Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-11-25, 22:50
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevlar
Imorgon får jag veta hur det gick för mig på prov nummer 2. Är dock helt inställd på att jag misslyckades då jag gjorde en hel del fel på provet och så.

Är helt inne på reservplanen nu. Läkarprogrammet! Yeah!

Skulle det däremot visa sig att jag gått vidare till intervjun, ja då blir det kalas imorgon!
Lova att uppdatera oss hur det gick!
Citera
2007-11-26, 19:05
Medlem
ZoltiRs avatar
Själv har jag klarat mig igenom det hela. Sitter och väntar på att få ett startdatum, segt... April eller augusti är det sagt i alla fall.
Citera
2007-11-27, 13:18
Medlem
BonZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoltiR
Själv har jag klarat mig igenom det hela. Sitter och väntar på att få ett startdatum, segt... April eller augusti är det sagt i alla fall.

Grattis! Du får åtrekomma senare och berätta hur det går och vad ni gör där
Citera
2007-11-27, 13:22
Medlem
ZoltiRs avatar
Tack! skall försöka att komma ihåg att avlägga någon slags rapport när det hela sätter igång.
Citera
2007-12-02, 12:38
Medlem
Jag klarade mig mot förmodan :O

Så nu är det bara en intervju och läkarkontroll som står mellan mig och jobbet
Najs.
Citera
2007-12-02, 21:53
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevlar
Jag klarade mig mot förmodan :O

Så nu är det bara en intervju och läkarkontroll som står mellan mig och jobbet
Najs.

Stort Grattis till dig då!
FL verkar vara ett riktigt trevligt arbete.
Citera
2007-12-03, 18:50
Medlem
Jag siktar också på att bli flygledare. Vet ej vad det är som lockar, men arbetet inom flyget har gått i generationer.

Farsan arbetade ett tag som flygledarassistent i torn, hoppas jag har fått med mig lite av hans kunskaper genom generna då

Skulle jag mot förmodan inte klara av testerna så får man väl se det på ett positivt sätt att inte leda flygtrafik än att sitta och inte vara helt hundra på vad det är man gör.

Isåfall är det bara att ta en ny väg i livet och se vart den vägen bär. Antagligen mot andra roliga möjligheter.
Citera
2007-12-10, 06:11
Medlem
Marxamas avatar
30:e november var jag på antagningsintervjun på Entry Point North... Tiden sedan dess har kretsat kring brevlådan. Idag KAAAANSKE jag får besked... Ugh! Hoppas verkligen att jag kommer in, känns som mitt drömyrke (och dessutom har jag ingen direkt backup-plan...)

(intervjun i sig var jag för övrigt rätt missnöjd med, en del frågor hade jag absolut kunnat svara mycket bättre på, menmen...)
Citera
2007-12-11, 10:48
Medlem
Fensters avatar
Till er som klarat testet:

Vad är det ni är bra på?

Hur länge det tar innan man får göra testerna från det att man skickat in ansökan?
Citera
2007-12-11, 11:33
Medlem
till er som klarade testerna följdfrågorna:

Anser ni er själva som smarta, har ni bra simultankapacitet.
kan ni röra vänster arm i sidled mot bröstet samtidigt höger arm klappar bröstet
Citera
2007-12-12, 17:31
Medlem
Fensters avatar
Flygledare woho!

OT:
Är det förbjudet att bumpa?
Citera
2007-12-15, 13:24
Medlem
ZoltiRs avatar
Från det att jag skickade in min ansökan tog det ungefär en månad innan jag fick göra det första testet. Sedan tog det ytterliggare 2 månader innan jag fick göra det andra, detta var dock i maj respektive juli så det går nog snabbare om det inte kommer en sommar samtidigt.

Intervjun fick jag sedan göra i slutet av september, sedan fick jag information angående medical och elevtillståndsansökan och i början av november fick jag mitt elevtillstånd, nu är det dock väntan igen på ett startdatum, men i januari vet jag nog

Vet inte riktigt om jag kan sätta fingret vad jag är bra på. Har dock alltid haft lätt för siffror och att räkna. Tycker klurigheter, problem och liknande är hur kul som helst och anser mig vara rätt allmänbildad, har även rätt lätt för att snabbt sätta mig in i en situation.

Lät som ungefär som en arbetsintervju i det sista stycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in