Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-09, 17:29
  #2581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Ikväll är det boksläpp av Tychosmodellen i Stockholm. Det sker i samband med ett föredrag jag hoppas spelas in. Vill själv inte besöka eventet och sitta där som en ensam katt bland hermeliner. Självklart är det lite lockande men då skulle jag gärna se att det var en mindre grupp av kritiker för att väga upp alla dem som sväljer RCBs alla påståenden med hull och hår.

Jag hoppas ändå på att någon ifrågasätter dessa galenskaper. Här tycks i alla fall RCB tagit en andningspaus 🙂

För den som missade det så finns det även möjlighet att uppleva spektaklet i Göteborg. Men eftersom Cui Bonos speciella form av historieförnekande förföljelsemani inte är så välkommen i möblerade rum så träffas man på Oves Gatukök i Sävedalen. Finns möjlighet att ”mingla” och äta en bit mat också!
__________________
Senast redigerad av Andelslott 2024-03-09 kl. 17:59.
Citera
2024-03-09, 21:13
  #2582
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
så träffas man på Oxcccccc. Finns möjlighet att ”mingla” och äta en bit mat också!
förslag att ta bort inlägg. Känns som endast inbjudna ska veta. Annars risk outning. Expo eller. Pk media kan komma och störa
Citera
2024-03-09, 21:18
  #2583
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Vill själv inte besöka eventet och sitta där som en ensam katt bland hermeliner. Självklart är det lite lockande men då skulle jag gärna se att det var en mindre grupp av kritiker
Slänger ut följande utmaning till cui bono, bjud in till öppen debatt. Bjud in urval debattörer och se hur ni klarar er när blir motsagda offentligt.
Citera
2024-03-10, 01:32
  #2584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
förslag att ta bort inlägg. Känns som endast inbjudna ska veta. Annars risk outning. Expo eller. Pk media kan komma och störa

Det står på deras hemsida.
Citera
2024-03-15, 16:33
  #2585
Medlem
NASA har hittat öl i rymden!

Jag upprepar:

NASA HAR HITTAT ÖL I RYMDEN!!!!!!!!!
https://www.ladbible.com/news/scienc...50514-20240315

Nu måste väl ändå Cui Bono äntligen se sig besegrade.

Trevlig helg och tjillevipp mina konspirationsvänner!
Citera
2024-03-16, 01:55
  #2586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
NASA har hittat öl i rymden!

Jag upprepar:

NASA HAR HITTAT ÖL I RYMDEN!!!!!!!!!
https://www.ladbible.com/news/scienc...50514-20240315

Nu måste väl ändå Cui Bono äntligen se sig besegrade.

Trevlig helg och tjillevipp mina konspirationsvänner!

Tyvärr är James Webb Space Telescope fel slags teleskop för att RCB ska köpa det.
Citera
2024-03-16, 13:10
  #2587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Tyvärr är James Webb Space Telescope fel slags teleskop för att RCB ska köpa det.

Jag tror också att kombinationen "riktig vetenskap" och "humor" är långt bortom Cui Bonos fattningsförmåga.

Förresten, även var för sig är "riktig vetenskap" och "humor" två begrepp som Cui Bono aldrig begripit...
Citera
2024-03-16, 18:33
  #2588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Jag tror också att kombinationen "riktig vetenskap" och "humor" är långt bortom Cui Bonos fattningsförmåga.

Förresten, även var för sig är "riktig vetenskap" och "humor" två begrepp som Cui Bono aldrig begripit...

Vänta lite. Humor kan de väl ändå, trots allt? 121 avsnitt man kan skratta åt, blandat med en del gråt 😅
Citera
2024-03-16, 20:31
  #2589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Vänta lite. Humor kan de väl ändå, trots allt? 121 avsnitt man kan skratta åt, blandat med en del gråt 😅

Skratta åt, inte med. Totalt gravallvar från deras sida!
Citera
2024-03-16, 22:47
  #2590
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Tyvärr är James Webb Space Telescope fel slags teleskop för att RCB ska köpa det.
Verkar konstigt! Förstår inte hur det fungerar, måste vara fejk.
Citera
2024-03-22, 21:23
  #2591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Skratta åt, inte med. Totalt gravallvar från deras sida!

Det har pågått ett spännande meningsutbyte mellan herr Shack och en kritiker (Stefan Andersson) ett tag. Tråden är på 27 kommentarer och följer samma mönster som tidigare. Kritikern refererar till känd fysik och vetenskap i största allmänhet, Simon slår ifrån sig med ömsom skratt, ömsom gnäll. Även om det inte leder någonvart kan jag utlova en stunds underhållning :-). Surfa till

https://www.youtube.com/watch?v=ONxst-xcOB8

och sök efter tråd nr. 3 nerifrån.

Om du läst tråden, återkom gärna med feedback. Vem faller dig mest i smaken?

Mycket nöje!
Citera
2024-03-23, 11:26
  #2592
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger

Om du läst tråden, återkom gärna med feedback. Vem faller dig mest i smaken?

Mycket nöje!

Som vanligt står narcissisten Simon med byxorna neddragna till fotlederna. 😊

Roligast blir det när Simon drar upp det faktum att Newton inte hade en förklaring till hur gravitationen fungerar, den gravitation som inte kan finnas om tychosmodellen ska stämma men bevisligen ändå gör det eftersom t,om anhängare av idiotsekten Cui bono känner av dess verkan varje sekund.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback