Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-25, 18:55
Medlem
Tavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01RFW
Ursprungligen postat av Bigthelin
Mycket sugen på att söka detta. Dock fick jag bara G i svenska B, vilket suger lite. Ingen som vet om det kan vara meriterande med arbetslivserfarenhet eller så?
Eller ska man måsta pallra sig iväg till komvux och läsa upp det? :

Arbetslivserfarenhet spelar ingen roll. Betygskraven som finns gäller.

Där har du faktiskt fel, man kan söka med bara g i engelska b om man har någon sorts erfarenhet. Vet inte vilken, men min räckte iaf. Detta fick jag reda på när jag skulle plugga upp. Matte och allt annat är dock skrivet i sten, jag saknar matten. Var dock på intervju på Kastrup idag, så man får väl hoppas på de istället
Citera
2009-05-26, 18:17
Medlem
IeatWhitePeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
ALLA som klarar av intagningskraven blir kallade till ett datorprov.
På de provet testas du i flera olika subkategorier.

Din förmåga att tänka i 3D, du ska kunna vrida och vända på en bild i huvudet utan problem.
Huvudräkning ska du klara av bra
Dina engelska kunskaper testas
och lite andra saker också
och till sist testas din förmåga att göra fler saker samtidigt... tex hålla koll på 10 flygplan i luften på en och samma gång med olika distanser mellan (både höjd och sidled) samt hastighet och sedan ska du enligt instruktioner hålla dessa separerade där du tillämpar ett par regler.

Tex om Plan A åker 40m/h fortare än Plan B så kommer den att intränga i Plan A's luftrum, då ska du se till att den inte gör det, genom att ge den order att åka högre/lägre eller svänga väst/öst, eller kanske också sänka hastigheten.
Men ibland kan du inte låta den sänka hastigheten eftersom instruktionen säger att planet ska vara framme vid flygplatsen en viss tidpunkt.

Det ÄR ett ansträngande jobb.. men för de lyckligt lottade som är duktiga är jobbet bra. Man stimuleras på många sätt. Och känner du att du har svårt att klara proven, då tycker jag knappast du ska försöka dig på utbildningen. För du kommer att testas på samma sätt under hela utbildningen. Tänk att ha ett halvår kvar och sedan kickas?

Jue längre in i utbildningen du kommer dessto mer och mer testas du på och mer saker du ska hålla reda på. Men när du klarat kursen och sedan ut till arbetslivet så vänjer du dig vid allt.

En liten fotnot Vänsterhänta har MYYYYYYYYYCKET större chans att lyckas. (Pga de områden av hjärnan de använder)
Vad skulle ni säga att av 10 elever är 7st vänsterhänta? Hur stor är risken?
Av dessa 7 vänsterhänta är 4st blonda tjejer. 1 brunett, och 2 killar.
Av de högerhänta är det OFTAST killar.

Så där rök mottot att blondiner är korkade

ska plugga till FL, och JAAAADÅÅÅÅÅÅ HÄR ÄR MAN VÄNSTERHÄNT
Citera
2009-05-26, 21:21
Medlem
Grymt taggande känns denna tråden alltså! Känns som ett yrke för mig! Varit inne på pilot ett antal gånger, men det här låter nästan roligare och mindre flyga non stopp hela tiden.

Oroar mig lite för testerna dock. Synd att man bara får testas en gång. Om man failar på ett senare steg, får man inte testas en gång till då? Eller är det bara det första testet som de menar?
Citera
2009-05-26, 21:27
Medlem
Ferres avatar
99,9999 % av alla gånger så finns det något annat intressant som man satsar på om man inte klarar sig bra på det första alternativet. Jag tror starkt att det är så i detta fall också.
Lev livet, diskutera med din sambo, läs och nån dag kommer du komma på ännu en "Fan, det här vill jag bli" och då satsar du på det.
Du är bara 25 så det är inte kört, själv brukar jag tänka att det ALDRIG är kört.
Så kör på och lycka till!

/Ferre
Citera
2009-05-27, 17:15
Medlem
Jag har då klarat testerna utan att vara vänsterhänt så det är inget måste Flummg1333, är du sugen så sök på en gång då det är låång väntetid för att ens få komma till testerna.
Citera
2009-05-27, 19:18
Medlem
Tavlos avatar
Jag va nere i Maastricht och gjorde testerna, gick vidare men flunkade på gruppövningarna. Sökte till Danmark istället, va som sagt på intervju i måndags. Om jag får go och klarar medical så är de kursstart v34

Lite kortare väntetid i Danmark, kan ju vara så också att dom inte planerar helt hundra
Citera
2009-05-27, 19:26
Medlem
Krävs det att man kan danska om man ska jobba i Danmark?
Citera
2009-05-28, 16:30
Medlem
Vadå 7 av 10 elever vänsterhänta..., tror vi är en vänsterhänt i min klass på 20 pers. Låter som något helt utan grund!

Vidare så sägs det att man behöver kunna danska för att bli utcheckad i danmark, men hur bra man ska kunna den vet jag icke!
Citera
2009-05-28, 21:13
Bannlyst
Åkte ner från min hemstad sthlm till malmö i tisdags och gjorde testerna och klarade det, nu återstår det att boka in test 2 sen intervju och sedan vänta till 2012, jippi....
Citera
2009-05-28, 21:18
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acke123
Åkte ner från min hemstad sthlm till malmö i tisdags och gjorde testerna och klarade det, nu återstår det att boka in test 2 sen intervju och sedan vänta till 2012, jippi....

2012.

Jag tänkte faktiskt söka till detta när jag gått ur gymnasiet, men fan vad lång väntetid.
Citera
2009-05-29, 12:34
Medlem
Tavlos avatar
Jag Kom In!!!!

Hej hopp! Fick mail nu om att jag kommit in på flygledareutbildningen i Malmø! Kursstart antingen augusti eller januari, så inte lång väntetid alls! SWEET SHIT
Citera
2009-05-29, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavlo
Hej hopp! Fick mail nu om att jag kommit in på flygledareutbildningen i Malmø! Kursstart antingen augusti eller januari, så inte lång väntetid alls! SWEET SHIT

Grattis! Man blir ju inte lite avundsjuk..

Tydligen så är väntetiden olika beroende på ort. Hur är det med väntetiden egentligen? Kan någon ärlig och vetandes person berätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in