Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-12, 12:52
  #2569
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Det finns ju flera bra exempel på de som gjort det och faktiskt haft rätt, t.ex. Galileo och Einstein. Märkligt att just de inte är hjältar i skäggbäbisarma värld, medan inkrökta tokstollar som Lanka och Hytten blir dyrkade.
Amen. Tänk att hon också nämnde Semmelweiss. En hjälte som inte erkänns av Tvi Bongo skäggbäbisar trots hans kamp mot etablissemanget.
Citera
2024-02-14, 22:05
  #2570
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
I senaste avsnittet: Vi skall till Stockholm den 8 mars!!!!.
Kul.
Då tycker jag att du skall uppsöka Ebbas grav.
Sedan skall du kontakta den följare som skrev brev till er och kände henne.
Sedan skall du uppsöka Ebbas föräldrar och berätta för dem att deras Ebba kanske aldrig fanns.
Sen skall du gå till Ebbas skola och tala med hennes klasskamrater och fröknar.

Uppfattat?
Citera
2024-02-23, 10:46
  #2571
Medlem
Och nu har som alla vet ett privat företag landat på månen!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dning-pa-manen

Det är gott om kommersiell rymdtrafik nu, först och främst satelliter förstås som vi diskuterat här förut, men även vetenskapliga uppdrag läggs ut på entreprenad.

Varför kan inte någon av de modiga sanningskrigarna i Cui Bono ta ett jobb på ett sådant företag och avslöja "bluffen", dvs. att allt bara är påhitt? Det måste ju vara enormt enkelt om man en gång kommer in i systemet och kan med egna ögon se hur allt fejkas med modeller och "CGI". Vilket scoop! Ett sådant avslöjande skulle ju slå allt vad Wallraffande heter och resultera i alla journalistpris i världen (även om Cui Bonos vetenskapliga skvadron ju avsagt sig Nobelprisen i fysik och medicin).

Oj jag glömde, skäggbäbisarna har inte tid att ta ett sådant jobb till att börja med, de är alltför upptagna med att sitta hemma och titta på Youtube-videor. Tänkte inte på det.
Citera
2024-02-24, 17:44
  #2572
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Och nu har som alla vet ett privat företag landat på månen!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dning-pa-manen
Det är gott om kommersiell rymdtrafik nu
Stackars skäggbäbisarna!!! (ironi)
De har haft som argument "vaffö ha mante jot om de då om man kan .. öööh på femti år... öhhh?"
Vad skall de ersätta det argumentet med?
Citat:
Varför kan inte någon av de modiga sanningskrigarna i Cui Bono ta ett jobb på ett sådant företag och avslöja "bluffen"
Jag har ett svar: den som tar ett sån jobb och ändrar sig, är som de kommunister förr, åkte till Sovjet kom hem, berättade vad de sätt och omedelbart blev uteslutna!
De har blivit köpta och betalda av systemet!!
Citat:
Oj jag glömde, skäggbäbisarna har inte tid att ta ett sådant jobb till att börja med, de är alltför upptagna med att sitta hemma och titta på Youtube-videor. Tänkte inte på det.
Lätt glömt. Med tanke på att deras videos liksom deras program är tre timmar långa styck, finns inte mycket tid över till annat.
Citera
2024-02-25, 16:33
  #2573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Stackars skäggbäbisarna!!! (ironi)
De har haft som argument "vaffö ha mante jot om de då om man kan .. öööh på femti år... öhhh?"
Vad skall de ersätta det argumentet med?

Ja det blir knepigt. Fem länder har landat på månen nu, och USA förbereder bemannade färder om några år. Borde ju vara toppläge för Cui Bonos IT-experter att haka på och avslöja bluffen inifrån! Men naturligtvis kommer de istället att ägna resten av sina liv åt att närgranska gryniga videor i tredje hand, såsom den där det skall se ut som om en mus springer runt på en satellit. (Jag bryr mig inte ens om att länka för det är så jävla dumt)
Citera
2024-03-01, 21:32
  #2574
Medlem
urverksapelsins avatar
Nya nyheter; tydligen har Cui Bono deltagit i nån form av middagsbjudning - Göteborg, januari. Kanske en galamiddag, kanske ett informellt samkväm. Enligt rapport dök "två av " Cui Bono upp (jag var för hjärtnupen att berätta att Cui Bono bara är två personer).
På förhandenvarande middag /supé /dinner gjorde de sig löjliga genom att förneka månlandning samt propagera för att inte framdrift i rymden.....

Uppgiftslämnare hade tydligen försökt tala med dem; informera om Newtons tredje lag etc. Men till ingen nytta. Jag försäkrade att flera har försökt. Tom en inbjuden stridspilot Fabian Fjälling hade fått dem att skämmas blod, men till ingen nytta, de vägrar ta sitt förnuft till fånga.

Åter ett bevis på hur illa det går när stackars skäggbäbisarna lämnar sin lilla poddradiostation och försöker tala med verkligheten.
Citera
2024-03-01, 22:45
  #2575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Ja det blir knepigt. Fem länder har landat på månen nu, och USA förbereder bemannade färder om några år.....

Vilka fem är det? Indien, till exempel?
https://youtu.be/RZHoYqn14W0?feature=shared
Citera
2024-03-02, 07:20
  #2576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Nya nyheter; tydligen har Cui Bono deltagit i nån form av middagsbjudning - Göteborg, januari. Kanske en galamiddag, kanske ett informellt samkväm. Enligt rapport dök "två av " Cui Bono upp (jag var för hjärtnupen att berätta att Cui Bono bara är två personer).
På förhandenvarande middag /supé /dinner gjorde de sig löjliga genom att förneka månlandning samt propagera för att inte framdrift i rymden.....

Uppgiftslämnare hade tydligen försökt tala med dem; informera om Newtons tredje lag etc. Men till ingen nytta. Jag försäkrade att flera har försökt. Tom en inbjuden stridspilot Fabian Fjälling hade fått dem att skämmas blod, men till ingen nytta, de vägrar ta sitt förnuft till fånga.

Åter ett bevis på hur illa det går när stackars skäggbäbisarna lämnar sin lilla poddradiostation och försöker tala med verkligheten.

Den här tråden har utvecklats till ett rundabordssamtal för bögpettande akademiker från Södertörn som halar öl på Ceasy Horse alla dagar i veckan, alla lika intelligenta som ChatGTP A.I.

Vilka resonemang som förs och vilka svar som renderar beror på antalet deciliter; ju fler, desto större självgodhet över sin egen dumhet. Som att försöka "resonera" med ChatGTP, alltså. Precis som när jag ställde "den" en enkel fråga:

"Varför fungerar raketdrift i rymden?"

Svar: "Raketdrift i rymden fungerar därför att det inte finns någon atmosfär som hindrar raketen."

På följdfrågan "Om förutsättningen för att raketdrift ska fungera är att det inte finns någon atmosfär, varför fungerar då raketdrift i jordens atmosfär?"

Svar: "Ursäkta förvirringen. Det förra svaret var fel..." , varpå det nya svaret, istället för att svara på frågan varför raketdrift fungerar i rymden, beskrev de grova dragen för en raketmotors konstruktion, med länk till följande artikel från NASA:s Glenn Research Center om X-15 som flög just i atmosfären, en artikel som uppdaterades så sent som 2021 men ändå ser ut så här: https://www.grc.nasa.gov/WWW/k-12/airplane/rocket.html

Det är precis på den nivån denna hat-tråd ligger. Alkoholister som bara förstår när deras glas är tomma.

Det borde finnas några tangentbordsaktivister där ute på nätet, som kan föra diskussionerna i podden vidare, eller bakåt, så att man kan få nya infallsvinklar på saker och ting, utan att de bara pratar om sin egen falska förträfflighet.

EDIT: Ni som sitter här och skrävlar borde börja jobba på NASA istället. Ni skulle passa bra i det gänget: https://youtu.be/mqxox_DQYt8?feature=shared
__________________
Senast redigerad av ZweiLife 2024-03-02 kl. 07:28.
Citera
2024-03-02, 10:30
  #2577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Vilka fem är det? Indien, till exempel?
https://youtu.be/RZHoYqn14W0?feature=shared

USA, Sovjetunionen, Japan, Kina, och mycket riktigt Indien.

Det är för mig oklart varför du postar en uppenbart parodisk video om Indiens månlandning. Tror du att den är avsedd att vara ett seriöst dokument och det humoristiska innehållet är något slags bevis på att deras månlandning inte ägde rum? I så fall är det ett typiskt exempel på hur inkrökta skäggbäbisar inte klarar av att skilja på fantasi och verklighet, något vi ser väldigt mycket av i den här tråden.
__________________
Senast redigerad av Andelslott 2024-03-02 kl. 10:33.
Citera
2024-03-02, 12:18
  #2578
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Den här tråden har utvecklats till ett rundabordssamtal för bögpettande akademiker från Södertörn som halar öl på Ceasy Horse alla dagar i veckan, alla lika intelligenta som ChatGTP A.I.
a) jag är inte bög, b) jag har aldrig varit på Södertörn, c) jag dricker inte varje dag d) jag dricker inte ute varje dag, har inte råd, e) jag har aldrig varit på Ceasy Horse, f) Jag vet inte vad ChatGPT AI är.
Citat:
Vilka resonemang som förs och vilka svar som renderar beror på antalet deciliter; ju fler, desto större självgodhet över sin egen dumhet.
Jag skriver dessa ord enbart med decilitrar kaffe i kroppen.
Citat:
"Varför fungerar raketdrift i rymden?" Svar: "Raketdrift i rymden fungerar därför att det inte finns någon atmosfär som hindrar raketen." På följdfrågan "Om förutsättningen för att raketdrift ska fungera är att det inte finns någon atmosfär, varför fungerar då raketdrift i jordens atmosfär?" Svar: "Ursäkta förvirringen. Det förra svaret var fel..."
Du förenklar till förfalskning. Att fråga efter varför raketdrift fungerar är som att fråga varför fåglar flyger, men strunt samma.
Raketen åker framåt för att det exploderande bränslet trycker den framåt.
Det är exakt samma med eller utan atmosfär.
Lärde du dig ingenting av avsnittet med Fabian Fjälling? https://www.pilum.nu/6-tema/konspirationer/#A10.
Citat:
Det borde finnas några tangentbordsaktivister där ute på nätet, som kan föra diskussionerna i podden vidare, eller bakåt, så att man kan få nya infallsvinklar på saker och ting
Jag lyssnade just på Cui Bono avsnitt 6 - det är EXAKT samma budskap som i det senaste, sex år senare....
Kan du eller någon annan tillföra något nytt som skäggbebisarna inte kan så blir jag bara glad.
Citera
2024-03-08, 19:42
  #2579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
a) jag är inte bög, b) jag har aldrig varit på Södertörn, c) jag dricker inte varje dag d) jag dricker inte ute varje dag, har inte råd, e) jag har aldrig varit på Ceasy Horse, f) Jag vet inte vad ChatGPT AI är.
Jag skriver dessa ord enbart med decilitrar kaffe i kroppen.
Du förenklar till förfalskning. Att fråga efter varför raketdrift fungerar är som att fråga varför fåglar flyger, men strunt samma.
Raketen åker framåt för att det exploderande bränslet trycker den framåt.
Det är exakt samma med eller utan atmosfär.
Lärde du dig ingenting av avsnittet med Fabian Fjälling? https://www.pilum.nu/6-tema/konspirationer/#A10.
Jag lyssnade just på Cui Bono avsnitt 6 - det är EXAKT samma budskap som i det senaste, sex år senare....
Kan du eller någon annan tillföra något nytt som skäggbebisarna inte kan så blir jag bara glad.

Ikväll är det boksläpp av Tychosmodellen i Stockholm. Det sker i samband med ett föredrag jag hoppas spelas in. Vill själv inte besöka eventet och sitta där som en ensam katt bland hermeliner. Självklart är det lite lockande men då skulle jag gärna se att det var en mindre grupp av kritiker för att väga upp alla dem som sväljer RCBs alla påståenden med hull och hår.

Jag hoppas ändå på att någon ifrågasätter dessa galenskaper. Här tycks i alla fall RCB tagit en andningspaus 🙂
Citera
2024-03-09, 16:02
  #2580
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
ääääughfffffnnnrrffffllll .
Jag har nu uppdaterat min genomgång av avsnitt 17, attentatet på Drottninggatan. Jag är inte på gott humör. https://www.pilum.nu/6-tema/konspirationer/#A7.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback