2006-05-08, 23:16
Bannlyst
Har efter att spelat en längre tid på SS funnit att det är ett ganska behagligt ställe. Spelar i vanliga fall på Nordicbet samt Unibet.
På SS så har jag testat lite olika nivåer men kör vanligtvis NL 0.50-1 5-manna borden. Med 2 bord och ganska tight spel så kan man inte misslyckas. Brukar kasta in 100 på varje och sedan sitta och slöspela och vänta på de rätta tillfällena och de kommer. I vanligtvis i formen av riktigt dåliga spelare som fort matar in den ena hundringen efter den andra på skitkort. När jag förvandlat min hundring till minst 500 så tar jag en paus och börjar om igen.
Vid nått enstaka tillfälle så har jag fått kasta in mer stålar och oftast så har det varit för att korkskallarna man mött fått det där äckliga riverkortet man inte vill se när man redan räknat hem vinsten Men det är pokerns själ.

Vad gäller spelarna så är det ganska ofta 1-2 per bord man fort märker att dom har kunskaperna och spelet. Variationen mellan bra spelare och riktigt dåliga är vanlig. Så med tight spel, låga borden så kan man göra sig ett eller ett par tusen utan större ansträgning per dag.

Dock har jag mött väldigt konstiga spelare som oavsett sina kort synar och som ständigt "ger" bort sina pengar. Bland annat nån som hette något i stuk med Ingvar eller nått. Han lirade bort kanske 800 på en timme. Synade allt, höjde aldrig själv och vann sällan eller aldrig. Detta på låga borden. Kändes nästan fel ibland att höja på några skitkort när bara han var kvar i spelet, men han betalade ju så..
Citera
2006-05-08, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa
Dom jävlarna har snott hälften av mina pengar, ringer deras kundtjänst som tydligen är överbelastad så man kommer inte fram. Jävla piss svenska spel, ska aldrig mer spela där. Fler som saknar pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av Gaffe
jag saknar pengar!

Hur kommer det sig?
Pengarna förs ju över till SS-kontot när man avslutat pokern.
Citera
2006-05-08, 23:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffe
jag saknar pengar!

Hade du pengar i spel när det la av? I så fall får du dom pengar inom 48 h (allt står att läsa på deras hemsida...)

Fattas det mer pengar är det ju väldigt konstigt...
Citera
2006-05-09, 00:00
Medlem
Hertigens avatar
Det försvann lite pengar från mig också (ca 200), fick tillbaka dem ganska snabbt, få ingen panik bara.
Citera
2006-05-09, 02:02
Avslutad
Härligt att vara tillbaka i dammen! Eller vad sägs om all-in syn med 33bb med Kc8c Träffar så klart triss mot idioten som gick all in med AhJh
Citera
2006-05-09, 09:22
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Så med tight spel, låga borden så kan man göra sig ett eller ett par tusen utan större ansträgning per dag.

Tänk om det vore så enkelt. Minst 30.000 SEK skattefritt i månaden utan större ansträngning låter inte så illa. Jag antar att det är ungefär vad du drar in på pokern varje månad också?
Citera
2006-05-09, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Tänk om det vore så enkelt. Minst 30.000 SEK skattefritt i månaden utan större ansträngning låter inte så illa. Jag antar att det är ungefär vad du drar in på pokern varje månad också?
2/3 delar av det med lätthet. Visst det är inte en solskenspromenad jämt men sansat spel ger resultat.
Citera
2006-05-09, 12:34
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
2/3 delar av det med lätthet. Visst det är inte en solskenspromenad jämt men sansat spel ger resultat.

Jo, det vet jag. Men jag undrar om du själv drar in så mycket pengar varje månad? Det är roligt med alla som verkar tro att man med "lite ansträngning" skulle kunna dra in 20-30k varje månad. Kan verkligen inte förstå varför alla dessa optimister inte genast börjar med det om det vore så enkelt? Det dessa människor verkar ha gemensamt är att dom/ni inte tar hänsyn till variansen, utan verkar tro att rullen stadigt skulle stiga om man bara "gav sig fan på det".

Inget illa menat mot dig, men det är ett hån mot alla duktiga spelare som lever på pokern att säga att vem som helst som spelar tight och disciplinerat skulle kunna leva på poker om dom ville, eftersom det är långt ifrån sanningen.
Citera
2006-05-09, 13:12
Bannlyst
Citat:
Jo, det vet jag. Men jag undrar om du själv drar in så mycket pengar varje månad? Det är roligt med alla som verkar tro att man med "lite ansträngning" skulle kunna dra in 20-30k varje månad. Kan verkligen inte förstå varför alla dessa optimister inte genast börjar med det om det vore så enkelt? Det dessa människor verkar ha gemensamt är att dom/ni inte tar hänsyn till variansen, utan verkar tro att rullen stadigt skulle stiga om man bara "gav sig fan på det".

Inget illa menat mot dig, men det är ett hån mot alla duktiga spelare som lever på pokern att säga att vem som helst som spelar tight och disciplinerat skulle kunna leva på poker om dom ville, eftersom det är långt ifrån sanningen.
Jo jag drar in bra pengar efter att haft en period på 1 år ungefär där spelet varit oerhört upp och ner. Självklart så inledde jag inte min karriär som spelare online med att dra in en massa pengar
Trots att jag hört att man skall spela tight och enligt grunderna för att nå långsiktiga resultat så gjorde man ju inte det i början. På SS så fungerar det.
Citera
2006-05-09, 13:25
Medlem
I-Ss avatar
Citat:

Det har ju mkt med raken att göra också, raken gör att många som kunde gå plus istället går back. Egentligen är det ju ett nollsummespel med massa vinnare om det inte vore för de sjukligt höga rakerna. Lägre rake/noll rake åt folket! (som en sida ju börjat med!)
Citera
2006-05-09, 23:49
Bannlyst
dem är bra och har snabba

utbetalningar tillskillnad mot skitsidor som Paradise Poker osv, skickar checkar, ofta jag litar på sånt.
Citera
2006-05-10, 02:48
Medlem
Måste erkänna att jag gillar SS. Mest för att det finns ganska lätta pengar att hämta, har inte gått back en enda gång hittills.

Igår drog jag in 400:- på ett par timmar, ikväll 500:-.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in