Citat:
Ursprungligen postat av
GR82BSTR8
För att gubbar skiter på sig ska Amanda klä på sig? Du målar med en jävligt bred pensel här, det förstår du va?
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Karln får ståk*k när han ser lättklädda tjejer. Så på med burkan damer. Vi vill ju inte fresta männen. Nej, skämt åsido är jag väldigt tacksam att Amanda röt till efter händelsen så det blir fokus på vissa mäns sjuka jävla kvinnosyn.
Nej, penseln är inte speciellt bred. Jag visade på ett behov av sociala normer, för att ALLA ska kunna vistas i en offentlig miljö. Jag talar alltså om att man ska behöva visa hänsyn, alltså jorden snurrar inte bara kring dig din lilla snöflinga, utan det finns andra människor med.
Då är det också sant att visa människor upplever lättkläddhet som obehaglig. Beror på många olika saker. Till exempel brukar mina kollegor ofta vara tvungen att byta om i lunchrummet, jag upplever det inte som jättekul att stirra rakt in i en gubbröv när jag äter lunch. Men det har inget med en dålig kvinnosyn att göra eller en sexuell upphetsning. Jag bara inte gillar det. Så är det för många. Då är det bra om samhällets invånare respekterar det, och använder kläder på stan.
Precis som att jag duschar innan jag går ut. JAG känner inte min kroppslukt, men andra gör det. JAG visar alltså hänsyn mot andra.
Och om jag nu tycker att både tjejer och killar borde tvingas ha tröja på sig, hur visar det en konstig kvinnosyn? Borde det inte vara precis tvärt om??