2019-07-29, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Men kritiserar andra för deras anonymitet...

Jag är INTE anonym när jag skriver i gammelmedia.
Citera
2019-07-29, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Bra där. Då slipper man undra över vad som driver dig.

Nu tänker jag åka och köpa lite käk. Eftersom det är så varmt ute, så orkar jag inte ta på mig mina shorts, de ligger så långt borta. Och har jag inte tröja på mig, så får jag bättre bränna. Och egentligen borde jag klippa naglarna och duscha, har inte gjort det på tre veckor, har varit lite fullt upp.

Där har du vad som driver mig. Sociala normer kan verka onödiga, men när du träffar första snubben som luktar urin sedan en månad tillbaka, och gärna har lite bajs smetat bak i byxan kommer du förstå mig.
Citera
2019-07-29, 12:58
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Där har du vad som driver mig. Sociala normer kan verka onödiga, men när du träffar första snubben som luktar urin sedan en månad tillbaka, och gärna har lite bajs smetat bak i byxan kommer du förstå mig.
Jag förstår, starta en tråd när detta händer så ska jag vara på din sida.
Citera
2019-07-29, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag är INTE anonym när jag skriver i gammelmedia.

Jag har heller aldrig varit anonym när jag skickat in något till dem.
Citera
2019-07-29, 13:02
Medlem
Carcallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så kan man ju också tänka. Men skall en svensk ung tjej plötsligt inte få visa "för mycket hud"? Varför då? Detta hade aldrig hänt för 30 år sen! Ingen svensk chaufför hade ens kommit på tanken att ha nån åsikt om en annans klädsel för en bussfärd. Och hade hen det så skulle hen hållit åsikten för sig själv. Det hade inte denna chaufför den goda smaken att göra. Hans ansåg hans förakt för hennes klädsel skulle uttalas offentligt och verkligen ge den här tjejen en knäpp på näsan. Det är INTE hans dotter. INTE hans fru. Med vilken rätt anser du att han hade att vägra henne åka buss?

Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Varför skulle hon behöva ursäkta sig när hon visar magen? Det är 2019, inte år 219.

För att det är JÄVLIGT distraherande att ha massa nakna unga tjejer runt omkring sig, särskilt för unga män.

Vad hade ni sagt om en gubbe som dinglar ett godishalsband framför barns ögon?

Och kom nu inte och säg att jag är muslim bara för att jag tänder på lammkött. Till skillnad från muslimska män kan svenska män hålla pitten i styr, men ögonen är lika lättrörliga. Det är helt enkelt en biologisk instinkt att klä av kvinnor med fantasin, men ibland vill man bara sköta sitt utan att bli distraherad av sex.
Citera
2019-07-29, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcalla
För att det är JÄVLIGT distraherande att ha massa nakna unga tjejer runt omkring sig, särskilt för unga män.

Och kom nu inte och säg att jag är muslim bara för att jag tänder på lammkött. Till skillnad från muslimska män kan svenska män hålla pitten i styr, men ögonen är lika lättrörliga. Det är helt enkelt en biologisk instinkt att klä av kvinnor med fantasin, men ibland vill man bara sköta sitt utan att bli distraherad av sex.
Det finns folk som tänder på sandaler. Så då ska sandaler förbjudas?Eller riktigt vackra fötter? Då ska man ha på sig kängor? Eller en snygg rumpa i tighta jeans? Då kanske vi skall förbjuda tighta jeans. Det är just därför kvinnor i vissa länder skall vara heltäckta ända ner till fötterna och handlederna. Samt ha nicab. Just för att inte fresta män. Vill vi ha det så i Sverige? NEJ!
Citera
2019-07-29, 13:12
Medlem
Carcallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
I själva verket klarar man hetta bättre med luftiga och avpassade kläder. Det är därför man är påklädd i varma länder.
Jag var i Rom i 37 grader nu, och det var inga romare ute i middagssolen klädda som Amanda; det är ju ett kulturland.
På kvällarna utanför nöjesklubbarna såg man rött många som visade naveln dock.

Jag skrev innan att det inte var så ovanligt i Malmö. Men jag har i dag i några timmar åkt buss och gått omkring i Malmö - som är en grad varmare i dag - och inte sett någon som tillnärmelsevis varit så lättklädd.

Amanda klär sig inte som ett fnask för att allt annat är varmt, hon klär sig så för att det inte är för kallt.

Slampor går ju runt omkring i shorts med blygdläpparna hängandes ut redan i Mars månad om vädret tillåter.

Det är bara unga kvinnor som klär sig som fnask eftersom att det bara är unga kvinnor som är översexualiserade, självsäkra i sina kroppar och som inte förstår sociala normer.
Citera
2019-07-29, 13:12
Medlem
Citat:

Det är ditt problem, inte kvinnornas.
Citera
2019-07-29, 13:13
Medlem
Logique88s avatar
Citat:

Vilka är ni? Tillhör jag en gruppering bara för att jag ifrågasätter?

Vår definition av naken skiljer sig uppenbarligen.
Citera
2019-07-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Spelar ingen roll. Dina kläder sänder alltid ut signaler. Det jag visade på var ett exempel. Jag hade kunnat säga att du får ett helt annat bemötande på bygghandeln om du kommer med snickarshorts och skyddsskor, än om du kommer med blommig klänning och högklackat, även om du bara ska handla till ditt sommarstugebygge.

Kan helt ärligt erkänna att jag aldrig provat blommig klänning och högklackat dock. Skulle aldrig orka raka benen för det.

Nu får du väl fan ta o snyta dig!

Du ensam har tagit upp halva tråden, citerat allt o alla, t.o.m DIG SJÄLV

Det räcker nu, dina infantila åsikter har gått fram. Jag lovar!
Citera
2019-07-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns folk som tänder på sandaler. Så då ska sandaler förbjudas?Eller riktigt vackra fötter? Då ska man ha på sig kängor? Eller en snygg rumpa i tighta jeans? Då kanske vi skall förbjuda tighta jeans. Det är just därför kvinnor i vissa länder skall vara heltäckta ända ner till fötterna och handlederna. Samt ha nicab. Just för att inte fresta män. Vill vi ha det så i Sverige? NEJ!

Du har helt rätt i det. Vi varken kan eller bör försöka förbjuda saker för att män eller kvinnor inte ska kunna bli upphetsade, bara så att den stora majoriteten inte känner sig obekväma i den offentliga miljön.
Citera
2019-07-29, 13:16
Medlem
Citat:

Sant. Det är därför det är förbjudet att resa naken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in