.. men dom sa cirka 2 veckor tills jag får svar.

Det hoppas jag också!
Citera
2010-03-19, 22:55
Medlem
nandovikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJR1300
Finns det någon reservofficer flygledare på forumet som kan berätta mer ingående vad "testdag 2" innebär? (försvarsmakten)

Måste vara något mer än bara psykologsamtal.
Många som blir avskiljda på denna fas?

Någon annan här som ska ner till Lv6 btw?

Mvh
fjr1300

Det innehåller med stor sannolikhet några tester av simultankapacitet (och syn/hörsel ?).
Annars är det väl en professionsintervju med en officerare och en psykologintervju

Här faller nog en del ifrån ja, om man inte får godkänt på de specifika testerna. Annars graderas man mellan 0-3 där 3 är bäst under antagningskommissionen och sedan så får man hoppas att man var bättre än de andra som sökte...

Sen får man besked ngn gång vid midsommar typ.
Citera
2010-03-20, 00:27
Medlem
marlicas avatar
Någon som har lite länkar om utländska flygledar-utbildningar?
Citera
2010-03-20, 11:51
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandovika
Det innehåller med stor sannolikhet några tester av simultankapacitet (och syn/hörsel ?).
Annars är det väl en professionsintervju med en officerare och en psykologintervju

Här faller nog en del ifrån ja, om man inte får godkänt på de specifika testerna. Annars graderas man mellan 0-3 där 3 är bäst under antagningskommissionen och sedan så får man hoppas att man var bättre än de andra som sökte...

Midsommar! Det var riktigt lång tid att vänta.. Då får man ju planerat vad man ska göra till hösten i god tid innan ifall man inte skulle komma in..
Citera
2010-03-20, 22:51
Medlem
nandovikas avatar
Citat:
Midsommar! Det var riktigt lång tid att vänta.. Då får man ju planerat vad man ska göra till hösten i god tid innan ifall man inte skulle komma in..

Tyvärr så är det väl så, samma som för högskolorna, tom lite tidigare...
Citera
2010-03-21, 18:48
Medlem
melander90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlica
Någon som har lite länkar om utländska flygledar-utbildningar?

googla för fan.
Citera
2010-03-22, 17:57
Medlem
nexss avatar
Damp ner ett brev idag från LFV som berättade att jag blivit godkänd Nu återstår endast försvarsmaktens testdag 2, men även om jag inte skulle skulle bli godkänd av försvaret kan jag i så fall påbörja den civila flygledarutbildningen!
Citera
2010-03-22, 21:00
Medlem
clubbedseals avatar
Citat:
Damp ner ett brev idag från LFV som berättade att jag blivit godkänd Nu återstår endast försvarsmaktens testdag 2, men även om jag inte skulle skulle bli godkänd av försvaret kan jag i så fall påbörja den civila flygledarutbildningen!

Grattis får man väl säga! Det räckte alltså med att åka till Eurocontrol, klara testerna där och sen komma in på utbildningen i Sverige? Hänger inte med riktigt tror jag...
Citera
2010-03-22, 22:05
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clubbedseal
Grattis får man väl säga! Det räckte alltså med att åka till Eurocontrol, klara testerna där och sen komma in på utbildningen i Sverige? Hänger inte med riktigt tror jag...

Jag gjorde alla tester i Eurocontrol men gick inte vidare från sista intervjun. Gjorde istället fas3 (alltså intervjun) här i Sverige och gick vidare. Fick även göra ett skriftligt prov från fas2 som jag inte gjorde i Maastricht.
Citera
2010-03-22, 22:33
Medlem
Citat:
Jag gjorde alla tester i Eurocontrol men gick inte vidare från sista intervjun. Gjorde istället fas3 (alltså intervjun) här i Sverige och gick vidare. Fick även göra ett skriftligt prov från fas2 som jag inte gjorde i Maastricht.

Grattis! Jag tror jag åker ner för testerna någon gång i Maj, om det blir samma väntetid som för vad jag har hört i tråden.
Citera
2010-03-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nandovika

I see.
Flera tester..
Något som går att förbereda sig till eller bara ta som det kommer, som dom andra testerna?

Är du möjligtvis RO flygledare själv eller håller på att bli?

Till Nexs:
Grattis!
Får vi hoppas att vi är dom enda som kom dit
Har du fått elevtillståndet?

Vad menar du, att vi nu får påbörja den civila flygledarutbildningen om vi vill? Ifall vi inte kommer in på RO.
Måste vi gå genom Liu kursen då?
confused

MVh
fjr1300
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här