2006-07-26, 22:00
Medlem
Kan inte hålla mig längre
300 in på sven ska spel, måste fan priova =)
Frågan är vilka nivåer man ska lira på, nu när allt är SEK : )
brukar bara hänga på 0.10/0.25 och 0.25/0.50 dollars annars, hoppas 0.5-1 funkar nu ^^

Återkommer med rapport inatt om hur det gått

ediiit
Fick bli 1-2 sek ist ^^
hoho efter en dryg timmes spel har jag haft fet otur många gånger känns det som :>
nyss k-10 flopp k-10-7 en kille all in, synar, han visar AA turn 7.
en stund innan, kk bettar hårt mot en annan kille som trycker in o visar aa ^^
sen 77 floppar 6-7-j en kille all in igen (!) o visar jj ^^
vart av med 3 inköp ala 70-150 sådär, men folk spelar så tomtigt så jag ligger ändå bara på minus 20 spänn ^^

Edit2
Btw, nån som vet hur man får tag på handhistorys? man kan ju klicka i spelrutan, men då får manb bara dom 3 senaste nån som vet?
Citera
2006-07-27, 01:09
Bannlyst
Jag, har spelat en del nätpoker de senaste 2 åren, oach jag har aldrig mött så dåligt motstånd.

Rätta mig om jag har fel, men.
jag tror faktiskt att man skulle kunna leva på 0.50/1 - 1/2 NL och PL borden.

preflop spelet ligger ju på 65-90% på de flesta bord på den nivån.

Ok kanske inte leva på men iaf skapa en hel del extra pengar.
100-200kr/timman är inga större problem att komma upp i där.

Någon som håller med?
Någon som lever på pokern, enbart genom SS? I såfall vilka stakes?
Citera
2006-07-27, 02:18
Medlem
haeha jag blir tokig
folket är ju verkligen itne bra alltså... sjukt benänga o gå all in med, men fittorna vinner över mig hela tiden 2 minuter sen, satt med 300 spänn på ett 1-2 bord, hade 4-6 på bb floppar 2-3-5 o en kille med 200 nåt går all in bara sådär.
potten låg på högst 8-10 spänn o han trycker in allt han har liksom, vafan vem gör sånt?
(han hade 22 föresten o satte en 5 på river o tog mina pengar)

Men trots alla jävla bad beats ligger jag bara minus 30 spänn, så jo dojjdojj jag tror fan på dig skuille säkert kunna leva på den här sidan
Citera
2006-07-27, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messer
haeha jag blir tokig
folket är ju verkligen itne bra alltså... sjukt benänga o gå all in med, men fittorna vinner över mig hela tiden 2 minuter sen, satt med 300 spänn på ett 1-2 bord, hade 4-6 på bb floppar 2-3-5 o en kille med 200 nåt går all in bara sådär.
potten låg på högst 8-10 spänn o han trycker in allt han har liksom, vafan vem gör sånt?
(han hade 22 föresten o satte en 5 på river o tog mina pengar)

Men trots alla jävla bad beats ligger jag bara minus 30 spänn, så jo dojjdojj jag tror fan på dig skuille säkert kunna leva på den här sidan
får en känsla av att du är jävla sopa på poker. Han hade 22 och satte en 5 på¨river?
Citera
2006-07-27, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängigpung
får en känsla av att du är jävla sopa på poker. Han hade 22 och satte en 5 på¨river?

I poker finns det flera olika händer man kan ha, och dessa har ett rankingsystem för vad som slår vad.

Exempelvis slår stegen 2-3-4-5-6 trissen 2-2-2. Däremot är kåken 2-2-2-5-5 bättre än stegen 2-3-4-5-6.

Att lära sig reglerna är en bra grej. Lycka till vid borden!
Citera
2006-07-27, 07:16
Medlem
LittleDaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackrabbit Slim
I poker finns det flera olika händer man kan ha, och dessa har ett rankingsystem för vad som slår vad.

Exempelvis slår stegen 2-3-4-5-6 trissen 2-2-2. Däremot är kåken 2-2-2-5-5 bättre än stegen 2-3-4-5-6.

Att lära sig reglerna är en bra grej. Lycka till vid borden!

Haha.. ja detta är ju ganska basic grejjer som man bör veta innan man ger sig ut på borden o spelar om pengar.. Hoppas dom flesta som skriver här vet om detta.. annars tar jag gärna en kurs med dom :P
Citera
2006-07-27, 09:39
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängigpung

Får en känsla av att DU är en sopa på poker, med tanke på att du inte ens kan händernas rankningssystem.
Citera
2006-07-27, 11:00
Medlem
Svampfests avatar
Hur är det med att ta ut pengar från SS? Läste nånstans om att man var tvungen skicka in kopior på körkort och annat jobbigt?
Citera
2006-07-27, 11:34
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleDave
Haha.. ja detta är ju ganska basic grejjer som man bör veta innan man ger sig ut på borden o spelar om pengar.. Hoppas dom flesta som skriver här vet om detta.. annars tar jag gärna en kurs med dom :P

Du fattade att han var ironisk va?

Den enda som inte verkar veta vilka händer som slår vilka är hängigpung.
Citera
2006-07-27, 11:53
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Hur är det med att ta ut pengar från SS? Läste nånstans om att man var tvungen skicka in kopior på körkort och annat jobbigt?

Ja det är grymt jobbigt. Måste skriva ut en blankett och sen kopiera pass/körkort och skicka in detta tillsammans med ditt bankkontonr. SS funkar inte med neteller och sånt.
Citera
2006-07-27, 16:17
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Ja det är grymt jobbigt. Måste skriva ut en blankett och sen kopiera pass/körkort och skicka in detta tillsammans med ditt bankkontonr. SS funkar inte med neteller och sånt.

Åh fy fan vad jobbigt! Det skulle jag aldrig palla!
Citera
2006-07-27, 17:12
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit
Åh fy fan vad jobbigt! Det skulle jag aldrig palla!

Det är värt mödan om man har mkt tålamod med fiskarna på SS... man kan tjäna bra med pengar genom att spela snortight eftersom de ändå synar ner dina 10bb höjningar med AA preflop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in