Citat:
Ursprungligen postat av
Jeropatra
Jag är en så kallad incel som de flesta har förstått något som ökar bland män i Sverige men även över hela världen. Jag har haft sex en gång i mitt liv och det var när jag var 22 och sedan dess har det varit dött på relations och sexlivet även nu tio år senare. Jag har försökt med nätdejting i alla år, försökt träffa tjejer via vänner och även varit en del på nattklubb och så även fast tjejer där är extremt ytliga så där är det riktigt svårt.
Nu har man ju börjat bli till åren då man inte går ut på samma sätt med kompisar när man var yngre, jag är i förstadiet att bli gammal känns det som. Det är nu eller aldrig jag måste ändra på det här. Annars blir jag "40 year old virgin +1". Jag känner mig i princip som oskuld även fast jag inte är det i faktisk mening.
Finns det något man kan göra för att komma ur detta? Jag har ju ingen status som tjejer gillar och jag är definitivt inte snygg. Jag är även kort och har ingen pondus.
Är min enda chans att få lite kärlek att skaffa en hund eller något?
Vad jag tror du behöver är självförtroende.
Osäkerhet, känsla av att inte duga mm är något kvinnor ofta kan lukta sig till. Det behöver inte vara att du har en kuk på 25 cm, är supervältränad, har ett flådigt jobb och en bil med V8.
Bara lite mera framåt och mindre rädd för att göra bort dig kan räcka ganska långt, som man säger, man måste våga satsa för att kunna vinna något.
Det är ingen lätt sak att ändra på ett invant beteende. Du kanske levt med dessa problem så länge så att det blivit en del av dig? Men som sagt, det jag skrev ovan kan vara ett bra sätt att ta det första steget på, det brukar vara där man får börja.