2021-12-12, 12:23
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Tycker jag du ska göra. Jag tycker också att du ska inse att Lanka gjorde något virologin aldrig gjort - ett kontrollexperiment. Så även om du väljer att misstro Lanka "Han bara hittar på att han gjort experiment och Tyska domstolen ljuger också om det" så gäller det han påpekar likafullt. Inga "isolationer" av virus innefattar ett kontrollexperiment som visar att resultatet inte blir detsamma om experiment görs utan att tillsätta material man tror är infekterat av virus.

Främmande DNA/RNA är ju hittat.....
Citera
2021-12-12, 13:32
Medlem
Nedan är hela min korrespondens (hittills) med Stefan Lanka, eller snarare hans assistent Alejandro. Jag hade lite fel, det var inte förra året utan i mars i år jag kontaktade honom, men det KÄNNS verkligen som förra året! Jag hade också fel i att videon de hänvisar till var flera timmar, den är faktiskt bara drygt 7 minuter! Jag måste ha tänkt på alla hans andra evighetslånga utläggningar som brukar vara minst 2-3 timmar. Videon innehåller dock fortfarande inte de data jag efterfrågade – se länk i korrespondensen.

Jag skickade mitt första mail till fragen@wplus-verlag.de den 12 mars 2021 och frågade om jag kunde få ta del av data från kontrollexperimentet som bevisar att virus inte finns.

Två månader senare (22 maj) fick jag till slut ett svar som upprepade de gamla vanliga argumenten om rättegången (något som vid det här laget är så väldokumenterat fel att det är ganska patetiskt att fortsätta älta det). Bifogad var också en artikel (på tyska) från Lankas själv-publicerade tidskrift Wissenshaft Plus nr. 4 2017. Denna kan närmast beskrivas som ett fanzine eftersom det enbart publicerar hans egna åsikter. Artikeln är – håll i er nu! – signerad en ”Laborleiter eines unabhängigen Labors in Deutschland”, alltså en anonym labbtekniker på ett icke identifierat laboratorium i Tyskland. Den innehåller så vitt jag kan se inga verifierbara data alls och är dessutom skriven i exakt samma stil som de andra artiklarna i tidskriften, med diverse ej underbyggda påståenden och hätska angrepp på temat att klassisk virolog är felaktig. (Det verkar som om den där labbteknikern nog fick lite spökskrivarhjälp av Lanka ). Alejandro hänvisar också till en video som utlovar ett nytt kontrollexperiment, men det var ju inte det jag ville ha utan data från det som redan utförts.

Jag svarade att det var hemskt vänligt att skicka artikeln, men att den faktiskt inte innehåller några data och att den dessutom är skriven av en anonym författare. Kunde de dela mig sig av några data från experimentet som är verifierade av en oberoende granskare?

Svaret kom snabbt, att artikeln var anonym eftersom ingen vågade hjälpa Lanka under den uppmärksammade rättegången, men upprepade att ett nytt experiment skulle utföras inom några månader, samt en länk till samma video.

Jag svarade att jag faktiskt inte betraktar YouTube som en pålitlig källa. Har jag alltså rätt i att anta att det faktiskt inte finns några data från det utförda experimentet, frågade jag? Jag avslutade med att be dem dela data med mig så snart det finns tillgängligt.

Sedan dess har jag inte fått några mer mail. Jag skickade en påminnelse igår och skall dela med mig om det kommer något svar.

Summar summarum, Alejandro/Lanka säger uttryckligen att experimentet HAR ägt rum, men de kan inte presentera några data från det över huvud taget. Den enda dokumentation de uppbringat är tillskriven en anonym källa och publicerad i Lankas egen tidskrift, och innehåller alltså inga data.

Ja vad skall man säga? Om jag själv hade utfört ett experiment som verkligen på riktigt kullkastar 100 år av vetenskap så skulle jag nog inte gömma undan det i en liten privat tidskrift (på tyska dessutom). Jag skulle omedelbart dela med mig av resultaten i de många öppna databaser som existerar för att snabbt publicera och granska medicinska resultat. Jag skulle också ge en exakt beskrivning av hur experimentet utförs så att andra oberoende kunde upprepa det och bekräfta resultaten. Sedan skulle jag luta mig tillbaka och invänta mitt Nobelpris. Men det är väl bara jag…

---

12 mars 2021:

Dear Dr. Lanka

I was advised to contact you by one of your supporters on Facebook.

He claims that you have performed a control experiment that (indirectly?) proves that viruses, specifically measles viruses, do not exist. From what I understand, you have compared two samples, one claimed to carry viruses and one which does not. However, when testing for viruses, the same result has been given in both cases (i.e. showing the evidence of viruses in both samples). Is this correctly understood?

This is of course a surprising result and I admit I am sceptical, having not seen any data from the experiment. I have read the suggested publications on your web site that your supporter sent me. However, in these have not found any details of how you preformed the experiment, what the data was, or if it has been repeated.

Therefore, your Facebook supporter suggested I contact your directly to get access to the data. I wonder if you could please direct me to a publication containing the data from the experiment (an Arxiv upload or other pre-print is fine of course!) Failing that, could you send me the data directly?

Best regards

XXX

---

22 maj 2021:

Dear Prof. XXX

I am very sorry for such a late reply. My name is Alejandro and I am the closest to Dr. Lanka's assistant around. We have been receiving hundreds of e-mails, so we have had a hard time keeping up with all the work.

What you have in mind is the control experiment that was carried out during the measles trial in order to proof that the cytopathic effect of the organic tissue under study was not caused by the alleged viral infection. A paper published by John Franklin Enders in 1954 turned into of the main pillars of modern virology:

Enders, J.F. & Peebles, T.C. (1954) Propagation in tissue cultures of cytopathogenic agents from patients with measles.

https://archive.org/details/EndersPeebles1954/mode/2up

This method has been used ever since to "propagate and isolate" viruses. Healthy tissue (monkey kidney tissue with bovine phoetal serum usually) is allegedly infected with a fluid from an "infected" patient. The resulting cytopahic effect (basically the healthy tissue decomposing) is attributed to the presence and activity of the virus. The control experiment consists of not infecting the healthy tissue but still observing the cytopathic effect.

Enders carried out this experiment in 1954 with the alleged measles virus, but it is still being used with for all viruses (including SARS-CoV-2):

https://www.nature.com/articles/s41467-020-17796-z#:~:text=SARS%2DCoV%2D2%20shows%20a,observed%20in %20the%20plaque%20regions.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32380511/

During the measles trial, a physician handed over 6 scientific papers supposedly proving the existence of the measles virus (among them Ender's paper and two other papers that mimick the same process). Of course none of them prove anything, check for yourself:

1. Enders JF, Peebles TC. Propagation in tissue cultures of cytopathogenic agents from patients with measles. Proc Soc Exp Biol Med. 1954 Jun;86(2):277–286.
2. Bech V, Magnus Pv. Studies on measles virus in monkey kidney tissue cultures. Acta Pathol Microbiol Scand. 1959; 42(1): 75–85
3. Horikami SM, Moyer SA. Structure, Transcription, and Replication of Measles Virus. Curr Top Microbiol Immunol. 1995; 191: 35–50.
4. Nakai M Imagawa DT. Electron microscopy of measels virus replication. J Virol. 1969 Feb; 3(2): 187–97.
5. Lund GA, Tyrell, DL, Bradley RD, Scraba DG. The molecular length of measles virus RNA and the structural organization of measles nucleocapsids. J Gen Virol. 1984 Sep;65 (Pt 9):1535–42.
6. Daikoku E, Morita C, Kohno T, Sano K. Analysis of Morphology and Infectivity of Measles Virus Particles. Bulletin of the Osaka Medical College. 2007; 53(2): 107–14

Attached you can find an article that Dr. Lanka wrote on the control experiment that he carried out (it's in German though). However, soon he will publish a paper with a new control experiment, here you can check the video:

https://odysee.com/@DeansDanes:1/cpe-english:f

Regards

Alejandro

---

22 maj 2021

Dear Alejandro

Thank you very much for your response!

I have read the article (good test for my old school German! )

However, am I right in understanding that the source of the experimental data is not revealed?

It says "Autor: Laborleiter eines unabhängigen Labors in Deutschland”

Is there any reason for this? Is there any way to get access to data that is verified by an independent source?

Best regards

XXX

---

23 maj 2021

Hi XXX

The reason is basically that the laboratory decided to remain anonymous. Nobody dared to help Dr. Lanka during the very mediatic "measles virus trial".

However, that experiment is not relevant anymore as already stated. He is carrying out a new control experiment but this time he will publish the results. That's the reason why I forwarded this video to you: https://odysee.com/@DeansDanes:1/cpe-english:f

It will take some more time, but in a couple of months the information will be available.

Regards!

Alejandro

---

25 maj 2021

Dear Alejandro

Thank you for the clarification. However I’m sorry but I do not consider YouTube a reliable source of information. So basically what you are saying is that there is at this point no verified data available from a control experiment?

Please let me know when there is reliable data available!

Best regards

XXX

---

Inget svar från Alejandor/Lanka

---

11 december 2021

Dear Alejandro

I wonder if the data from this experiment have been published yet? By this I mean independently verifiable public data, not a video. I have searched medrxiv.org but did not find anything.

I look forward to your answer!

Best regards
Citera
2021-12-12, 13:55
Medlem
Notera förresten att i videon som jag fick skickad till mig PÅSTÅR Lanka att han precis har fått nya data... men det är inte dessa data han presenterar i videon utan gamla bilder! Han säger också att han tydligt kan se i elektronmikroskop hur de partiklar som motsvarar virus kan ses i båda preparaten, men - surprise - visar inga bilder från detta.

Den som vill läsa på exakt hur Lankas kontrollexperiment är en bluff kan lämpligen börja här. Kortfattat handlar det om att han medvetet fel-representerar hur sådana experiment redan görs.
https://twitter.com/reusvisser/status/1401553492414713857
https://www.integralworld.net/visser203.html

Till och med Lankas största fans verkar nu börja bli lite frustrerade över att det aldrig kommer ut några detaljer om experimentet:
https://www.integralworld.net/visser211.html

Jag tror nog att Lanka har spelat sin hand lite för hårt här. Genom att utlova riktiga data (och inte bara bladder och personangrepp) så har han fastnat i en rävsax där han till slut måste presentera något som i alla fall liknar ett riktigt experiment för att tillfredsställa sina dussintals fans. Men han disputerade på 90-talet och har helt enkelt inte längre någon koll på moderna metoder i fältet. Alltså skjuter han på avslöjandet framför sig och presenterar diverse fabricerade delresultat med löfte om att "allt kommer snart att bli avslöjat." Vi får se hur länge det håller! Jag har följt en Facebook-grupp om detta ett tag där det faktiskt kan ses ganska stor frustration över att det aldrig kommer några riktiga resultat.
Senast redigerad av Andelslott 2021-12-12 kl. 14:03.
Citera
2021-12-12, 15:39
Medlem
Ps. Den som undrar var Lankas idéer kommer ifrån lär väl inte bli förvånad över att det är samma anti-semitiska sörja som resten av Cui Bono bygger på:

—-

And what is Lanka’s view of health based on? It is based on the ideas of Ryke Geerd Hamer, a well-known figure in the Netherlands and Germany who claimed at the end of the last century that he could offer a new “Germanic” alternative to “Jewish medical science”, which he believes is aimed at exterminating the non-Jewish population. Hamer, in turn, based his ideas on those of the Nazi physician Gerhard Wagner, adding, among other things, his own ‘observation’ that most German oncologists these days were Jewish, and that no Jew in Germany receives chemotherapy… because the needles used to deliver it also implant nanochips containing venom compartments which can be activated via artificial moons.

Here we end up in a morass of anti-Semitism, pseudoscience and paranoia from which some people seem unable to escape.

https://www.skeptic.org.uk/2021/01/meet-the-conspiracy-theorists-who-believe-covid-isnt-real-because-viruses-dont-exist/
Citera
2021-12-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Ps. Den som undrar var Lankas idéer kommer ifrån lär väl inte bli förvånad över att det är samma anti-semitiska sörja som resten av Cui Bono bygger på:

—-

And what is Lanka’s view of health based on? It is based on the ideas of Ryke Geerd Hamer, a well-known figure in the Netherlands and Germany who claimed at the end of the last century that he could offer a new “Germanic” alternative to “Jewish medical science”, which he believes is aimed at exterminating the non-Jewish population. Hamer, in turn, based his ideas on those of the Nazi physician Gerhard Wagner, adding, among other things, his own ‘observation’ that most German oncologists these days were Jewish, and that no Jew in Germany receives chemotherapy… because the needles used to deliver it also implant nanochips containing venom compartments which can be activated via artificial moons.

Here we end up in a morass of anti-Semitism, pseudoscience and paranoia from which some people seem unable to escape.

https://www.skeptic.org.uk/2021/01/meet-the-conspiracy-theorists-who-believe-covid-isnt-real-because-viruses-dont-exist/

Mycket riktigt!

Något som redan påpekats i tråden, men fortfarande försvaras av nazzetomten Patrixxx.

Citat:
Ryke Geerd Hamer (17 May 1935 – 2 July 2017[1]), a German ex-physician, was the originator of Germanic New Medicine, also formerly known as German New Medicine and New Medicine, a system of pseudo-medicine that purports to be able to cure cancer. The Swiss Cancer League described Hamer's approach as "dangerous, especially as it lulls the patients into a false sense of security, so that they are deprived of other effective treatments."

Hamer held a licence to practice medicine from 1963 until 1986, when it was revoked for malpractice. His system came to public attention in 1995, when the parents of a child suffering from cancer refused medical treatment in favour of Hamer's methods. Hamer was charged with malpractice and imprisoned in several European countries.

Hamer claimed that his method is a "Germanic" alternative to mainstream clinical medicine, which he claimed is part of a Jewish conspiracy to decimate non-Jews.

....

Hamer's license to practice medicine was revoked in 1986 by a court judgment, which was reconfirmed in 2003. As he continued to treat patients, Hamer was investigated several times over allegations of malpractice and causing the deaths of patients.[4] He was jailed for twelve months in Germany from 1997 to 1998, and served a prison term from September 2004 to February 2006 in Fleury-Mérogis, France, on counts of fraud and illegal practicing. He subsequently lived in voluntary exile in Spain until March 2007, when Spanish medical authorities held him responsible for dozens of preventable deaths. In 1997,

https://www.flashback.org/sp71786880
Citera
2021-12-12, 15:53
Medlem
Tack för den extra informationen! Jag har inte följt Cui Bono-tråden så grundligt så det är lätt att missa
Citera
2021-12-12, 16:14
Medlem
Citat:
Tycker jag du ska göra. Jag tycker också att du ska inse att Lanka gjorde något virologin aldrig gjort - ett kontrollexperiment. Så även om du väljer att misstro Lanka "Han bara hittar på att han gjort experiment och Tyska domstolen ljuger också om det" så gäller det han påpekar likafullt. Inga "isolationer" av virus innefattar ett kontrollexperiment som visar att resultatet inte blir detsamma om experiment görs utan att tillsätta material man tror är infekterat av virus.

Jag har postat all information ovan. Jag väntar nu ivrigt på en förklaring till varför inga data har presenterats från det påstådda kontrollexperimentet.
Citera
2021-12-12, 18:41
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Jag har postat all information ovan. Jag väntar nu ivrigt på en förklaring till varför inga data har presenterats från det påstådda kontrollexperimentet.

Kan inte svara på det men det är inte orimligt att anta att det här är en väldigt het potatis med tanke på vad som står på spel. Jag har hört att de accrediterade labb som utförde Lankas experiment belagts med munkavle.

Men det någon som kan lite om vetenskaplig metodik borde förstå är att vad gäller frågan om virus existens så ligger bevisbördan hos de forskare som hävdar att de "isolerat" virus utan att göra ett kontrollexperiment. Och så länge det inte är gjort och kan konstateras ge ett annat utfall än de Lanka låtit utföra så är alla virus obekräftade. Och man kan ju verkligen fråga sig varför det inte gjorts om nu det Lanka hävdar skulle vara så fel och falskt.
Citera
2021-12-12, 18:53
Medlem
Citat:
Kan inte svara på det men det är inte orimligt att anta att det här är en väldigt het potatis med tanke på vad som står på spel. Jag har hört att de accrediterade labb som utförde Lankas experiment belagts med munkavle.

Så det finns alltså inga data från det påstådda kontrollexperimentet?
Citera
2021-12-12, 19:06
Medlem
Citat:

Men det någon som kan lite om vetenskaplig metodik borde förstå är att vad gäller frågan om virus existens så ligger bevisbördan hos de forskare som hävdar att de "isolerat" virus utan att göra ett kontrollexperiment. Och så länge det inte är gjort och kan konstateras ge ett annat utfall än de Lanka låtit utföra så är alla virus obekräftade. Och man kan ju verkligen fråga sig varför det inte gjorts om nu det Lanka hävdar skulle vara så fel och falskt.

De som INTE kan något om vetenskaplig metodik brukar svamla om "oberoende".

Hur kan experiment som ingen vet om de verkligen utförts kallas "oberoende", munkavle eller ej?
Vem skulle ha belagt ett labb med munkavle menar du? Nassetrams.
Citera
2021-12-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
De som INTE kan något om vetenskaplig metodik brukar svamla om "oberoende".

Hur kan experiment som ingen vet om de verkligen utförts kallas "oberoende", munkavle eller ej?
Vem skulle ha belagt ett labb med munkavle menar du? Nassetrams.

För att inte tala om att experimentet å ena sidan påstås ha övertygat en domstol, men å andra sidan är belagt med största möjliga munkavle! Märkligt, mycket märkligt.

Frågan kvarstår fortfarande, var är data från experimentet? Och om de inte är tillgängliga, varför göra en så stor affär av experimentet till att börja med, det stärker ju inte precis trovärdigheten? Och om det är så svårt att dela data från experimentet som redan utförts, varför inte åtminstone publicera proceduren för experimentet så att den som är intresserad kan upprepa det?

Frågor, frågor men ännu inga svar!
Citera
2021-12-12, 19:15
Medlem
Citat:
För att inte tala om att experimentet å ena sidan påstås ha övertygat en domstol, men å andra sidan är belagt med största möjliga munkavle! Märkligt, mycket märkligt.

Frågan kvarstår fortfarande, var är data från experimentet? Och om de inte är tillgängliga, varför göra en så stor affär av experimentet till att börja med, det stärker ju inte precis trovärdigheten? Och om det är så svårt att dela data från experimentet som redan utförts, varför inte åtminstone publicera proceduren för experimentet så att den som är intresserad kan upprepa det?

Frågor, frågor men ännu inga svar!

Bra grogrund för ekokammarpoddar som lever på att sprida vilda konspirationsteorier med andra ord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in