Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-12, 13:08
Medlem
Betongbarns avatar
Någon som har länk till den danska sidan där man kan söka till flygledarutbildnigen?

Bliflyelejdere.dk eller något sådant.

Samt kanske någom som vet vad som händer med den danska utbildningen HT2010 när den svenska flyttar???
Citera
2009-11-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Någon som har länk till den danska sidan där man kan söka till flygledarutbildnigen?

Bliflyelejdere.dk eller något sådant.

Samt kanske någom som vet vad som händer med den danska utbildningen HT2010 när den svenska flyttar???

http://www.flyveleder.com/

Den svenska kommer bara påbörjas i Linköping och sedan i övrigt fortsätta i Malmö som i dag.
Citera
2009-11-12, 20:21
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m99
http://www.flyveleder.com/

Den svenska kommer bara påbörjas i Linköping och sedan i övrigt fortsätta i Malmö som i dag.

Vad menar du med "påbörjas" i Lindköping ?.
Kommer man ex. 1 år där och resten av tiden i Malmö ?.

Kommer det bara att utbildas så pass många flygledare som det "behövs" så det finns jobb på LFV åt alla sen eller kommer de börja pumpa ut flygledare?

Lutar åt jag söker i danmark... har dock svårt att bestämma mig...
Citera
2009-11-12, 20:33
Medlem
Citat:

Kommer det bara att utbildas så pass många flygledare som det "behövs" så det finns jobb på LFV åt alla sen eller kommer de börja pumpa ut flygledare?

Varför just Danmark?
Citera
2009-11-12, 20:39
Medlem
Citat:

Jupps en tid i Linköping sedan Malmö

Du kan läsa mer här
http://www.lith.liu.se/il/protokoll/bilagor/2009/09-4/pilk09.4.8.pdf
Citera
2009-11-12, 23:17
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Imorgon åker man tillbaka till Maastricht i varje fall

Tog mig vidare.. endast intervju återstår nu. Egentligen skulle jag haft den idag men någon hade blivit kritiskt sjuk så alla som kom vidare får vänta på nya datum. Uppenbarligen var det riktigt allvarligt då detta innebär en extra resa dit och tillbaka + tillhörande kostnader för dem.. Men jävlar!
Citera
2009-11-13, 07:31
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaampan
Varför just Danmark?

Jag saknar Matte C och det är inget kvar i Danmark.
Man får försöka flera gånger, även om man misslyckas på testet.
Utbildningen verkar vara på Sturup hela tiden vilket passar mig bra då jag bor där..
Har även hört att lönen för danska flygledare är bättre.

Man ska ALLTID bifoga syntest vid ansökningar? eller är det bara om man har linser/glasögon man ska göra det?

Mvh BB
Citera
2009-11-13, 13:31
Medlem
Citat:
Jag saknar Matte C och det är inget kvar i Danmark.
Man får försöka flera gånger, även om man misslyckas på testet.Utbildningen verkar vara på Sturup hela tiden vilket passar mig bra då jag bor där..
Har även hört att lönen för danska flygledare är bättre.

Man ska ALLTID bifoga syntest vid ansökningar? eller är det bara om man har linser/glasögon man ska göra det?

Mvh BB

Om det är så, så har du prec räddat min dag!
Citera
2009-11-15, 19:03
Medlem
Vilken väg ska man gå för att få Luftfartsverkets elevgodkännande?

Har försökt googla, men det enda jag får upp är hur man ska göra för att få tillstånd att flyga plan på hobbynivå (dvs utdrag ur polisens register och medicinsk undersökning). Ingenting om datorbaserade tester och personlighetsundersökning

Hjäääälp en ytterst korkad själ (som vill bli flygledare, hehe )
Citera
2009-11-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffoth
Vilken väg ska man gå för att få Luftfartsverkets elevgodkännande?

Har försökt googla, men det enda jag får upp är hur man ska göra för att få tillstånd att flyga plan på hobbynivå (dvs utdrag ur polisens register och medicinsk undersökning). Ingenting om datorbaserade tester och personlighetsundersökning

Hjäääälp en ytterst korkad själ (som vill bli flygledare, hehe )

http://bliflygledare.nu/sa-blir-du-flygledare/
Citera
2009-11-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m99
http://bliflygledare.nu/sa-blir-du-flygledare/

Jaja men det är ju via LiU man ska gå efter HT 2010 (eller från ansökningen VT 2010 vad jag fattat det som) och då ska man ju bifoga elevgodkännandet i ansökan.

Då antar jag att man inte ska söka på det gamla hederliga sättet längre? Kan nämligen inte söka till skolan nu då jag endast har G i MaC men enligt Ansökan om alternativt urval till Kandidatprogrammet Flygtrafik och logistik vid Lindköpings universitet kommer jag inte behöva VG om jag söker HT 2010. Dock måste jag bifoga ett (eventuellt) godkännande och då vill jag veta var man får tag i det.

Eller är jag bara korkad nu? Ska jag skicka in den blanketten, få godkännandet trots att jag inte är behörig att gå utbildningen just nu?
Senast redigerad av griffoth 2009-11-15 kl. 20:45.
Citera
2009-11-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Tog mig vidare.. endast intervju återstår nu. Egentligen skulle jag haft den idag men någon hade blivit kritiskt sjuk så alla som kom vidare får vänta på nya datum. Uppenbarligen var det riktigt allvarligt då detta innebär en extra resa dit och tillbaka + tillhörande kostnader för dem.. Men jävlar!

haha, fan va drygt att behöva vänta
Skriv sen hur det går på intervjun, vilka frågor de ställer osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in