2019-07-28, 19:00
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Jag har inte heller förstått mig på detta, men det verkar som feminister och "HBTQ" människorna tror bara för att muslimer är minoritet i sverige så ställer de sig på deras sida, men faktum är om muslimerna vore en majoritet i sverige skulle både feministerna och HBTQ människorna avrättas.

Väldigt konstigt det där, förstår mig inte på det... jag måste dra slutsatsen att HBTQ och feminister är riktigt jävla korkade och inte har en poäng över 70 i IQ.
Ja, inte ens flashbackfeministerna (som brukar sticka fram sina nyllen i tid och otid) tycks ha lust att skriva några rader, syntax error kommer väl för nära? Inte ett jävla pip om det inte handlar om löneskillnader, eller andra ”brinnande” ämnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flippaas
Signal? Jag förstår verkligen inte. Om jag vill ha på mig något jag känner mig snygg i så gör jag inte det för att visa att jag skulle vara lätt på något sätt. Jag fattar inte? Kan någon förklara?

Givetvis sänder din klädstil ut signaler, något annat skulle vara korkat att tro, vilket du inte gett sken av att vara. Sedan är frågan hur långt man kan dra det. Ska jag kunna säga att en tjej hade så lite kläder att jag trodde det var fritt fram. Nej. Men givetvis är det lättare för mig att sälja ett företag för 3 miljoner om jag har kostym än om jag står där i mjukisbyxor och trasig tshirt. Det här förstår alla normalt fungerande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Säger som Stenmark.....svårt att förklara för de som int'begrip!

Herregud.....en chafför som nekade en ljushyad blond tjej med typiskt skandinaviskt utseende men hon kan naturligtvis vara buddhist men tillhör till med säkerhet 99% den kristna minoriteten i Malmö med orden att du visar för mycket hud.....vilken religon kör med de uttrycken och har kläder som inte ska visa hud!! Behöver du mer förklaringar??? Men man kan fortsätta att ha huvudet i sanden!!!

Hon kanske är ateist? Och sedan när kräver kristendomen av sina följare att man ska vara klädd som Amanda? Snarare hade kristna kvinnor även i Sverige täckande kläder och huvudduk om man ser till hur det såg ut på 1800-talet.
Citera
2019-07-28, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Jag har inte heller förstått mig på detta, men det verkar som feminister och "HBTQ" människorna tror bara för att muslimer är minoritet i sverige så ställer de sig på deras sida, men faktum är om muslimerna vore en majoritet i sverige skulle både feministerna och HBTQ människorna avrättas.

Väldigt konstigt det där, förstår mig inte på det... jag måste dra slutsatsen att HBTQ och feminister är riktigt jävla korkade och inte har en poäng över 70 i IQ.

Elller så är det något djupt psykiskt självhat som kommer ut genom att predika för människor som i sin tur skulle avrätta dem ifall de fick majoritet, jag vette fan.. konstigt är det

Så länge feminister och anti-fascister inte vågar gå på de verkliga problemen så har de ingen trovärdighet och de förtjänar inte respekt för sin "kamp". Tror också att de är rädda för islamister, för någonstans förstår de ju att de är de verkliga hotet, terrordåd från islamister har nog gjort det klart, på ett undermedvetet plan.
Senast redigerad av nyfikenskribent 2019-07-28 kl. 19:08.
Citera
2019-07-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Givetvis sänder din klädstil ut signaler, något annat skulle vara korkat att tro, vilket du inte gett sken av att vara. Sedan är frågan hur långt man kan dra det. Ska jag kunna säga att en tjej hade så lite kläder att jag trodde det var fritt fram. Nej. Men givetvis är det lättare för mig att sälja ett företag för 3 miljoner om jag har kostym än om jag står där i mjukisbyxor och trasig tshirt. Det här förstår alla normalt fungerande.
Det är stor skillnad på fritidskläder och jobbkläder. Helt riktigt. Denna tjej hade fritidskläder på sig i en superhet sommardag. Så länge du döljer dina private parts så ska vem som helst få åka på vilken buss de vill. Amanda visade inte upp sig. Hon var bättre klädd än många unga killar jag sett denna sommar ute på stan och i kollektivtrafiken. I KOLLEKTIVTRAFIKEN. Jag har inte sett en enda man med bar överkropp bli avkastad från nån buss. Hur kommer det sig tror du? Och då har jag tillbringat tid både i Sthlm och i Malmö över sommaren. Märkligt va?
Citera
2019-07-28, 19:05
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
Är du BÖG min vän, svenska tjejer är de som visar minst hud i hela Europa för sommaren brukar va skit för det mesta här uppe i norr. Hade svennar satt sina fötter utanför det här landet så hade de sett med egna ögon att tjejer i andra delar av Europa går runt hel nakna utan att nånn bryr sig. Var i paris för 3v sen och har aldrig sett så många nakna kvinnor bada i fontänerna. Inte en jäkel brydde sig om kvinnan visa köns håret eller bröstvårtorna.

Ja så är det. Tjejer och kvinnor ute i Europa klär sig mycket mera lättklätt, utmanande och sexigt än dito svenska. Tyckte det var mer avklätt för en 20-30 år sedan i Sverige. Det är en anpassningen till muslimerna och det faktum att en lättklädda löper större risk att bli våldtagen än tidigare. Förklädd pk nymoralism.
Citera
2019-07-28, 19:06
Medlem
Hur var hon klädd?

Härligt med lite sedlighetsfordrande tillsägelser... Så, hur var hon klädd? Finns det inga bilder så finns det inget att diskutera.
Citera
2019-07-28, 19:08
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Hur var hon klädd?

Härligt med lite sedlighetsfordrande tillsägelser... Så, hur var hon klädd? Finns det inga bilder så finns det inget att diskutera.
Det finns bilder. Det finns alltid bilder.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Hon kanske är ateist? Och sedan när kräver kristendomen av sina följare att man ska vara klädd som Amanda? Snarare hade kristna kvinnor även i Sverige täckande kläder och huvudduk om man ser till hur det såg ut på 1800-talet.

Poängen är att vanliga kristna protestanter varken kräver det ena eller det andra i klädväg men det gör en annan religion på ett mycket konkret sätt nämligen islam.
Citera
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil

Absolut, hon är nog också till 99% inte speciellt religös, men huvudfrågan är ju att chaufförens sätt att avisa henne med att hon visade för mycket hud och det gör man i vissa religoner är ju åt helvete, eller tycker du att det var ok. Hon var ju knappast naken, långt därifrån. Men tycker man att kvinnor inte får klä sig som Amanda måste det ju var jävligt jobbigt att bo i Sverige när man vill förbjuda någon att åka buss.
Citera
2019-07-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Är du dum på riktigt. Tjejen hade kläder på sig, hon gick väl inte på bussen i stringtrosor.
Inte vet jag. Har inte sett några bilder - alltså har det ej skett. Och om det har skett, vem vet... hon kanske var spritt språngande naken och lekte med en gigantisk rättika i diverse kroppsöppningar.
Citera
2019-07-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Hur var hon klädd?

vem avgör vilka kläder man ska ha på sig?

blir ju jobbigt om varje resenär ska fråga chaffisen om kläderna duger för att åka buss?

stackars kvinnor

"Vilket övergrepp är värst? Att tvingas ha mer täckande kläder än man vill, eller att tvingas strippa och visa mer hud än man vill? Det går inte att säga. Men om man verkligen bryr sig om kvinnors frihet ska man framför allt se till att ingen jävel försöker bestämma hur de klär sig. Inte politiker. Inte civilsamhället. Inte män på gatan. Eller aldrig så välmenande kvinnor, för den delen. Ingen."

https://www.metro.se/asikt/ingen-jav...ngen-Cty8uK2hi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in