Citat:
Ursprungligen postat av rapidshit
Stämmer det verkligen att man får göra intagningstesterna mer än en gång i Norge och/eller Danmark? Men det är ändå EPN man kommer in på? Jag tänkt skicka in min ansökan nu i veckorna som kommer, men innan jag fått reda på detta får jag nog avvakta.
Du får göra FEAST-testerna flera gånger i Sverige också, enbart att du bedöms på ett annat sätt och att du har en lägre chans att bli godkänd. Kontakta LFV för mer information om testerna och testerna i Norge/Danmark.
Nu har jag gått snart 2 veckor härnere i Tyskland, på den första fasen av tre stora faser, på EUROCONTROL's utbildning. Skolan som EUROCONTROL har kontrakt med här heter DFS Deutsche Flugsicherung, och ligger ungefär 2 mil utanför Frankfurt. Skolan är riktigt grym och lärarna håller en mycket hög standard, allt känns väldigt proffsigt.
Så min uppmaning till alla er som vill bli flygledare och som kan tänka sig att flytta utomlands och få en betydligt högre ingångslön och karriär, spana in EUROCONTROL's olika sektioner och sök er till någon av dem. Min slutstation blir som jag tidigare nämnt Maastricht, Holland.
http://www.eurocontrol.int
Lycka till alla som ska göra testerna!