2019-07-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Kan inte MOD ta bort detta uppenbara trollet? Allmänt gällande att man ska neka folk som har linne och shorts på sig. Ni hör ju själva. Troll så det bara skriker om det. Alternativt en radikal imam som sprider sina islamism nu även på FB.
Men det är en buss i Malmö det handlar om, nordens Ramallah. Så det skulle faktiskt kunna vara så att busschaffören talar för en majoritet av passagerarna.
Citera
2019-07-27, 13:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullibull
Vilken ointelligent kommentar.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hor

"Hor är ett historiskt straffrättsligt begrepp för utomäktenskapligt sexuellt umgänge, då endera eller båda är gifta.[1] De som begick brottet kallades hora ("kvinna som begår hor") och horkarl ("man som begår hor"). Hor straffades strängt i hela Europa ända in på 1900-talet, med dödsstraff, fängelse eller böter.

Därtill kom kyrkotukten. Hor är i denna bemärkelse inte relaterat till prostitution. Det sjätte av Guds bud som omnämns i Bibeln (2. Mosebok 20:14) löd år 1541: ”Du skall icke göra hor”. I 1917 års bibel har hor ändrats till äktenskapsbrott. Enligt luthersk tradition betyder hor, förutom äktenskapsbrott, även att man inte för ett rent och tuktigt leverne.

Det är först efter att horsbrottet avkriminaliserats som 'hora' i det svenska språket kommit att bli mer eller mindre synonymt med (kvinnlig) prostituerad. Det är i den betydelsen ett ofta starkt negativt klingande ord."

Hor är mer än vad du förstår.
Horaktig livsstil är något dåligt.
Hor ger dåliga konsekvenser både för individ och samhälle.
Men det förstår inte du så du kan knalla vidare.

Men detta har väl inget med klädsel att göra.
Citera
2019-07-27, 13:15
Medlem
kungarolfs avatar
Kvinnan har nog inte varit oanständigt klädd, för då skulle hon inte gått ut i media.

Det är förmodligen en kulturkrock där en islamistchaffis ansett hennes, för det rådande vädrets passande klädsel, för utmanande. Det kan bli så när man fyller ett land med folk från stenålderskulturer där islam är det viktigaste i människornas liv.

I framtiden kommer det garantera bli förbjudet att ha med sina hundar på bussar eftersom det går emot deras kultur. Vi har sett åtskilda exempel på hur muslimska taxiförare har nekat exempelvis blinda att åka med i deras bilar, just därför att de hade en hund med sig.

Islamistvärderingarna kommer köra vårt samhälle i botten. Och göra det till ett skitland likt ställena folk flydde ifrån. Jag har röstat på SD de senaste valen, och kommer aldrig sluta göra det.
Citera
2019-07-27, 13:16
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Som vanligt ska ni börja tjata om invandrare. Hur vet ni att det inte var en vanlig svensk surgubbe som hade en dålig dag och tog ut sin ilska på den här tjejen?

Är ju inte det roligaste att köra omkring i en stekhet buss hela dagarna.

Med det sagt så är det ju uppenbart att busschauffören gjorde fel utifrån hennes berättelse. Oavsett vilket land han härstammar ifrån.

Så varför tjafsar du då?
Citera
2019-07-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Läser du ens det du kopierar?

"Det är först efter att horsbrottet avkriminaliserats som 'hora' i det svenska språket kommit att bli mer eller mindre synonymt med (kvinnlig) prostituerad."

Det är 2019. Men du kanske lider av Alzheimers? Vad vet jag. Förklara hur man blir en hora eller ett "HOR" bara för att man har lite kläder på sig? Jävla troll.
Är inte hora ett invektiv som vissa grupper kastar på alla kvinnor som inte är halal?
Citera
2019-07-27, 13:17
Medlem
lersaters avatar
Citat:
Nej, hurså? Jag vill inte bli tagen för patrask.

Vilken ointelligent kommentar! Var du tvungen gå i försvar för att du skickar ut din horadotter i horakläder? Stackare!

ditt språk intygar att du är en missintigrerad svartskalle och ska åka hem till din jävla öken med bomber o granater i, du verka gilla det bättre än det fria sverige
Citera
2019-07-27, 13:20
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Busschauffören kanske bara ville hennes bästa?
Vi vet ju att det finns folk som inte kan behärska sig när de ser en lättklädd kvinna, och att dom dessutom har stöd för sina känslor i en välkänd bok från 600-talet.

Det är väl inte busschaufförens ansvar!? Om han ville hennes bästa så borde han kört henne till den hållplatsen hon skulle av på....jävla pucko.
Citera
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Vad spelar det för roll att det är 2019? Ett luder är fortfarande ett luder.

Ja, vad tror du? Tror du att de fina kvinnorna som inte ligger runt vill se ut som hororna på streetan?
Kläderna är en signal till omvärlden. De visar vem man är. Hört talas om det? Nej, inte? Men du kanske hört talas om folk som säger "Min stil" eller "Mina kläder är ett uttryck för vem jag är" etc.

Jaha och vad är typisk "horklädsel" då? Kvinnorna på stranden i bikini måste ju vara riktigt desperata horor eller? Låt höra.
Citera
Medlem
riskybizzys avatar
Jag bara älskar när svenska frigjorda feminister krockar med mångkulturen och känner sig kränkta. Lika överraskade varje gång
Citera
2019-07-27, 13:21
Medlem
iflys avatar
Som man röstar får man ligga. Trodde sharia var allmänt accepterat i Malmö?
Citera
2019-07-27, 13:23
Medlem
iflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Jag bara älskar när svenska frigjorda feminister krockar med mångkulturen och känner sig kränkta. Lika överraskade varje gång

Håller med! Så jävla irriterande bara att dessa feminister är efterblivna nästan på gränsen till utvecklingsstörda..
Citera
2019-07-27, 13:23
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Inte? Hur brukar prostituerade klä sig?

https://cdn-s-www.estrepublicain.fr/...1503393379.jpg

...Men så går det när bögarna styr modeindustrin... Promiskuitet blir till norm.

Du gör bort dig i tråden. Ingen tar dig på allvar. Snälla lämna den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in