Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-01-02, 14:54
Medlem
Ernie Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Gör man syntesterna i anslutning till något av testen eller gör man det privat? Duger det syntest som trafikskolor kan utfärda för körkortstillstånd eller krävs det test från aukt optiker?

Du kommer att få genomgå en ordentlig syn- och ögon undersökning av en ögonläkare när du gör den flygmedicinska undersökningen.
Citera
2009-01-02, 16:01
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie Ball
Du kommer att få genomgå en ordentlig syn- och ögon undersökning av en ögonläkare när du gör den flygmedicinska undersökningen.
Ok, så den är allt som krävs? Jag hade intrycket att man skulle bifoga ett syntest till ansökningshandlingarna.
Citera
2009-01-02, 16:48
Medlem
sassafrass avatar
ja, informationen om just det kunde vara lite tydligare på hemsidan. har man "perfekt" syn behövs ingen förundersäkning men om du har glasögon/linser måste ditt synfel mätas och resultatet bifogas i ansökan om jag inte minns fel.

utöver det är det bara kopia på betyg samt eventuellt andra meriter/intyg som ska med. ring upp dom direkt om du har några frågor, de är mycket trevliga att ha att göra med. jag blev kallad till första testet mindre än 24 timmar efter att jag skickat in min ansökan!

det är efter testen som det riktiga väntandet börjar...
Citera
2009-01-03, 10:19
Moderator
ksvs avatar
Radarbild och ljud LIVE

Här har ni ljud och radarbild live från Atlanta Center: http://www.atcmonitor.com

Bara så ni kan få en försmak av hur det kan komma att se ut och låta på ert framtida jobb.

Någon som tycker det är svårt att uppfatta vad dom säger?
Det är lugnt, man lär sig efter ett tag. Dessutom är det ganska mycket standardiserade fraser, vilket underlättar.
Citera
2009-01-23, 18:08
Medlem
axaxaxs avatar
Klarade test 1 och ska göra test 2 någon gång i februari. Nu ska tråden finkammas efter tips inför test 2. Någon? =)

Jag instämmer med föregående postare på en punkt; det går inte att träna till sig färdigheterna du behöver för test 1. DÄREMOT hade man faktiskt kunna förbereda sig bättre. Ett tips kan t.ex. vara att bekanta sig med numpad-siffertangenterna då de används i ett delmoment.

Ett stort lycka till riktar jag till de som ska göra sina tester inom en snar framtid!
Citera
2009-01-27, 09:07
Medlem
Någon annan som börjar nu imorgon?
Citera
2009-01-29, 08:01
Medlem
Har klarat alla testfaser och bara intervjun aterstar. Ni som har erfarenheter darifran, dela garna med er! Vore kanon att fa veta ungefar vad man kan forvanta sig samt om det finns nagot som kan vara bra att tanka pa.
Citera
2009-01-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristotle
Har klarat alla testfaser och bara intervjun aterstar. Ni som har erfarenheter darifran, dela garna med er! Vore kanon att fa veta ungefar vad man kan forvanta sig samt om det finns nagot som kan vara bra att tanka pa.

Det är i princip som en vanlig anställningsintervju. Bara var dig själv och svara ärligt på frågorna. Den svåra delen av antagningen har du redan bakom dig!
Citera
2009-02-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristotle

Som på de flesta arbetsintervjuer kommer de fråga om dina negativa och positiva egenskaper och hur du tror att de kommer påverka utbildningen och arbetet. Så det kan vara värt att tänka igenom.
Citera
2009-02-07, 20:25
Medlem
Ernie Balls avatar
Säg för guds skull inte att du har separationsångest! Konflikträdsla däremot är en eftersträvansvärd egenskap hos en flygledare.
Citera
2009-02-07, 20:32
Medlem
axaxaxs avatar
Citat:
Säg för guds skull inte att du har separationsångest! Konflikträdsla däremot är en eftersträvansvärd egenskap hos en flygledare.

det tog ett tag...
Citera
2009-02-07, 21:33
Medlem
Citat:

fyndig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in