2021-05-05, 12:36
Medlem
Är du incel så antar jag att du vuxit upp utan någon nära relation till dina föräldrar, och då behöver du något slags komplement.

T.ex, om du har en fader så kommer han ge dig betryggande ord när du känner dig avvisad. Han kan tala om för dig att det finns ”more fish in the Sea” så att säga, det betryggar dig och du kan gå vidare. Det är viktigt att höra det från just honom eftersom att du litar på honom.

Har du ingen fader däremot, så kan du få samma betryggande genom att personligen och direkt uppleva att det finns more fish in the Sea. Om du t.ex faller för många tjejer om och om igen tills du tillslut inser att det finns miljoner soul-mates där ute. Då har du ju förstått samma sak som din fader egentligen skulle sagt, och du kan hyfsat tryggt gå vidare om någon tjej inte gillar dig tillbaka.

Det är ju utan tvekan mer EFFEKTIVT att ha en far, men om du inte har en nära relation till dina föräldrar eller om du far är en idiot så vad ska man göra? Man får lära sig och plocka upp visdomar på andra sätt.
Citera
2021-05-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Jag har varit här några år och har skrivit samma sak till alla. Lägg en kvart om dagen på att träna på att bli en bättre version av dig själv, gymmet, socialt osv, så att du hela tiden har en utveckling.

Jag ser 99% ställa samma desperata frågor år efter år.

Det är exakt som du skriver, de försöker aldrig ens.

Det är slöseri att försöka komma med lösningar till incels, de är inte villig att göra någon förändring, enligt dom är det andras fel att de är incels och inte deras eget. De kommer bara fortsätta klaga, och det spelar ingen roll vad man säger, någon förändring kommer de inte göra ändå, de kommer aldrig lyssna på något av alla bra råd de får.
Citera
2021-05-05, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Det går inte prata med incels. De lyssnar inte vad man säger och tror att allt ska komma till dem bara. De förstår inte att man behöver kämpa för att få något och komma någon vart, trots att de är runt 30-40 har dom inte kommit på det, och det är för att dom aldrig ens försökt. Incels tror att vi andra fick allt gratis, ha ha.
En del incels har ju inte försökt. Sedan så finns det ju vi som har försökt men misslyckats så mycket att vi inte orkar försöka längre. Och sedan har vi blivit äldre (30+) där dom flesta tjejer redan är upptagna så det är hopplöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
utan det är deras instängda livsstil de måste fixa till.

Skaffa ett par utåtriktade kompisar, då msn inte BARA sitter med kompis är som del är ens anime/spel/datorintresse.

Jag säger inte att de direkt kommer möta någon så fort de får lite extroverta kompisar, mem utgångsläget och det msn har att jobba med är hundra gånger bättre.
Det är sant att vi lever instängt, många av oss. Men det är inte så lätt att bara skaffa nya vänner som vuxen. Det är yttest få människor som klickar med varandra. Sedan är nog vi incels överlag dåliga på att vårda relationer, jag har alltid varit det.

Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Är du incel så antar jag att du vuxit upp utan någon nära relation till dina föräldrar, och då behöver du något slags komplement.

T.ex, om du har en fader så kommer han ge dig betryggande ord när du känner dig avvisad. Han kan tala om för dig att det finns ”more fish in the Sea” så att säga, det betryggar dig och du kan gå vidare. Det är viktigt att höra det från just honom eftersom att du litar på honom.

Har du ingen fader däremot, så kan du få samma betryggande genom att personligen och direkt uppleva att det finns more fish in the Sea. Om du t.ex faller för många tjejer om och om igen tills du tillslut inser att det finns miljoner soul-mates där ute. Då har du ju förstått samma sak som din fader egentligen skulle sagt, och du kan hyfsat tryggt gå vidare om någon tjej inte gillar dig tillbaka.

Det är ju utan tvekan mer EFFEKTIVT att ha en far, men om du inte har en nära relation till dina föräldrar eller om du far är en idiot så vad ska man göra? Man får lära sig och plocka upp visdomar på andra sätt.
Nära relation hade vi när jag bodde hemma. Men nu är enda gånger jag hör från mina föräldrar är när man blir ditbjuden på julafton eller får ett SMS när man fyller år.
Citera
2021-05-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeropatra
Nära relation hade vi när jag bodde hemma. Men nu är enda gånger jag hör från mina föräldrar är när man blir ditbjuden på julafton eller får ett SMS när man fyller år.

Föräldrar ska man ha hela livet, så att ni var antagligen inte så nära som du tror.
Citera
2021-05-05, 23:51
Medlem
Citat:
En del incels har ju inte försökt. Sedan så finns det ju vi som har försökt men misslyckats så mycket att vi inte orkar försöka längre. Och sedan har vi blivit äldre (30+) där dom flesta tjejer redan är upptagna så det är hopplöst.

Puh vadå hopplöst vid 30+? Nehdu. Ni incels ger upp för enkelt. Finns hur många som helst som är singel vid 30+ Jag tror inte på att du har försökt tillräckligt.
Citera
2021-05-06, 06:10
Medlem
Citat:

Det vore intressant att höra din version av "försökt"
eftersom så många ger upp innan det leder till nåt.
Citera
2021-05-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Många incels är NEETs och Otakus. Det är inte bara att fixa en tjej som är deras problem, utan det är deras instängda livsstil de måste fixa till.

Skaffa ett par utåtriktade kompisar, då msn inte BARA sitter med kompis är som del är ens anime/spel/datorintresse. Det är absolut inget fel att ha de intressena, men man kan inte bara ha sitt kontaktnät om Det då de är väldigt instängda intressen.

Det är bara att lösa runt på incels.is. de allra flesta spenderar dagarna hemma i sitt pojkrum eller lägenhet och gör inte så mycket över huvud taget.

Att få en tjej är ett sekundärt problem för dem, först måste de få till ett icke-destruktivt och isolerat socialt liv över huvud taget.

Jag säger inte att de direkt kommer möta någon så fort de får lite extroverta kompisar, mem utgångsläget och det msn har att jobba med är hundra gånger bättre.

Det är väldigt osannolikt att extroverta skulle vilja umgås med introverta, och jag kan inte heller se hur de skulle träffa på varandra.
Citera
2021-05-06, 17:49
Medlem
Jag tror man måste jobba politiskt och verka för att andelen kvinnor ökar.

Män verkar inte fatta detta men kvinnor är smartare i denna fråga och ser till att det är fler män än kvinnor , de stöder i regel inte partier som vill minska invandring av män.

Därför finns det i stort sett bara manliga Incels.
Citera
2021-05-06, 18:06
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag tror man måste jobba politiskt och verka för att andelen kvinnor ökar.

Män verkar inte fatta detta men kvinnor är smartare i denna fråga och ser till att det är fler män än kvinnor , de stöder i regel inte partier som vill minska invandring av män.

Därför finns det i stort sett bara manliga Incels.
Är du en incel?
Citera
2021-05-06, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Är du en incel?

Nej inte nu !

Men vad som sker är att kvinnor styr allt mer Sverige.

De dominerar i media.

De är ledande inom politiken.

De styr och kontrollerar alla instanser som sköter invandring i praktiken även fast det kan finnas män i toppen.

Naturligtvis kommer de se till att det blir så få kvinnliga Incels som möjligt.

Den kvinnliga politiken går ut på att kvinnor ska få fördelar.Kvinnor ska ha mer värda , män måste vara mer värdiga. Propagandan i media är inriktad mot det.

Män borde verka för att de får mer värde men gör det inte. Detta har att göra med en teori , att samhällets stärks om män konkurrerar. Därav anser de flesta män som leder att konkurrens är bra. Även kommunisterna anser detta , om det är mycket män kan vi vara aggressivare.

Därav blir det fler män som förlorar livet spel.
Citera
2021-05-06, 18:39
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Har ingen sagt det uppenbara?

Inget är mer effektivt att locka kvinnor än att träna kampsport och va ute om helgerna och slå folk på käften. Efter den kvinnliga sexuella revolutionen är vi nu tillbaks till apstadiet, pre civilisation, då är också apbeteende det som ger utdelning.

Även om du kan bli skattefinansierad somaliförortsrappare, öppnar lite "dörrar"

ex sr s feministreporter som knulla isis islamistballe

Också viktigt i ett klansamhälle, skapa en egen klan.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2021-05-06 kl. 18:43.
Citera
2021-05-06, 20:04
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Det är väldigt osannolikt att extroverta skulle vilja umgås med introverta, och jag kan inte heller se hur de skulle träffa på varandra.
? Varför skulle inte det gå? Jag är introvert och har flera extroverta kompisar. Introvert betyder inte blyghet, däremot att sociala situationer suger energi ur en. En extrovert kompis kan delvis hjälpa mot det genom att delvis bära bördan (som för honom snarare ger energi). Jag är helt klart piggare i sociala situationer med mina extroverta kompisar än med mina introverta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in