Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-23, 13:16
  #2593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Det har pågått ett spännande meningsutbyte mellan herr Shack och en kritiker (Stefan Andersson) ett tag. Tråden är på 27 kommentarer och följer samma mönster som tidigare. Kritikern refererar till känd fysik och vetenskap i största allmänhet, Simon slår ifrån sig med ömsom skratt, ömsom gnäll. Även om det inte leder någonvart kan jag utlova en stunds underhållning :-). Surfa till

https://www.youtube.com/watch?v=ONxst-xcOB8

och sök efter tråd nr. 3 nerifrån.

Om du läst tråden, återkom gärna med feedback. Vem faller dig mest i smaken?

Mycket nöje!

När någon drar fram det blytunga argumentet "Newton (...) was an evil freemason" är det så klockrent att man nog inte kan skratta högre!
Citera
2024-03-23, 13:19
  #2594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Som vanligt står narcissisten Simon med byxorna neddragna till fotlederna. 😊

Roligast blir det när Simon drar upp det faktum att Newton inte hade en förklaring till hur gravitationen fungerar, den gravitation som inte kan finnas om tychosmodellen ska stämma men bevisligen ändå gör det eftersom t,om anhängare av idiotsekten Cui bono känner av dess verkan varje sekund.

Men du vet Newton var ju en "ond frimurare," så självklart är gravitation påhittat! Shack matt!
Citera
2024-03-25, 10:15
  #2595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Som vanligt står narcissisten Simon med byxorna neddragna till fotlederna. 😊

Roligast blir det när Simon drar upp det faktum att Newton inte hade en förklaring till hur gravitationen fungerar, den gravitation som inte kan finnas om tychosmodellen ska stämma men bevisligen ändå gör det eftersom t,om anhängare av idiotsekten Cui bono känner av dess verkan varje sekund.

Det har varit några meningsutbyten sedan jag länkade till tråden och Simon vägrar diskutera gravitationen. Istället riktar han fokus mot hur bra Tychosmodellen fungerar och brist på förståelse från omgivningen. Han har tydligen upptäckt nya fantastiska saker men vägrar inse att allt han kommer fram till fortfarande baseras på "fel fysik".
Citera
2024-03-25, 20:17
  #2596
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Det har varit några meningsutbyten sedan jag länkade till tråden och Simon vägrar diskutera gravitationen. Istället riktar han fokus mot hur bra Tychosmodellen fungerar och brist på förståelse från omgivningen. Han har tydligen upptäckt nya fantastiska saker men vägrar inse att allt han kommer fram till fortfarande baseras på "fel fysik".


Tychos är enbart en mobil. En leksak för barn med andra ord.
Citera
2024-03-25, 23:26
  #2597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Tychos är enbart en mobil. En leksak för barn med andra ord.

Men den har tagit 10 år att bygga :-)
Citera
2024-03-26, 09:23
  #2598
Medlem
Kanske på sin plats här att påpeka att ordet mobil en gång betydde något helt annat än en bärbar telefon.
Citera
2024-03-28, 10:23
  #2599
Medlem
Skall vi gissa att bro-kollapsen i Baltimore var "CGI" i Cui Bonos värld?
Måste vara härligt att leva i en värld där inga olyckor nånsin händer på riktigt!
Citera
2024-03-28, 22:19
  #2600
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Skall vi gissa att bro-kollapsen i Baltimore var "CGI" i Cui Bonos värld?
Måste vara härligt att leva i en värld där inga olyckor nånsin händer på riktigt!
Vi behöver inte ens gissa. I ett avsnitt säger nån stackare att vissa olyckor faktiskt händer på riktigt. Simon Schack snörvlar direkt "VA, tror du nån dog?" Det blir ett hummande och hämmande, sen skriker alla i munnen på varandra. Till slut måste Patrik avbryta och dra ihop dem till ett gemensamt anklagelsemål.
Det kan bli så att nån säger att det faktiskt hände i verkligheten, men de kommer tas ner på jorden rätt snabbt.
Citera
2024-04-01, 02:24
  #2601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Tychos är enbart en mobil. En leksak för barn med andra ord.

Det är helt otroligt men i kommentarerna till youtube-videon jag refererar till ovan tycks Simon till sist ha tagit sitt förnuft tillfånga. Som svar på en av de kritiska kommentarerna om Tychosmodellen refererar han till https://earthobservatory.nasa.gov/fe.../OrbitsHistory

Jag har läst och kan inte se en endaste liten punkt som stöder Tychosmodellen. Det är ett mysterium varför han lämnat den referensen, utan att berätta varför. Jag hoppas han förtydligar det framöver. Om inte undrar jag om han slagit i huvudet
Citera
2024-04-01, 10:25
  #2602
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Det är helt otroligt men i kommentarerna till youtube-videon jag refererar till ovan tycks Simon till sist ha tagit sitt förnuft tillfånga. Som svar på en av de kritiska kommentarerna om Tychosmodellen refererar han till https://earthobservatory.nasa.gov/fe.../OrbitsHistory

Jag har läst och kan inte se en endaste liten punkt som stöder Tychosmodellen. Det är ett mysterium varför han lämnat den referensen, utan att berätta varför. Jag hoppas han förtydligar det framöver. Om inte undrar jag om han slagit i huvudet

"VA, tror du på gravitationens verkning"?
Citera
2024-04-01, 18:18
  #2603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Det är helt otroligt men i kommentarerna till youtube-videon jag refererar till ovan tycks Simon till sist ha tagit sitt förnuft tillfånga. Som svar på en av de kritiska kommentarerna om Tychosmodellen refererar han till https://earthobservatory.nasa.gov/fe.../OrbitsHistory

Jag har läst och kan inte se en endaste liten punkt som stöder Tychosmodellen. Det är ett mysterium varför han lämnat den referensen, utan att berätta varför. Jag hoppas han förtydligar det framöver. Om inte undrar jag om han slagit i huvudet

Jag plågade mig igenom de där Youtube-kommentarerna till slut. Denna stefanandersson6364 gör verkligen sitt bästa att ta diskussionen, men Simon är precis så självsäkert idiot-okunnig som bara en riktig Skäggbäbis kan vara, och som vi alla här vet av egen erfarenhet är det omöjligt att föra någon som helst vettig konversation med dem. Simon är omåttligt stolt över att ha lurat den alltid lika tillförlitliga ChatGPT att prata om Tychos (liksom patrix också gjorde för ett tag sedan) - ett tecken så gott som något på att argumenten tagit slut för länge sedan.

Vad gäller roligast/dummaste kommentar så är det nog denna, där Simon visar att han sov sig igenom alla fysiklektioner på grundskolan:

Do you know that astronomy / astrophysics students are taught that 3 grams of matter (roughly a sugarcube) would weigh 1000kg on Sirius B? I would be delighted if you could explain why this would be (according to your own research and knowledge) to my stupid and uneducated brain. Let's hear it.

Ja du, ”stupid and uneducated brain” var ju i alla fall rätt…
__________________
Senast redigerad av Andelslott 2024-04-01 kl. 18:23.
Citera
2024-04-02, 01:52
  #2604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
"VA, tror du på gravitationens verkning"?

Ja, han måste ju ha fallit rakt ner i marken med huvudet före- Kan för mitt liv inte förstår varför han refererar till denna artikel när han hävdar geocentrism/Tychosmodellen. Kan det vara ironi kanske? :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback